|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
|
Suttit o dregglat över en X1 hela eftermiddagen.... Ja bilder alltså. Fan att man skulle bli sugen på en sån :P |
|
|
Beställde en vit x1:a i veckan, jiippi!, känns lite tokigt att köpa osett men man gör allt för att slippa den tråkiga Rav4:an. Priset 370 tusen drog iväg lite... Performance Contol? vet någon vad det är? nåt man måste ha? Skippar nog sportchassit med tanke på dåliga norrlandsvägar:-( Någon som vet om fälgar från e90 eller x3 passar? |
|
|
Grattis perraTT! Jag kollar själv på en lämplig spec. Vad lade du till? / Hugo |
|
|
Någon som vet de svenska priserna på sdrive18d eller sdrive18i? //Stenback |
|
|
grattis:D när får du bilen?? vad blev det för färg på inredningen?? |
|
|
Blev bara det nödvändigaste till X1:an... svart/silver klädsel svart innertak tonade rutor multisportratt med paddlar farthållare sportstolar armstöd svankstöd proffesional stereo Hi-Fi högtalare USB klimatautomatik 18" Y-eker, 255:or bak! takreling svart dragkrok mok uttag Bilen lev. i början av dec. |
|
|
perraTT: Bra lagom spec, jag skulle dock lagt till Xenonljus samt PDC på min lista över nödvändigheter. Vad fick du för rabatt? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Glömde, xenon har jag också valt, dock inte PDC. Rabatten blev 8%, lite dåligt men det var svårförhandlat... | |
|
Jag vet inte men är 8% rabatt så dåligt för en helt ny modell? Bilen finns inte på marknaden riktigt än och paketen verkar inte heller finans med. Rabatterna på 3-serien är just nu kraftiga, kan man jämföra med dem i det här läget? / Hugo |
|
|
Nope man kan inte jämföra rabatterna på 3-serien med X1an. Köpte nyligen en ny 316d och fick nästan 14% rabatt. FIck idag en offert på en X1 xDrive 23d som "bara" hade 8.7% 417 000:- efter rabatten känns jävligt saftigt! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Tycker inte ni som jag att de varit dåliga på att komponera bra utrustningspaket till X1? Samt att tillvalslistan i övrigt är lite tunn jämfört med andra modeller. Mvh Johan |
|
|
Min säljare på BMW som dessutom är försäljningschef skrev idag : "Paketen kommer först till nästa år (om det kommer några!!!!!!!!!!!)" Annars är jag nöjd med utrustningslistan. Fortfarande SVINDYRT med Navigation tyvärr... Så jag hoppar nog över det på X1an om jag beställer en sådan. Har det i min E92 coupe men anser inte att det är värt 25 000:- ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Det ska bli intressant att se bilen live. Tycker den är jävligt snygg på bild. Tror ni den kommer med större motorer? Skulle vilja ha den med 3.0d motorn //Stefan |
|
|
Det drar ihop sig till premiär. Det är mycket tycke och smak när man ska bygga en ny bil. Läderklädsel som antingen är för varm eller för kall osv. Färgval m.m. Jag har nog bestämt mig hyfsat nu i varje fall men skulle vilja ha för/nack -delar med följande extrautrustning: - Xenon, är det så bra och värt pengarna? Andrahandsvärdet efter ca 5 år? - Adaptiva kurvljus? Kostar det mer än det smakar? - Helljusassistenten gör vad egentligen? Värt pengarna? / Hugo |
|
|
Xenon är ett givet tillbehör och många begagnatspekulanter har det som absolut krav (jag exempelvis). Misstänker att det är en extra utrustning som håller värdet väldigt bra. Kurvljus råder delade meningar om. Vissa tycker det är fantastiskt, andra märker knappt att det finns. Själv skulle jag inte betala något extra begagnat för det. -------------------------------- //Lövet |
|
Buspelle |
Xenon ger ett betydligt bättre ljus och av enbart detta skäl värt pengarna. Härtill kommer att det har blivit en utrustningsdetalj många tar för given. Finns den inte utgör det en belastning. Adaptiva kurvljus och helljusassist är enligt min uppfattning leksaker som inte fyller något angeläget syfte. Dessa är varken värda pengarna eller ger en enda krona tillbaka på andrahandsvärdet. |
|
Helljusassistenten funkar förvånansvärt bra och eftersom den inte kostar så mycket så är den ett bra tillbehör. Mycket användbar när man är ute på långkörningar nattetid. Det som den inte klarar är vita skyltar då slår den av för att sen slå på igen efter några sekunder. |
|
|
Tack, då får det bli xenon då. Regnsensorn är given men inte helljusassistenten. Är det någon som har kommit över en specifikation över vad som ingår standard? - CD/radio, ingår det eller måste man köpa till det? - Växelindikator? - Start/stopp? - Brake regenerate? Jag tycker man läser så mycket om hill climb control eller vad motsvarande funktion heter på BMW-språk men det framgår aldrig i konfiguratorn vad som ingår i standardutförandet, inte heller finns dessa val (bortsett från stereon) i tillbehörslistan. Det står säkert i broschyren hos handlaren men min har inte fått in sina än ev. sitter och håller på dem fram till 24 oktober. / Hugo |
|
|
Katalog med spec finns för nedladdning på BMW:s hemsida. Mvh Johan |
|
|
Även på svenska, min tyska är inte vad den varit :) / Hugo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.