AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
60.851

Överpriser på 525 touring E39 !?

Sida 3 av 6
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Såg det nu. Känns som bilen kommer bli svårsåld med den infon :D
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Beröm till Jarls som skriver det ärligt i annonsen i alla fall.

--------------------------------
//Lövet
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Vad tror ni ? Länk

Fordonet tillverkat 2001-10. Är det något att tänka på då ? Värdeminskning osv osv ?
slaskankan: Bilen är en 02. Jag blir dock alltid fundersam när folk skriver "bytes" utan att specifiera någon modell. Det känns som att det är något fel och de bara vill bli av med bilen.

I övrigt så tycker jag att du överanalyserar lite väl mycket. En gammal BMW köper man inte för driftsäkerhetens eller värdeminskningens skull. Då ska man nog hellre köpa Volvo V70 eller lämplig Toyota Avensis. :)

Du kan nog vänta dig både en fin värdeminskning samt byte av diverse delar men å andra sidan erbjuder BMW:n en känsla, körglädje och komfort i en helt annan klass. Är bilen fin, okrockad och dokumenterad så slå till. Ta med checklistan inför ett köp som du hittar här på AP under (begagnatguiden?).
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Zed82: Jo jag vet, jag kanske är lite överdriven :)
Ska åka och kolla på bilen ikväll! Återkommer inatt. Tar med mig checklistan ;)

Kom dock ut en 2004 på blocket nu,103 000kr, men bilen finns i Malmö vilket gör att den går bort direkt, då jag har en väldig bit dit.
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Kan man ta reda på om bilen är krockad på något sätt ?
Personligen har jag inget emot att åka en bit för den perfekta bilen. Man ska ändå äga den ett tag framöver så det är viktigt att man är nöjd.

Angående krock, det går att kolla på falsar, inpassning, mellanrum i springor osv men är bilen seriöst lagad så är det svårt att se. Ett M-test kanske vore något?
Berätta gärna skicket efter du varit och kollat in den.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det finns ju instrument som mäter tjockleken på lacken också, med ett sådant märker man ju direkt om det är några ytor som är omlackade. Samt ta upp bilen på en lyft och kolla efter svetsjobb eller liknande på främre ramben osv.

______

Foto Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Byte utan specifikation behöver inte betyda mer än att man öppnar upp affären lite alternativt är "bilknarkare". Jag bytte bil 14 gånger under en 10-månadersperiod när det var som värst, och jag hade inga skumma avsikter med det.
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Sådärja. Nyss hemkommen med min 525IMT. Blev den jag länkade till tidigare. En Topazblå 2002:a med 12900 mil på mätaren. Svensksåld. Bilen var riktigt fin med medföljande 19". Fanns lite antydan till rost på 3 av dörrkarmarna (?), minimalt dock. Tyvärr hade ett stenskott på "listen" ovanför dörrarna rostat ganska mycket.... ca: 2-3 cm stor ring. Inte några vibrationer förutom av de stora fälgarna. Pixelbortfall på displayen fanns. Antagligen är en drivknut dålig då det knackade vid fullt rattutslag åt höger, och när man körde över ett gupp i väldigt låg hastighet så "knackade" det.

Slutsumma blev 96 000kr vilket var ungefär det jag tänkt mig. Otroligt att jag hittade en bil som föll inom ramen av mina krav :D
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Bilder kommer under morgondagen.
Grattis!

Den hade ingen rost här Länk

Väntar på bilder :)
Grattis till nya bilen.

Nu har du lite att göra på den, möjligen landar du på 105-110 när allt är fixat och då har du ändå inte gjort en dålig affär.

Ser fram emot bilder. :)
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Tack :)

Ja, var runt hos en rekommenderad lackeringsfirma där jag bor nyss. Tyvärr hade de semester i en månad till :( Vill gärna ha all rost fixad så fort det går, så man kan lackbehandla den sedan.
Ingen i trakterna som har lust att åka en sväng och kolla in denna bil??
Är grymmt sugen på denna bil.Priset är liiite högt men får försöka pruta den lite.
Bagaget skall vara utbytt pga rost på garanti och ingen annan rost skall finnas enligt säljaren.
Vore riktigt tacksam ifall någon orkar och har lust att kolla in denna bil.
Ser bra ut på bilderna men inte alltid man kan lita på bilder.

Bjuder på en platta ifall det blir affär =)

Länk
Ingen som har lust eller tid?
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Tycker du ska åka själv om du är intresserad av bilen. Ta med dig det du planerat att kunna ge för bilen, och diskutera på plats innan bilen redan är såld.

Jag åkte direkt 25 mil till Stockholm för att köpa min, tog med mig en bunta slantar och testade och kontrollerade bilen.

Många som skriver att deras E39 är rostfri, men det känns som det finns på i princip alla någonstans om man kollar ?
Har 60mil enkel resa.Inte så jätte kul att åka hela vägen för att kolla in och Kanske bli besviken.Skulle underlätta så jättemycket för mig ifall någon kunde ta en titt på den.

Ringde en till förrigår och den hade rost på motorhuv.
Länk

Någon som kollat in denna??
Har ringt ägaren och skall åka upp i dagarna för eventuellt köp.
Lite bättre pris på denna än ovanstånde bil jag länka till.Mer mil och lite äldre men det får man ta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.