AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
60.855

Överpriser på 525 touring E39 !?

Sida 5 av 6
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tror de flesta rostfria E39:or är de tidigare årgångarna. Sedan barkade det ur med kitt och tunn lack o.s.v.
Slaskankan .... Den där 530.n ser Riktigt fin ut.
Rostig Huv på denna

Länk

vad kan det kosta att byta huv?
Byta huv är en kostnad på mellan 3-10'. Med lite tur kan man hitta en rostfri men begagnad huv i rätt färg för ca 3.000.
Ny huv på BMW kostar ca 6.500 och sen tillkommer lack för 3-4'

Själv hade jag tur och fick tag på en begagnad huv för 1.200, men sen tillkom lackjobbet.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Är nog billigare att lacka huven än att köpa en ny......

Fin bil för övrigt, ser precis ut som min :D
Billigare visst...men då blir du inte heller av med rosten som ju kommer från insidan av framkanten.
För mig blev det mycket billigare att byta huv än att låta en plåtslagare laga rosten.

---
Tror heller inte det är mycket lönt att lacka den dära huven.Kommere nog fram igen inom 1år skulle jag tro.
Riktigt synd då jag och frugan planerat att köpa denna :(
Enda som saknas är automatlådan.Annars klaffar allt in utom rosten då.

Någon som varit och Kollat in denna ?????Pratat med ägaren och den skall vara absolut rostfri.Dörrar och baklucka bytta på garanti.Även huven tror jag det var.
Blir nog resa till Sthlm i helgen.Får kanske pruta lite till då den skall
besiktigas snart och Skattas.

Hur kan skatten skilja.Den blå kostar 25xx :- och Silvriga kostar 2640:-???

Länk
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Vart är rosten på luckan ? Är det i kanter eller är det stenskott som rostat ? Borde väl isf gå att lackeraren blästrar bort allt och sedan lackar eller ?

Den silvriga ser jättefin ut på bilder, och av infon verkar den sjyst !

Jag grämer mig ännu att jag missade James007 (här på forumet) 530 touring som såldes nyligen :(
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Huven menade jag.....

Satans rost är inte kul alltså..... väldigt surt att tidigare ägare på min, inte vårdat den som jag gör :) Fick lov att åtgärda en del hos lackerare direkt, samt rekond nu förra helgen....

Tyvärr verkar min lackerare inte vara så jättebra.... uselt ifyllda stenskott och penslat i dörrkanter..... får våtslipa och polera själv nästa vecka....
Rost på den blåa sitter på Motorhuv i framkant och undertill.Undertill är det en stor bit på kanske 5-7cmx12 där lacken är så pass bubblig att den flagnar av ifall man skrapar med fingret.
Ville juh så gärna ha Touring i Blå färg :(

Rätt stor skillnad på Silver och Topasblå.

Ingen som hade kollat in eller vt något om den Silvriga Touringen ???
Länkar igen!
Länk
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
M528, det kom nyss in ett inlägg från en Jim Profit ang. försäljning av en 525 Touring med m-paket årsmodell 2004. En E39, den kanske är helt perfekt för dig ?

Jag ville helst ha en Svart, så köper du en svart kan vi byta mot min Topazblå ;)
Slaskankan>> Tack för att du tipsade, vi har dock redan haft kontakt men det verkar som om min bil inte var det M528 sökte. =)

// Jim Profit
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Okej Jim! Vad är det för färg på din bil ?
Den är gråmetallic, sterlinggrå (osäker på stavning).

// Jim Profit
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag sålde min 525 Touring -01 med aut. navi, skinn, pdc, import med bra historik som gått 18.100 mil för 65.000:- Visade sig att det var en handlare i Örebro som köpte den för nu annonseras den av dem, de bytte ut BBS split 17" (BMW Orginal) till replicafälgar;
Länk

M V H
Stephan

Fr
1.134
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Backade han hem den till Örebro, nu har den "bara gått 17.900 mil?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det är välkänt faktum att Örebro är en enda stor tidsmaskin. ;)

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Varför har bilen -02 ratt när den tydligen är en -01? Var det du som bytte?

--------------------------------
//Lövet
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Vissa -01 har nyare ratten. Min var tillverkade i april 2001 så det är möjligt att den att den satt där från fabrik...

M V H
Stephan

Jag skulle gissa på att ratten är utbytt, har inte sett en -01 med denna ratt från fabrik. Min 540 är tillverkad i Juni 2001 och har gamla ratten.

---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.