|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tycker ni? började allafall klia i mina fingrar, en 88 750 under 20000 mil.. den ser helt underbar ut? vad tycker ni om priset? rimligt eller orlmligt en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... | |
|
Små fix som i byte av olja och filter = kapput. Jag hade oturen att små fixen var just oljebyte och efter det lutar det mot lådbyte, väldigt lite rost... nja, lite överallt faktiskt. Men jag förknippar småfix som svindyra saker som ägaren inte har råd att fixa, visst jag fick reda på att en bakbroms strula lite men att det skulle sluta på 2.500kr att fixa själv var mindre roligt. Men så billigt, ring för fasen och testkör den kolla under bilen, gärna domkraft platsen.. Jävligt sugen själv :D |
|
| Tycker inte annonsen ger så bra intryck och det står att det är lite småfix. Sen är det ju inte säkert att miltalet stämmer. Avskyr svarta njurar också. Ingen bil som jag skulle åka och titta på iallafall. | |
|
nja förra året hade han den på annons och jag åkte och titta var gudomligt fin o i fint skick då ville han ha 20 eller något, men han hade då problem med death lock som han sa att det hette, nyckeln va inlåst i bilen, och jag fann en annan kärlek och han beslöt sej för att behålla den, jag gillar det svarta stuket som är på den skulle kunna få den jätte fin för någon hundring, men som sagt jag under över dessa 'små fel' har inte pengar att kosta på en bil heller utan vill mest ha en färdig bil som ska vara besiktigad haha. en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
|
Man får väl räkna med lite pyssel om man får loss en 750 för 12000. Det är väl inget konstigt med det. Det kan ju ändå vara ett fint exemplar. Som jag ser det är det viktigaste att bilen är rostfri, alltså ingen allvarlig rost, lite märken som går att slipa och lacka är ju ok. Sedan får den gärna ha bra avgasvärden. Allt annat är ju möjligt att plocka över från en donatorbil. Och vissa småfel kan man strunta i att laga om man har den som bruksbil. /Mats J |
|
|
Kolla upp vad säljaren menar med små fel. Det där med småfel kan ju vara allt från några trasiga glödlampor till gud-vet-vad, väldigt olika beroende på säljarens attityd/krav har jag märkt. Den ser ju fin ut på bilden, och enligt Halvorsen var den i fint skick förra året så den borde inte ha hunnit förfalla allt för mycket på ett år. 12 000 ingenting egentligen, vill man ha en i tipp-topp får man multiplicera några gånger.. ______ Foto Länk |
|
|
Tja...grejen med gamla E32:or är ju att man kan likaväl köpa den finaste istället för ett "halvrat".. Pengarna skiljer inte speciellt mycket åt alls emellan "halvhyfsade" och kanonfina...t.ex. Men iofs beror det på vad man menar med "lite pengar emellan"...15-20000kr kanske låter mycket(om det låt oss säga skiljer mellan mina exempel denna summa), men det renoverar du ingen "halvhyfsad" E32:a så att det blir ett toppenresultat utav det.. Om den vi diskuterar är värd 12000kr? Tja, det beror alldeles på vad för "småfix" det är och i vilket skick bilen i övrigt befinner sig i... Rost är inget kul och det är det som brukar ta knäcken på i princip alla sorters vagnar... Nu pratar vi visserligen BMW 750 och då kanske det finns en viss risk att även "lite småtrilskande mekanik" kan kännas oöverstigligt för vissa.. Mvh Janne. |
|
| Skum karl haha, no calls/e-mails - respektera! | |
|
Han skriver juh faktiskt om man översätter till bra svenska att har du inga pengar så inge tele el mejl till mig :) Jag tycker inte dom 15 jag gav för min var så mycket, hade denna funnits då så hade jag varit intresserad. Va lite "småfix" på min med, men hade absolut funkat som bruksbil utan att laga dt. Fast nu är dt ingen bruksbil utan min "finbil" om man får lov att säjja så, o den är väldigt fin oxå må jag säga :) Har inga bilder här men om nån vill se så Länk |
|
|
En bil som är 21år gammal innebär alltid småfix. Det enda som är dyrare på denna än gammal sunken volvo är att motorn inte finns på varje skrot att hämta delar ifrån. That's it. |
|
|
joo så är dt, men motorn brukar i regel inte gå sönder utan grejjer runt omkring och dom finns dt mycket av, i bilen asså inte på skroten. Men man kan hitta mycket grejjer av folk här på ap, dt jag har behövt har jag köpt här igenom sidan. Det fixet som var på min bil var en motor till en elhiss, lite rost på ena dörren längst ner på höger sida.. sen inte så mye mer faktiskt, men dt har jag fixat.. förutom en grejj som jag kan leva med. Aldrig att jag skulle vilja ha en 21 el 19 år gammal volvo :) |
|
| Om trådskaparn har varit o tittat på bilen innan när den var till salu för 20 k, o nu fö 12 k vaffö slår du inte till.. El iaf tar en ny titt på den? Fråga lite om felen som finns o så :) Behöver inte va ngt allvarligt! | |
|
jag har nu varit och tittat på denna bil. om jag säger så här förstod varför priset sjunkit.. han har nämligen inte tagit hand om denna vackra skapelse´, 6 2or på besiktningen rost på balk. rost bromsrör. dålig bromsverkan. 3 saker till + olje läckage kylaren trycker ur sej i hans ögon. pissar vatten i mina ögon. grov rost, och lacksläpp. troligtvis ett av dom största liken jag har vittnat och önskar att jag inte gjort detta.... en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
| Mja är väl inte så lätt att undvika att bromsarna blir dåliga, eller att kylaren sprutar vatten, shit happends. Men då förstår vi vf den var så billig! | |
|
ja själva besiktningsfelen var ju inte allt för hemsk, nån timme och skruvit så hade den varit i fint skick, men karossen... såg ut som människan försökt att köra igenom betongvägar hela sitt liv med den, så buklig o rostig o lacksläpp. och bilen hade gått 27 o inte 19 :p hehe en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
|
Halvorsen, Den bilen är max värd 5' i det skicket (men mest troligt 2,5'), jag fattar inte att folk tror att en rostig E32 kan vara värd något. Ingen vill väl köpa en gammal bil som det finns relativt gott om, och börja med att svetsa rost? /Mats J |
|
|
han tänkte inte gå ner i pris mycket på den lite biligare vid snabb affär sa han, ne jag förstår inte vart han SÅG att bilen hade ett värde, 1500 kr hade jag kunnat ge Inte en öre mer var så mycket lacksläpp o rost så karossen var mest bara skit tillsammans med buklerna en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
| Jaha.. dt va juh mer än LITE "småfix" :) | |
| Lite småfix, inget allvarligt. Vilket skämt. | |
| fy fan, som jag skrev tidigare "småfix".. max 2000kr skulle jag ge | |
| Så den här bilen har gått från gudomligt fin till en ett riktigt lik på ett år? Låter ju ganska konstigt får jag säga.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.