AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
69.943

Svenska priser för X1 ?

Sida 6 av 10
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
De måste redan ha en gömd i ngt garage då Sverigepremiären är på lördag 24/10.
bmw-jerry:
Du kan svänga förbi M-Bilar redan nu men räkna med att du får lyfta på skynket.
Fick se X6M och 5-serie GT idag. GT:n är jäkligt stor.
M-Bilar V-ås X1:a levererades transportskadad så den har jag inte sett än...
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ska på visning i Göteborg imorgon. Ska bli kul.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Kikade på X1-an hos BMW Örebro idag, svartmetallic med svart läder. Såg riktigt nice ut, fin komfort i passagerarstol, den kritiserade hårdplasten i instrumentbrädan var där, men det störde mig inte särskillt på detta. Storlek, hmm svårplacerad, men jag skulle kanske säga xc70 size!?!? Ser ut att vara mkt bmw för pengarna.

Men å andra sidan STORA 5-serie GT stod längre ner i hallen, här snackar vi klass!!! Blir kommande F10/F11 något i stil med denna bil så väljer jag att vänta.......
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
M.A. >> Samma här. Ser fram emot att få klämma på den, äntligen. :)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Såg en 5-serie GT live för första gången igår här i Tokholm.

Den var inte snygg!

:(
Buspelle
Har sett två GT5or; en svart och en silver, vid upprepade tillfällen de senaste dagarna. Dom är tyvärr inte vackra.
var och klämde och kännde på en x1:a idag.. svart med beige interiör.. var faktist riktigt riktigt snygg och rymmlig.. kudne sitta riktigt bra i baksätet bakom mig själv trots att jag är ca 190 lång.. som det tidigare nämts så är panelen lite plastig annars var det en riktigt fin bil.. håller kommande 1-serie samma klass så är köp riktigt nära :P
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Har varit och kikat på X1, 5-sere GT och X6 M idag. Fy fan vilka bilar alla tre, X1 kändes klockren och hade jag haft 400kkr i budget hade den varit självklart. 5-sere GT tyckte jag såg betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Den var riktigt snygg tyckte jag.

X6 M var inte mer än en vanlig X6 bortsett från motorn och lite detaljer. Men det förstnämnda behöver man ju köra för att märka. Tror alla tre kommer sälja bra!

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
Carlssons Bil håller fanan högt med att rycka av skynket för tidigt igen ser jag.
Spelar väl iof ingen större roll då bilarna ändå har debuterat på Stockholm Open sen i måndags. BMW Swerige lär bli tjuriga iaf.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Dom flesta större BMW handlare har vel haft förhandsvisning för potentiella kunder ikväll. Iallafall hade BMW Göteborg det. Trevliga som dom är, så fick West-sektionen i BMW-klubben 20 biljetter också.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Här kommer lite bilder från förhandsvisningen i Göteborg.
Länk
M.A:
När nya Z4 presenterades så fanns den att beskådas hos Carlssons BIL på onsdagen när den skulle presenteras på lördagen och det var inte nån VIP-visning det var mitt på dan. Min åf berättade att dom får böter för sånt där.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Var som sagt och klämde igår på Gbgs visning. Måste nog säga att jag helt förstår kritiken mot plasten i mittkonsolen. Otroligt tafflig känsla i vad som annars verkar vara en rätt trevlig bil. Materialvalen i övrigt verkade vara i linje med resten av modellerna, men maken till dåligt materialval vad gäller mittkonsolen har jag inte sett i övriga modeller. Bokade provkörning till på fredag, så ett mer utförligt omdöme kan väl komma då. :)
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Otroligt att de vågar riskera sitt rykte genom att snåla på materialvalen enbart på mittkonsolen?
Det kan ju inte spara många euro på en sådan detalj. Däremot finns ju risken att spekulanter tycker att det inte hör hemma i en BMW och istället väljer ett annat märke.
Jag körde en ny A4 ett par dagar denna veckan och med BMW's mittkonsoll i tankarna så klämde jag lite extra på inredningen. Audi har fått till inredningen riktigt bra i nya A4. När man stänger dörren så har de fått till det där riktiga "tjoff"-ljudet, imponerande.
Har kört en hel del nya BMW och Audi senaste tiden och måste nog säga att Audi har aningen högre kvalitetskänsla även om BMW också är bra.
Körglädjen i BMW har ju alltid varit bra men nya A4 är snudd på lika bra som 3-serie.

Ursäkta att det blev lite OT i min kommentar.
Fu
9
Full fart spar tid
X3 G01 M40i - 18
Jaha! Då var provkörningen av X1 och GT 5an avklarad tyvärr lite korta provkörningar men ändå.

Intryck X1 Xdrive 20dA, tyst, bra på vägen, kvalitetén verkar helt ok, utseende också ok går naturligtvis att slipa till med "rätt" utrustning påminnde mycket om E90/91 i sittställning och uppförande på vägen.

Intryck 530d GT, Ja vad ska man säga, helt klart något utöver det vanliga med sport+ läget var den hur kul som helst! Med bibehållen komfort men nog märks det att det är en stor bil när man "tar i" men så är det väl när man är ute och kör ett "vardagsrum"

Stort tack till Carlia Bil i Falun alltid lika trevliga!

Referensbil min X3 2.0dA -08

mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Alpinvit, Design Cool, 18", Navi Pro, Panorama
Hej

Har funderat på att köpa 1 serien (130)M-sport ett tag nu (se 1 serie forumet) Var på visningen av X1 i går och har tänkt om nu. X1 är helt klart mkt mera bil. Känns rejälare och mera modern, men vilken färg skall man välja???
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tycker den bruna är rätt läcker, men den lär bli rätt vanlig. Så jag säger nog svart, då syns inte plastsjoken fullt lika tydligt heller vilket enligt mig är en fördel.
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Alpinvit, Design Cool, 18", Navi Pro, Panorama
Ligger något i vad du skriver. Den bruna är mkt fin men även vit. Finns många bilder på 1addicts.com. Hade hoppats på den rödmet men där såg den inte så snygg ut
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Det enda paktetlinande som finns såhär i början blir Design Cool Elegance som berör säteslädret, innertaket, dekorlister, mittkonsol och golvmattor.
Möjligen kan X-line sägas vara ett paket åxå. Något klassiskt Comfort- eller advantage-paket blir inte aktuellt förrän till nästa höst förmodligen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.