|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
-det med OEM-navi; självklart blir en bil med mer utrustning mer lättsåld, oavsett vilken utr det än må vara. -men blir den 30'kr mer lättsåld? dvs om du har två likvärdiga bilar och den ena saknar navi men istället sänker begpriset 30k - vilken blir såld först? -om jag skulle ha möjlighet att beställa en ny M3 E9X skulle de enda två anledningarna att ta navi vara a) att få M-drive , vilket inte är fel med "lösare" DSC, tyngre styrning mm b) kunna få ett vettigt gränssnitt/skärm till USB/ipod-låtarna. -om du ändå ska bygga om ljudet, varför ta Hifi öht? om det finns möjlighet: lyssna på något dina polare byggt innan och jämför sedan med vad BMW erbjuder. fundera även på om du verkligen vill ha någon icke-BMWutbildad som skruvar ner din fabriksnya bil á 7-900'kr.. -svart novilloläder är skitläckert. -du upplevde inte att EDC gav speciellt stor skillnad då? har du haft möjlighet att prova en bil utan? |
|
|
HFR: Du har helt rätt i mycket du skriver. Möjligt att jag tar standardfälgarna och på så vis frigör dessa slantar och istället satsar på navin + EDC Jag har inte kört någon M3 utan EDC, skulle kanske göra det trots allt innan. -det är så att jag har satt ett budgettak på 700 inkl rabatt så jag får helt enkelt prioritera gällande utrustningen den här gången, det är lätt hänt att totalpriset drar iväg mot 900.000 kronors-sträcket när man är på krysshumör. Vad gäller billjudet har du helt rätt. Där har jag en mycket kunnig BMW-mek som hjälper till som det blir aktuellt. Hi End-systement kanske trots allt är prisvärt? //Stefan |
|
|
Vit bil med svarta fälgar är SÅ 2008, skippa det :) Utrustningen du specat nu ser bra ut. Men om du nu tvinget måste ha en Alpinvit bil, tycker jag att Fuchsröd (eller tom Palladiumsilver) är snyggare interiört, svart e...tråkigt. Färger är inne nu! Jag hade personligen valt Azurite Black / Palladiumsilver. |
|
|
Jerezsvart / Beige Bambu skulle min M3 varit om jag fick välja. Palladium ser nästan blå ut på bilderna och blå inredning är straffbart i min värld. Finns inget hemskare. -------------------------------- //Lövet |
|
|
En alpinvit M3 Coupé med svart skinn, fälgar och tak måste vara bland det läckraste man kan ha i bilväg. Så himla snyggt med det svarta taket. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
I mitt tycke borde det vara olagligt att köra utan PDC bak.:) tänka va många krockskador man skulle sluppit ;) Mycket möjligt att BMW Navi är lika bra som eftermarknads-gps. Men 10 ggr så dyrt?? 30 lök är mycket pengar, även om man köper bil för 600-700.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.