AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.704

Vad tycker ni om specen?

Sida 1 av 2
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
M3 Coupe lev v1 2010
Alpinvit II
Läder Novillo Svart.
Brake energy Regeneration
M DKG Drivelogick
LM Fälg Dubbeleker M220 19
Stöldlarm
Rökarpaket
Förvaringspaket
Stolsvärme fram
Regnsensor
Belysningspaket
Nav Professional
röststyrning
Bluetooth
HiFi Högtalarsystem
USB-Anslutning
Anslutning för iPhone

Är det något som saknas? vill inte lägga för mycket pengar på onödig utrustning.

//Stefan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Skulle inte lite värre ljudsystem passa bra? PDC? Armstöd fram?

Mvh Johan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Armstöd fram missade jag.
Är PDC värt pengarna?
Jag tycker HiFI systemet räcker till för min del, är inte beredd att lägga 15.000 extra på ljudet som ett Hi End system skulle kosta. Hade visserligen HiFi Professional i 335 touringen och har nu HiFi i 325:an.
V8:an låter gott!

//Stefan
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
PDC är lätt värt pengarna men det är mer en personlig åsikt.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Vad 17, ska du byta redan?

Är det svarta karbon-taket standard på dom? Det är så himla snyggt!

Min nya BMW Cabriolet:
Länk
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjena,

Jag håller med Dani, tycker PDC fungerar klockrent. Det går att leva utan men blir så smidigt när man har det. Nu såg jag att det kostar en redig slant, men frågan är om det ändå inte är värt det. Jag hade tagit med det.

Nu är det ju rätt dyra tillbehör, men M drive eller EDC är inte aktuellt, eller? Kan varken säga bu eller bä om det själv, men vore kul att höra hur du resonerar kring det. Om jag hade beställt ny M3 så hade jag i alla fall övervägt det.

I övrigt ser specen mycket trevlig ut!

Personligen gillar jag fällbara nackstöd bak också, rätt billig peng men bakåtsikten blir mycket bättre. Lite beroende på hur ofta man räknar med att ha någon i baksätet då..

Mvh
Wiberg
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Instämmer i både pdc (åtminstone bak) och fällbara nackstöd. Med pdc kommer man mycket närmre bilen bakom när man fickparkerar än du någonsin kommer våga utan med en splitt ny M3, det vill jag lova dig.
En sak som jag saknar är att höger backspegel fälls ned mot höger bakhjul när jag lägger i backen. Jag är på och pillar på knappen för att hålla kopp på fälgen när jag fickparkerar varje gång, störigt...
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Alltså nu bajsar jag knappast pengar men det känns som att det kvittar om man lägger 50.000:- hit eller dit om man ändå ska köpa en såpass dyr bil. Vad är det i sammanhanget liksom? Bilen får ju dessutom högre värde sedan vid försäljning.
19"falgar :D
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
om man slänger ut över 28k för en navi som kommer vara hopplöst omodern om 5-10år känns det rätt värt att även ta m-drive. det är ju därför navioptionen finns liksom ;) kostar 'bara' 5,4'kr mer.

"måsten": pdc bak, isofix. skisack är även jäkligt bra.

lyxa till det: bättre stereo, elbreddinst framstolar (nice!) och EDC (prova där gärna en bil med /utan och återkom med körintryck!)

breddinst stolar och EDC tror jag beror mycket på hur man tänker använda bilen, om man aldrig kör bana el liknande kanske behovet av dessa options är mindre? hur mycket bättre komfort ger eg edc?

jag personligen tycker att "kolfiberinteriörpanelerna" hör till den bilen.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
fällbara nackstöd kan ni släppa då det inte finns till coupen, ivf inte i dagsläget.

sen ev överväga att skita i OEM-larmet och gå på bästa eftermarkandsmotsv Defa eller liknande, kanske med tracker.
Blir det inte billigare att eftermontera ljud själv? (eller låta firma installera det)
17.000kr för ljud? Då ska det banne mig spela kristallklart ljud på över 150db!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ups, HFR har rätt. Jag kollade tydligen utrustningslistan för sedanen av någon anledning.

Kanske för att jag hade valt M3 sedan före M3 coupé. :)

Mvh
Wiberg
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tjena!

HFR:
Jag kommer inte använda bilen för bankörning i någon nämnvärd utsträckning.
Sen har du rätt i gällande larmet, kanske bättre att köpa en tracker eller ett bättre eftermarknadslarm.
Vad gäller dekoren har jag en uppsättning original AC Schnitzer paneler som bör passa rakt på. Tycker inte den matta varianten är så snygg.

Vad tror ni? Ska man välja bort naven och satsa på en riktigt bra eftermarknadsnav i stället.
Blir bilen svårsåld om man inte har originalnav eller?

