AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
865

Flytta dig, här kommer en BMW

Sida 1 av 2
BIG T
Jag har märkt en rätt så skojig grej som aldrig slår fel, när man kommer i vänsterfilen på motorvägen så kastar sig folk in i högerfilen, å det funkar bara när folk ser en BMW-front i backspegeln... Det kallar jag status!
hehe.. jag har märkt att när man har dim ljuset på så verkar dom flytta på sig oftast.. eller när man kommer i en 250...

/Jimmy
vvv.aspwebb.com
Folk brukar ju flytta på sig när bmw kommer, men en bmw som ser en annan bil komma snabbare brukar oftast gasa på :)

har jag rätt eller fel?

Sen brukar folk saktaner om man kör ikapp dem och lägger sig en lite nbit bakom och har dimljusen på och kolla ner mot mitt konsolen :)
detta fenomen stöter jag oxo väldigt ofta! jävligt kul egentligen trots att man själv bara har 125 under huven...
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
I Göteborg är det numera vänstertrafik, alternativt mittrafik (när det är tre filer) som råder (kom ihåg det när ni kommer hit) så det ni skriver förstår jag inget av alls.
Dino
Personligen så stötte jag på nåt ganska så irriterande i veckan , Var på väg in till stan o låg kanske i 140 på E-18 i vänstra filen så svänger en bil helt plötsligt framför mig "nämner inget märke" , hur som helst så svänger bilen framför mig för att köra om bilen framför i 95 då o jag var inte långt i från när han svängde framför mig vet dock inte om han gjorde det med flyt eller om han inte visste vad backspeglarna va till för .

M-MotorSport
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Det där händer ju hela tiden. Vadå backspegel, skojar du, man får inte köra fortare än 90 ju. Duh!!! ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Intressant sak med hetsiga volvo förare. Åkte mellan göteborg-borås det regnade ganska ordentligt sådär så körde om lite lastbilar andra bilar, bla en volvo v70. Fortsätter köra om lastbilar (en jävla massa lastbilar) ligger i kanske 130 på 110väg när jag ser att en volvo smyger upp bakom ligger kvar eftersom det bara är 2 lastbilar kvar när idioten börjar blinka med helljusen. Blinkar då tillbaka lite fint med dimljuset bak samt bromsar ner till 112kmh och glider långsamt långsamt förbi lastbilarna.

Vad är det för idiot tänkar jag han kör om (i en jävla hastighet och svänger av vid nästa avfart som kanske är ca 700m bort. Lustigt beteende. Den enda gången det KANSKE är försvarbart att använda helljuset för att blinka är om någon precis svänger ut framför så man får bromsa. Va fan han störde sig säkert bara på att bli omkörd. Idioter.
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Vi BMW fantaster ser väl till och inte missbrukar den här respekten utan visar att vi är överlägsna förare precis som våra bilar, eller? ;)

Upplever Göteborgstrafiken Precis som Carnal, säskilt 158 ner till Särö. Här straffar alla urinvånare, med kan erkännas viss rätt, de nyinflyttade människorna med statusbilar genom att konstant köra 15km/h för sakta mitt i vägen.

Vad jag vill ha sagt är att visar man respekt blir man behandlad med respekt, annars blir det fler och fler vägavsnitt där folk i möjligaste mån jävlas med oss i "prestige" bilar.

Köra fort borde vara varje människas rätt, men eftersom det finns så många som inte kan sköta det snyggt så kan man förstå att vi får lusa i max 110km/h.
Svenska bilister är tyvärr inte mogna för 130km/h anser jag.
Det kanske blir het debatt om detta men hoppas ni förstår om jag inte hinner svara, måste jobba.
De flesta flyttar på sig när Minin dundrar fram också :-)

/Johan
BMW...
Jag kom att tänka på den gamla 2002, vist var det den som hade turbo klistrat spegelvänt i framspoilern. Det blev ett sånt jävla liv med detta att BMW fick ta bort det.
BMW...
Folk blev så rädda när denna bli dök upp i backspegenln =D
Mehrshad
Haha va tufft jag har inte sett nån 2002 med turbo grejs! fan va tufft å se det i backspegeln=)

apropå irriternade förare så råkade jag oxå ut för ungefär samma sak som acey på E-4 (110km/h) skulle köra ett 0-200 test när en Rover drar från höger filen över till vänster bara för att sakta ner 90 km/h..Jag höll på brinna av äre så här man beter sig nu för tiden?

M.Razani
325Ci
har oxå märkt av detta många gånger...

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
He, he något är det.....

Låg på motorvägen med The Undertaker i ca 110/kmh. Givetvis kom flertalet bilar ikapp......vad händer tror ni???? de lägger sig alla bakom mig precis som om det fanns en anledning till att jag låg just i laglig hastighet.

Hmmmmm.....undrar varför BMW´n just ligger i 110/kmh....måste var någon polis kontroll i närheten.....det tog ett bra tag innan den första vågade sig ut i vänsterfilen.......då skrattade jag gott ska ni veta.

Mvh / Wallace
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Ett annat intressant fenomen är att alla verkar känna sig tvungna att rejsa mot BMW-förare vid trafikljusen. Detta har jag speciellt noterat numera eftersom jag inte ägt BMW tidigare.
Pl
119
Placeboboy
320d GT -14
520d Touring -14
Jo det där med rödljusen har jag märkt av...särskilt här uppe där alla har porsche..viper osv =)
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Rödljuspisk vareviga dag. Jag får väl skylla mig själv som satt M-optik på 320'n :-) "Vanliga" bilister gör sig sällan besvär och när de gör det brukar de förlora. Men renodlade sportvagnar brukar väldigt ofta vilja ta reda på om de kan ta en M3-look a like-
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Mycket snack om att andra märkesförare känner sig "tvungna" att race bara för att det kommer en BMW !
Har ni själva provat att köra en annan bil tex Volvo så ska ni få se att det kommer små snorungar med 318 och 518 och tror att dom har rena racemaskiner !
Men det vill ni väl inte kännas vid eller hur ?!
Under den tid jag kört BMWn så har faktiskt bara ett fåtal bilar (lika många Volvos som Opel, Audi mm) som vägrat att "förlora" mot mig !
Visst är väl inte alla Volvoförare oskyldiga men tyvärr så har jag iallafall märkt att skitungar ska inte ha någon bil överhuvudtaget då bilkörning inte är en lek (på bana och inhängnat område så kan man leka) utan dom ska hålla sig i sandlådan !

Ps. När jag slår på blålysena och sirenen på Volvon så brukar folk att flytta sig in mot vägkanten =)

Funktion före styling!
Efter jag bytte upp mig till M5 så är det bara en enda som velat rejsa.. En lotus esprit :)

När jag hade 735:an så ville alal rejsa.. Får väl ta bort M5 märket på bilen..

/Jimmy
www.aspwebb.com
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Ett 518märke skule sitta fint =)

Funktion före styling!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.