|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Har aldrig heller sett någon -01 med den ratten, därför frågade jag. Min förra bil som var tillverkad 2001-10 hade den nya, men den var ju MJ02 -------------------------------- //Lövet |
|
|
Har haft hyffsad koll på E39 genom åren och har inte heller sett någon 01:a med den ratten. Min egen är tillverkad 3 dagar innan modellår 2002 och hade den gamla M-ratten när jag köpte den. Dock så kom ju den snarlika (den tunnare som har två tunna ekrar nedåt) sportratten redan från modellår 2001 och då den har samma airbag som M-sportratten så är ju ett byte betydligt mer överkomligt. Det gick ju för några år sedan att köpa nya M-sportrattar utan airbag för mellan 1500-2000kr på tyska eBay. ___ //Ulf |
|
|
Min 530 är tillverkad september 01 och har den nya ratten med två ekrar nedåt. __ /Chrille |
|
|
September 01 = MJ02 -------------------------------- //Lövet |
|
|
Chrille: ratten du har är den vanliga sportratten och den kom redan september -00 (MJ01) i samband med faceliften. M-sportratten med tjockare krans och en tjock eker nedåt kom även då men enbart på M5. För övriga modeller kom den september -01 (MJ02). ___ //Ulf |
|
|
Dykt upp en till 525 touring.Skall iväg och kolla in denna imorrn. Den silvriga jag länkat till innan läggs nog på is.Lite mer skavanker än väntat på den.Konstigt nog tog det många mail innan det kom upp =) Någon som vet något om denna Grå touring???? Länk! Något som har något att tillägga om den?Rostfri enligt säljaren. Står att det finns motorvärmare.Ser ingen tillhörande klocka eller knappsats till denna eller grenuttag framtill. |
|
| 2 privata ägare, den första var född -51 Ser seriös ut i bilreg (Bilia iofs fortfarande ägare men dom handlar väl därifrån) | |
| Hur fick du fram att första ägaren var född -51??? Tell me =) | |
| Har bilregdata/Vägverket (Är bilhandlare) | |
| Jasså där ser man =) 2ägaren? Vad var det för en,kanske du också kan se? | |
| Visst..Hon är född -65 och vill du prata med henne får du gå via hennes man..=) Länk | |
|
Låter bra än så länge.Hoppas bara att skicket är lika bra som på bilderna.Börjar nästan bli trött på att jaga bilar.Helst rostiga E39.or. Hoppas dock mycket på denna. |
|
| Hon heter Carina. | |
| Joop det är väl nackdelen med E39-Slarviga ägare som inte orkar lämna in och fixa ev rostskador på garantin. | |
|
M528, här har du lite andra alternativ: Länk Länk Länk Den tredje är personligen min favorit, en röd 525 med m-paket! Har aldrig sett det, och tyckte det var helsjyst! |
|
|
Länk Har svarat i andra forumsdelen. Glad att det inte blev kombin.Hade ångrat mig rejält!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.