Vad gäller ljud är jag inne på Strongmans linje, att eftermontera några bra element och ett vettigt slutsteg. Har några polare som kan det där med billjud och dom behöver en bra "demobil" för en ny referensserie som kommer hem i höst.

Dani,Wiberg:

Jag hade en begagnad M3-08 på g som jag skulle köpt innan semestern men någon la bilen i diket så det kändes inte riktigt rätt att köpa bilen. Den hade EDC och jag har provat alla inställlningar och är tveksam om man kommer nyttja funktionen. Ska som sagt inte använda bilen till bankörning.

Sahlback:
325:an är hustruns. Hon skulle haft en 120d men så blev inte fallet.
Vi sålde Audi S5:a och 335d touringen i våras, så abstinensen efter en vassare kärra är stor. I synnerhet efter en v8:a.

bmw_jerry: det åker nog på en par AC Schitzer 20"

Nu har jag pillat lite på specen.

M3 Coupe lev v1 2010
Alpinvit II
Läder Novillo Svart.
Brake energy Regeneration
M DKG Drivelogick
LM Fälg Dubbeleker M220 19
Stöldlarm
Rökarpaket
Förvaringspaket
Armstöd fram
Stolsvärme fram
pdc bak
Isofix
Skisack
Regnsensor
Belysningspaket
Nav Professional
röststyrning
Bluetooth
HiFi Högtalarsystem
USB-Anslutning
Anslutning för iPhone

//Stefan
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjenare,

Jag tycker absolut du ska välja Nav Professional. Det nya systemet fungerar riktigt bra och är ett modernt navisystem. Det kommer att bli gammalt men eftersom det precis är uppgraderat så känns det modernt och fungerar bra. Dessutom får man "på köpet" den inbyggda hårddisken i bilen där man kan lägga in sin musik, antingen via USB eller via CD-skivor. Kombinerar man med blåtand som du gör så får man fördelen med den större skärmen när man navigerar runt i telefonlistan och hanterar telefonen i övrigt.

Skulle inte tro att bilen blir svårsåld utan, istället hade jag som (hypotetisk) spekulant sett det som en stor fördel om bilen hade navin. Men då är jag en sucker för I-drive i bilen. :) Vet att det finns många här som tycker det är helt onödigt. Jag har det dock och skulle inte vilja ha en bil utan.

Mvh
Wiberg
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Är man tråkig om man väljer svart skinnklädsel? Känns dock lite mer racigt i en M3:a. Jag vill ha ett sportigt attribut på bilen med eventuellt helsvarta fälgar.

Tycker Sahlback har en trevlig combo som passar perfekt i en cabbe.

//Stefan
to
112
tomb
BMW 318d F31
Du är inte tråkig som väljer svart skinnklädsel, tycker att man inte ska ha nå annat än svart skinnsklädsel! =)

Lycka till med köpet, jag är ruggigt avundsjuk vilken spec. du än väljer. :)
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Skulle vilja påstå att bilen inte blir så mycket lättare att sälja bara för att den har Org.Nav. Det är väl ganska bekräftat att eftermarknads-prylar som kostar ca. 1/10 så mycket, fungerar 10ggr så bra. (älskar min Navigon)

Se bara på Volvo, integrerar Garmin-navigation istället för egna grejer.

I mitt tycke är dom ca. 30.000 kronorna man lägger på Navi ganska bortkastade.

De enda jag kan se som fördel är att man får lite större o lite flashigare färddator..
Buspelle
Bra och precis lagom spec tycker jag. Allt viktigt utom PDC finns med. PDC är ju viktigast bak, så man kan ju begränsa det till detta (om det går). Utan minsta tvekan ska du ha med navi. Visst är eftermarknadsprylarna oftast bättre, men originalnavin funkar utmärkt och det är stor skillnad med en integrerad navi och löst hängande navikit. Och svart skinn är alltid snyggt.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Blir nog riktigt fräck, synd bara du får den mitt i vintern. Blir det dubbat lr friktion?

Min nya BMW Cabriolet:
Länk
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Monclair>> Håller med om att bilen inte blir mer lättsåld. Det är individuellt vad man letar efter i en begagnad bil. Jämför med M-paketet som vissa inte bryr sig om och vissa inte kan vara utan. Jag ville mest poängtera att det inte lär vara en nackdel när bilen ska säljas.

Framför allt tycker jag att man ska välja det om man själv vill ha det.

Jag vill också poängtera att eftersom navigationen precis är uppdaterad så är den riktigt fräsch och kan anses som lika bra eller bättre än eftermarknadsnavigationer. De kör alldeles säkert om och förbi BMW snart igen, men just nu är den inbyggda väldigt up-to-date. Snygg, snabb, bra funktioner och stor skärm gör den attraktiv.

Mvh
Wiberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.