|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, finns det svenska priser ännu? | |
|
Har inte sett några svenska prisuppgifter, men gå in på bmw.co.uk och kolla priserna för X1 i Storbritannien. Jämför med de brittiska priserna på någon annan modell som du har det svenska priset på så kan du i alla fall få en någorlunda uppfattning kring vad X1 kommer att kosta. Länk |
|
|
Tyska priser: Länk X1 xDrive23d kostar nästan exakt lika mycket som en BMW 320d xDrive i Tyskland och då får du en lite piggare motor med dubbelturbo. Ska bli intressant att se hur bilen känns i verkligheten när den kommer till handlarna. Exteriört blir den inte särskilt mycket mindre än nuvarande X3, därför hoppas jag på att insidan inte blir allt för trång. Exempel på ett normalt tillbehörspaket (Österrike): - Sport-Lederlenkrad - Multifunktion für Lenkrad - Dachreling - Heckgepäckträger Vorbereitung - Ablagenpaket - Armauflage vorn, verschiebbar - Ski und Snowboardtasche - Park Distance Control Heck - Regensensor - Klimaautomatik - Dynamische Geschwindigkeitsregelung - Lichtpaket - Radio BMW Professional - USB/Audio Schnittstelle - Xenon Licht -> Paket plus rund € 3.670,- |
|
| När kommer X1 till de svenska återförsäljarna? | |
|
Sverigepremiär 17 oktober, så däromkring borde X1:an finnas hos alla handlare. |
|
|
Då har priserna på X1 som gäller från den 1 september kommit. X1 xDrive28i 394.000kr X1 sDrive20d 310.000kr X1 xDrive20d 329.000kr X1 xDrive23d 370.000kr Som jämförelse kostar 320d xDrive touring 347.000kr X3 xDrive20d 369.000kr Då X1 bara ska vara marginellt mindre än X3 vilket gör att den borde vara större än 3-serie touring känns den väldigt rimligt prissatt, nästan lågt prissatt. |
|
|
Vad är skillnaden på? "X1 sDrive20d 310.000kr X1 xDrive20d 329.000kr" skulle det vara ett "i" istället? -------------------------------- //Lövet |
|
| x och s?! Dvs fyrhjulsdrift mot bakhjulsdrift! | |
|
Aha, tittade bara bakom motorbeteckningen. För övrigt har BMW numera fullkomligt asfula modellbeteckningar. -------------------------------- //Lövet |
|
|
här är måtten för X1 3er: 4,527 x 1,817 x 1,418 x 2,760 X1: 4,457 x 1,789 x 1,535 x 2,760 X3: 4,569 x 1,859 x 1,674 x 2,795 |
|
| Nu går det även att "bygga" den på BMWs hemsida. | |
|
24:e oktober säger min handlare att det är och 5-serie GT har premiär samma helg. |
|
|
Någon som vet om de vanliga paketen (Comf, Dynamic) kommer att finnas till X1 också? I konfiguratorn finns de inte iaf. Trots det landar en X1 sDrive20d med "min" spec på 370' brutto, tycker det är mycket bil för pengen. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Så X1 blir kortare och lägre än en 3-serie Touring men bredare. Tycker inte det låter som att X1 är stor som en X3. Snarare i storlek med 3 Touring. | |
|
Någon som vet om det kommer finnas paketen med tillbehör. Jag va lite sugen att köpa en z4 men det finns inga paket till den och så ser det ut att bli till x1 också eller? När jag spesar upp en bil så kostar tillbehören 110 och då är det inte navi eller metalick eller vinterhjul med på min spes och det känns ganska så dyrt tycker jag. När jag handlade senast så va det ju ganska så bra att krysa för några paket(Comf, Dynamic)det va ju en hel del bra och ha saker med där och förmånligt pris. Är det någon som vet eller tror sig veta om bmw har slutat med utrustnings paket?? Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
|
Enligt säljaren på BMW finns det inga paket till X1, i alla fall inte till att börja med. Jag gissar att de vanliga paketen kommer senare i höst/vinter när alla som vill vara först med X1 fått sina bilar. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
Buspelle |
Enligt min säljare kommer det paket, men det är oklart när och hur dessa kommer vara sammansatta. |
|
I måtten ovan. vad är vad? Längd*bredd*höjd*??? eller??? /Fredrik |
|
|
Sward// (LxWxHxWB in mm) på engelska då :) |
|
|
Ser klart intressant ut. Förhoppningsvis kommer det ett likvärdigt utrustningspaket även till Sverige så småningom. Med lite påplock landar man på runt 350 tkr för sDrive20d. Frågan är bara vad skatten och försäkringen komemr att landa på. Jag har luskat men enligt försäkringsbolagen har inte VV klassat fordonet än. Jag är intresserad av en diesel och skatten på sådana fordon brukar ligga något högt. Någon som vet något mer i frågan? / Hugo |
|
|
På tyska hemsidan har man släppt tekniska data och det ser ut som om CO2 utsläppet/km hamnar på 139 för den bakhjulsdrivna modellen och 153 för 4WD. Länk Med de nya skattereglerna verkar skatten bli ungefär 3000kr, men inte mer än drygt 2000kr från och med 2011. I Tyskland verkar det vara dåligt med utrustningspaket, men man får hoppas att det blir annorlunda i Sverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.