AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
69.506

VÄTTERN RUNT 22AUGUSTI

Sida 5 av 6
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Det blev ju en riktigt trevlig tur det här ,måste göras om nångång :)
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Först o främst vill jag bara tacka för en rolig dag med trevligt folk!

Sen stack jag visserligen hem efter Askersund, men jag antar att ni andra hade trevligt på hemresan med?

>Aero tk

Va sa du att "din kompis" hade för rekord mellan Motala o Växjö?
Visa användare
72
Tompa_master
Bmw z4/04
Måste säga tack för en underbar dag med trevligt folk med samma intresse fina vägar och ett under bart väder till Kalsborg. Vi gör om det nästa år eller?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Trevligt det måste vi göra om.
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Självklart måste vi reprisera denna "klassiker", det gav mersmak. Tack till alla deltagare som gjorde utflykten till en sådan succé.

/Stefan
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Stor tack till alla deltagare i dagens utflykt o mina tempo kompisar på hem vägen!!!
Det var bättre än jag hade hoppats!

Självklart måste göras om!

Förslag: köra rundan 2gånger om år på våren o mot höst kanten(dock kan det räcka 1ggr/år)

BMW - Beroende Med Wilja!
Instämmer och tackar de som drev på och ställde upp med fika och priser.

2.09 hade jag Magnus, men då var det arbete och inga kalla öl som väntade:) En fågel viskade i mitt öra att jag var slagen:)
Bm
106
Bmw66
1600/2 -70
Tack för en otroligt trevlig och givande dag. Ser fram emot nästa år:)

Ses

//Marcus
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
>aero tk

Hehe...jag såg de som ett kall o hjälpa några kalla ner! =) De är minst lika mycket ansvar i de som jobb! Håller på för fullt nu! hehe
jag slog nog inte dig riktigt då... 2.20 tror jag de slutade på...

Vi får ta några kalla en dag!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej!
Ja det blev fantastiskt roliig dag igår, man ler faktiskt än:))

Roligt att så många kunde komma, vi får göra om detta igen nästa år..

Från Hjo till Jkpg så gick det i autobahn tempo hem, riktigt najs faktiskt.

Men det blev lite väl många kanelbullar över vid fikat i Karlsborgs fästing,
hoppas ni ´gillade dem som var där.

Riktigt fina bilder från Hassos blogg, o inte minst men Stefans frågor var riktigt svåra,

AKR
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Hej alla bmw-vänner.

Jättestort tack till alla som kom och gjorde denna dag orförglömlig. Vilken underbar tur det var, wow säger jag bara. Denna dag var i mina ögon helt perfekt, det kunde inte ha blivit bättre. Jag tror att vi räknade till 27 bilar, rätta mig om jag har fel.
Detta ska vi göra om, ingen tvekan om den saken.

Jag säger som Amet...jag ler fortfarande i skrivande stund, och kommer göra det i sömnen oxå:)

Kolla i Hassos blogg, finfina bilder!

Mvh
Maria

Visa användare
206
M3E30.se
M5 E34 1990
750iA E32 1990
750iAL E32 1989
520d Touring F11 M-sport 2012
Vill också tacka för en kanonträff! Ett extra tack till Amet och Stefan som hade fixat fika och tipsfrågor med fina priser.

Vad hette den enkelriktade sträckan med den fantastiska utsikten?

/Fredrik Andersson
Svenska M3 E30 Registret
M3E30.se Länk
berget man åker på är ju en naturskydds område och heter omberg, så ombergs turistled kan man väl tänka sig.
Eftersom den är enkelriktad så kan jag rekommendera hösten när ingen är där:)
Ok
23
Okvin
850iA -92
Jag och min bror vill tacka er alla för en himla trevlig dag. Riktigt kul vägar, vackra vyer och givetvis otroligt schyssta bilar och trevligt folk. Stort tack till arrangörerna av tipsfrågorna och fikat.

Vi kommer självklart upp till er nästa år!

PS: Det mest bestående minnet av gårdagen stod Wacko för – stenskottet med följande spricka i vindrutan på min 850… Men det är lugnt – vi hade ju tur med vädret! :-)
Wa
7
Wacko
323i -82
328 -95
Haha sry okvin :p usch jo dagen började ju inte allt för väl :p missade o borsta av däckena innan ja lämnade småland :p jo himla tur med vädret och roligt med så mycke folk :) lägg gärna upp länkar till bilder som laddats upp
Visa användare
134
Kulting
635 CSiA -85
BMWCS #7068
Fantastiskt att så många kom från alla håll i landet. Söderhamn, Uddevalla, Helsingborg, Kalmar, Åtvidaberg... Och tack för alla insatser med fika, frågesport och vägval med fantastiska vyer på vägar jag inte hade hittat annars.
Har lagt upp lite bilder från "Vätternrundan".
Länk

Hälsningar från Bengt o Camilla i Kalmar
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Härliga bilder Bengt.
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Ja! kul med lite mer bilder :)
Bm
106
Bmw66
1600/2 -70
Hej på er alla...Hoppas att ni har det bra ute i snöyran;) Tänkte bara skriva en liten notis om att årets upplaga av "Vättern Runt" kommer att gå av stapeln Lördagen den 21:a Augusti....Hoppas att flera entusiaster bokar in detta i sina kalendrar så att vi kan göra om succen från 2009:) Mer info, ang. detta kommer att dyka upp i en ny Vättern Runt-tråd! Så holl utkik gott folk, hoppas att vi ses i sommar...och framförallt den 21/8...

Hälsningar Marcus
såg riktigt trevligt ut, kommer åka med er om bilen är hel och hälsan på topp=) mvh Fredde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.