AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
69.927

Svenska priser för X1 ?

Sida 4 av 10
Posso222: Den missade jag i så fall, låg inte med under översikten när man klickar på X-serie.

/ Hugo
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det någon som hört något om leveranstider? Fick höra bakvägen att nybeställning nu på stora dieseln innebär leverans i februari. Någon som hört något annat?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
X1 i Marrakeshbrun
Länk
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Beställer man nu med xDrive23d så får man den i December.
i jämförelse med andra x-modeller
Länk
Länk
Länk
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Håller på och ser över en konfiguration för en ev kommande beställning. Tvekar mellan en X1:a och Q5:a. Det som slår mig, efter att kikat på bilderna ovan, är vad snygg X1:an är utan takrails!
På det flesta bilder man sett tidigare har varit med takrails, men när man gör en konfiguration så är takrails inte med från början utan är extraval.
Då man inte använder takräcke varje dag så undrar jag om man väljer utan takrails, finns det hål under någon täckplatta,som det ex.vis är på min 120i för att fästa tackräcket på?

Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
bmw_jerry: Haha nice bilder!! Kul att se bilen i den snyggaste färgen som den kan levereras med...! :) Inte bara den där bajsbruna!

Dom är rätt duktiga på att lura ögat med bilderna iallafall. Kanske just för att X1an ska se större ut än vad den är?
Länk på Den bilden så ser det i förstas ögonkastet ut som att dom står på rad i princip... Men titta lite hur skuggorna faller så ser man att dom ställt "lilla" X1an riktigt nära kameran jämfört med X3an t.ex....

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Dessutom är X3.an uppställd i ren profil medans X1:an är vriden mot kameran, viket gör att den ser längre ut än 3:an.

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Golfklass ??
Länk
Tveksamt va? Mvh Johan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast den bilden lär ju vara tagen med 10mm objektiv eller liknande...

--------------------------------
//Lövet
Länk kort provkörning av teknikensvärld
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Då verkar det som att prisskillnaden mellan olika motorer är lika som för 3-serien.
X1 sDrive18d kommer alltså att kosta 288.000:-. Om den är ungefär lika rymlig som 3-serie touring så är det ju överkomligt.
Lustigt reportage av Teknikens Värld. Korta och avhuggna svar. Känns som att försöka föra en dialog med en trött Leif GW Persson. Väntar med spänning på "porvkörningar" under hösten.

/ Hugo
Pa
1.120
Passo222
Auto motor & Sport

Länk

Mvh Johan
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Kul att tidningarna verkar hålla med mig!!! :)

Citat från AMS :
"Vad är ditt första intryck?
MJ: Oj, så låg den är! Den är lägre och mindre än vad man tror. När man ser den ensam på bild får man ingen uppfattning om hur stor den är, eller snarare hur liten den är. På bild känns den överdriven och rätt extrem"

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Pa
1.120
Passo222
Det var ju väntat att den skulle vara mindre (lägre).
Allvarligare är ju detta påstående från AMS ¨Något väldigt negativt är nämligen plasten i mittkonsolen - och det är samma sak som Fredrik Pettersson uppmärksammade i tv-inslaget från Frankfursalongen. Jag tror de har hittat ett gammalt lager med den hårdplast som täckte undre halvan av B-stolpen i Volvo 240... ¨ Kan ju vara helt avgörande för om detta är ngt att ha eller ej. Men man får väl avvakta och prova/känna på den själv innan ett ev köp. Mvh Johan
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag är mest förvånad av att den är så låg. Bara 4-5 cm högre än en Golf Variant för att ta ett exempel.
Njuren
Kanske är lika hög som crossGolf :D
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
CrossGolf är faktiskt 1 dm högre.
X1 är lika hög/låg som V70 och den är ju ingen höjdare i dubbel bemärkelse:)
Hur som helst så är X1 väldigt låg för biltypen oavsett om den kallas SUV, crossover eller annat.

Jag blir riktigt besviken om de har snålat på inredningen som nämnts tidigare. Betalar man för BMW ska man väl få samma kvalitet oavsett storlek på förpackningen.
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Man lär inte få samma överblick från förarsidan som man fåri större och högre Suv:ar. Det som är intressant är hur hög "frigången" är mot marken. Följer det samma mönster där och är låg som vilken kombi som helst blir jag lite besviken faktiskt.
Tänkte beställa den osedd först men nu kommer vi att avvakta med beställningen tills vi har sett den live. (Har inte helt avfärdat Q5:an än) Måste få klämma påm den först och se hur pass plastigt materialvalet är i mittkonsolen och känna in storleken. Kan det förresten vara så att det är annat material i inredningen i förserieversionerna som provkörs av motorjournalisterna?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.