|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Just köpt en Bmw X5a 01a som gåt 9000mil det är en v8. Jag är 35år vilket bolag tror ni jag kan kolla upp? | |
|
Kolla med BMW originalförsäkring: Länk Jag har dem och tycker det funkar bra. |
|
|
Jag kör men original och de har bra priser extra rabatt om man är med i BMWCS. har inte behövt använda försäkringen så vet inte hur de är när man väl får en skada. |
|
|
BMW Originalförs är bra, har aldrig strulat för mig. Dom har tillval som täcker åverkan, hyrbil mm. Och som sagt medlemsskap i bmwcs.com ger 10%, har du fler försäkringar tex hem/villa kan det bli upp till 20% __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Kolla med Vesta, finns trådar om detta tidigare. | |
|
bbenderman; OT, men det är troligtvis ingen 4.2-liters pjäs i din bil va...? Gissar på en 4.4 :) |
|
|
BMW Originalförsäkring på min 330Ci, betalar 550kr/mån för helförsäkring inkl tilläggsförsäkringar som ex viltolykor m,m. |
|
|
Hej, Har BMW Originalförsäkring på nuvarande bil och hade det även på förra. Bäst pris för oss och dessutom väldigt bra att ha att göra med. Mvh Wiberg |
|
| Jag kolla med Vesta då man fått höra att de ska vara billiga, det var riktigt dyra. Har BMW original idag, men byter till Aktsam snart. | |
|
Är Originalförsäkringen bra att ha, även om det händer något (stöld, krock osv) ? Har i dagsläget länsförsäkringar, men har läst mycket negativt om dem. Har alltid haft dem, men har aldrig behövt nyttja dem under 7 år. Vi betalar i dagsläget 7400kr/år på våran 525 Touring -02. |
|
| Jag har Gjensidige (gamla Tennant). Funkar bra och är billigast för mig. Har haft de i ~5 år nu både vad gäller hus, bilar och MC. | |
|
Frontline: Du kan väl knappast ha aktsam till M3:an eller räknas den till en "vanlig bil" numer? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Är också frågande till att Aktsam försäkrar en M3a?! Jag har haft både Vesta och trygghansa. Är nöjd med båda men eftersom vesta höjde sina priser bytte jag. |
|
Lasse Karlsson |
Byter i dagarna till BMW originalförsäkring, på min M5:a 01. Trodde inte det skulle vara bra, så har inte ens kollat pris förut, men gjorde det fter att ha läst denna tråd. Det skulle man kanske gjort tidigare! hade Trygg-Hansa innan 11000 helåret med upp till 500 mil, och nu ska jag betala 9000 helåret med upp till 1000 mil och samma självrisk HA DET!!! |
| Jag trodde inte heller man kunde ha Aktsam, men när en kollega sa att han försäkrat sin Porsche GT2:a där så kolla jag på hemsidan och det gick bra, ringde upp dem efter det för att se till att allt blev rätt och det ska inte vara några problem, får hem försäkringsbrevet nästa vecka enligt dem. Tror det skulle landa på runt 1300:- i månaden med allt extra, lägsta självrisken, skulle någon ex repa bilen har jag 1500:- självrisk, känns väldigt bra. | |
|
Ca priser på mig och M3:an helförsäkring, max 1000 mil /år Vesta: 19600:- /år Bmw original: 18396:- /år (inget extra skydd) Aktsam: 15600:-/år (3000:- självrisk, mindre självrisk vid skadegörelse, djurkollision, hyrbil/stilleståndsersättning) |
|
| Ställde på min m5 e34 090801 .Kollade då med Trygg Hansa priset för helförsäkring 500 mil/året är 2912 kr. | |
|
Jag bytte FB när jag bytte 330:n mot M3:an. Hade tidigare Vesta om va RIKTIGT billiga. Men de har sedan en tid tillbaka ändrat i sitt bonussystem så att du som tecknar en ny försäkring ej får full bonus vilket påverkar premien väldigt mycket. Om du är tidigare kund eller ej spelar tydligen ingen roll. Detta medförde att jag bytte till BMW Originalförsäkringar som va ca 5000kr billigare/år, 14600kr/år istället för Vesta som ville ha strax över 19000kr/år. Enligt mina erfarenheter är både Vesta och Originalförsäkringar väldigt bra att ha och göra med när det väl gäller. Vesta är dock något kladdiga med sina fakturor och autogiro. Försäkringen ovan gäller naturligtvis helförsäkring med lägsta självrisk samt självriskeliminering vid djurkollision och hyrbil/stilleståndsersättning. 1000mil/år 29år Helsingborg Låst garage Mvh Jimmy |
|
|
Bytte precis till BMW original försäkring. under 14000kr året. 2002 M3, 31år, 1000-1500mil, utländskt körkort, Helsingborg. IF skulle ha över 30000kr..... Fick även på köpet en billig IF hemförsäkring (rabatten på bilförsäkring om man hade dem ihop var MER än vad hemförsäkringen kostade :) ) Insplanets billigaste förslag var Redo och Auro som låg vid ca 20000kr.... |
|
michael.anki |
Jag har M3 2002 ,37 år Zon 4 alltså billigaste ,724:- per / mån. Vesta heter bolaget o kan rekomenderas. Bmw idag Bmw imorgon |
|
4600 kr helår/helförsäkring för 525, aktsam, 1500mil, bor på vischan. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.