|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
| jag köpte en mb clk som var importerad, det fanns ingen servicebok, hade den i två år, kostade inte på den någonting, förutom vanlig service, jag tror inte importerade bilar är sämre än svensksålda, däremot när jag skulle sälja den, fick jag bara skambud pga serviceboken. behöll den pga bruksvärdet, tills en kompis köpte den. | |
|
Kan bara innstämma med en del,köpte min 525a för 2 år sen för 185 svensksåld med 5000 mil på mätarn. Har nu gått 8000 mil,men jag får ju inte mer än ca: 100-110 för den,så därför får den rulla några år till.Tror att många resonerar som jag. |
|
|
Här finns ju en -01:a också: Länk |
|
|
Den har ingen M-paket. M3 E30Länk |
|
| Oj.. jag missade det :( | |
| Känns just nu som det är omöjligt att hitta en 5xx touring med m-sport. Blir lite halvt sugen på att åka och importera en själv, om de ens säljs längre i tyskland. Känner mig nästan desperat då min 2:a unge kommer inom 3 månader och just nu har vi morsans Toyota Starlet till förfogande (2 vuxna + 20 månaders unge) :D | |
|
Om man inte kan klara sig utan m-sport paketet är det trots allt ingen dum ide att leta i Tyskland, trots att det lär bli en dyr affär pga valutan. De är inte särskilt vanliga där heller men visst, utbudet är aningen större än hemma. För ett par år sedan låg det regelbundet åtminstone 15-20st M-sport E39 Touring till salu på blocket, eftersom det var väldigt många tjänstebilar som såldes nya runt 2002-2003 när BMW //M Gmbh(?) fyllde 30 år och rätt många av de svensksålda bilarna "per automatik" hade denna spec från generalagenten. När leasingavtalet gått ut och vagnarna kom de ut en hel del på marknaden. Verkar som att dessa nu hittat till nästa generation ägare som fortfarande håller på dem? En hel del av de senaste E39 såldes med Lifestyle paketet som i princip endast saknar M-instegslisterna, aerodynamikpaketet och mockaklädseln, men i gengäld har halvskinn och i mitt tycke klart snyggare 17-tums hjul än M-paralelleker fälgarna. Den har alltså shadowline, M-sport chassie, mörkt innertak, sportstolar etc. Kan man nöja sig med en sådan ökar utbudet en hel del. |
|
|
Här är några ex. i Tyskland: Länk Länk Länk Länk ... Mvh Ubbe |
|
|
Tack Ubbe. Men priserna verkar vara högre i Tyskland? Får helt enkelt vänta på någon som annonseras på blocket eller powerbörsen. Kanske får ge upp tankarna om en 5xx och satsa på något annat märke tyvärr. |
|
|
Ja eller så lägger du till lite och köper en E61 Länk |
|
|
Finns ju billigare E61:or också men då utan M-paket och gått lite längre Länk men om jag måste välja på en E39 men M-paket och en E61 utan så skulle jag nog välja E61:an, men smaken är som baken... Mvh Ubbe |
|
|
Lätt en E61, den Ubbe länkade till var ju snygg. Annars kan man ju köpa M-paket på Ebay och montera själv på sin E39, verkar ju vara billigare än att köpa en färdig nästan... ______ Foto Länk |
|
|
Har helt enkelt inte ekonomi för en E61. Hade ju helt klart varit första valet, men de är tyvärr för dyra. Det ser ut som det blir en annan bil nu istället. |
|
|
Titta på E39 utan M-paket annars, sålde precis min kanonfina 523 -99 för 40 000 Länk. En M-front finns från 1500kr på Ebay. Dock nästan 25000 mil, men det verkar finnas många ok med mindre mil för 50' ______ Foto Länk |
|
| weeman: Jag vill inte ha någon äldre än 2002 heller. Sen att eftermontera m front vet jag inte riktigt. Dels känns det som en dyr historia med hela m-paketet isåfall som jag vill ha. Väntar hellre på att en guldklimp kommer ut på annons någonstans :) Om jag inte håller mig till mina krav någorlunda kommer jag aldrig bli nöjd, och det känns meningslöst att köpa en bil och inte vara riktigt nöjd. Det kanske är "småpengar" för vissa, men ca: 100 000 är en bra slant för en barnfamilj i villa just nu, och därför vill jag köpa efter mina krav så jag blir nöjd :D | |
|
Ok.. men här har du den nu: Länk bara att pruta lite ;) |
|
|
FinnUbbe.....den måste ju vara prisvärd med lite prut! Verkar som en seriös bil. |
|
|
Jo den ser bra ut men personligen skulle jag inte ge mer är 100tkr. Här finns ju ännu några: Länk! (lite för många mil) Länk! (540 -99, eftermonterat M-paket) Länk! (-01:a samt " Bilen har icke verifierbar mätarställning och har varit krockad") |
|
|
100k känns som ett bra riktpris på dessa bilar. Dock de få som finns ute nu, ligger på 122 samt 135 vilket är i mitt tycke alldeles för mycket. Den första såg fin ut, lite synd med så många mil. Hur vet du att 3:e bilen varit krockad samd ej verifierbar mätarställning ? |
|
| Det står i annonsen, samt säljs för kunds räkning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.