|
Sida 4 av 16
|
|
|---|---|
|
teflon.don, jo jag förstår att det är dina bilder, ingen rolig syn. Det spjäll som saknar en skruv i foto #2, har skruven gått av eller saknas den helt? Hur ser axlarna ut, slitna i lagringarna, stress i materialet? Om man får spekulera fritt så kan man misstänka att om en skruv lossar/går av (och lyckas passera genom ren tur genom motorn) kommer spjället att hamna assymetriskt och belastningen på axeln blir så stor att den går av utav utmattning. |
|
|
Provar om det funkar.. Länk motor 001.JPG Länk motor 002.JPG Länk motor 003.JPG Länk motor 004.JPG |
|
| aarg for h...... | |
|
En gång till.. [url=Länk motor 001.JPG][img]Länk motor 001.JPG[/img][/url] [url=Länk motor 002.JPG][img]Länk motor 002.JPG[/img][/url] [url=Länk motor 003.JPG][img]Länk motor 003.JPG[/img][/url] [url=Länk motor 004.JPG][img]Länk motor 004.JPG[/img][/url] |
|
| I quit...tyvärr, ingen bilder.. | |
|
Testa ladda upp bilder till Länk /Sub |
|
| [URL=Länk | |
| WTF!! | |
|
Länk Fungerar ju, men bilden är väldigt liten |
|
| Kolla hur länken är uppbyggd, här är din länk igen: Länk | |
|
Länk Är lite större. Du behöver bara klistra in länken till bilden i textrutan, inga andra taggar behövs |
|
|
Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Nu hoppas jag det funkar..tack;o) |
|
|
Är det sant att dessa spjäll finns på m54? MvH Bmw 4-ever |
|
|
micke 335: Jävligt märkligt att en ventil bara går av sådär utan vilken som helst anledning, det ser faktiskt ut som det där spjälet är lite ljusare också, kanske är det som du säger en liten smyggis av dessa pålitliga mekarna, plock lös den och en till och jämför färg, smuts mm, mm. kanske finns nå nr på dom som skilljer den från dom andra. Kan hermed även säga att min gamla motor kommer att säljes i delar då motorer kommer att vara en bristvara till dessa bilar, en begagnad kostar mellan 50-80 tusen beroende på mil, sen ska ju motorkoden stämma till just din bil pga styrenheten tydligen. Ha tagit reda på vad bara en kolv kostar och inget är billigt till dessa motorer. Nu ha då jag fått hem min nya motor, spjälen ska bort och delar kommer att säljes. Hela motorn säljer jag för 20.000 ink turbo... Eddy |
|
|
Är det någon av Er som haft problemen som inte har byt styrboxen till (KSR eller liknande ) |
|
| Peter78W, dessa spjäll finns inte på M54. | |
|
teflon.don, I spjället där det fattades en skruv, hade skruven gängat ur sig, rensat gängen eller gått av? Kan du se det? |
|
|
teflon.don Vi har precis samme tanker... Spjäll nr 6 ser märklig ny ut när man sammenlikner med dom andra 5, men om det är för den sittar gömd bort är svårtsagt.. Men för mig har bmw fortfarende ett problem, for om inte det är spjället som är årsaken till havariet, va så?? personligt tror jag at bmw inte vil ha frem att det inte har lyckades ta bort problemet i en 06 modell, så jag kan skrika fabrikationsfel...men det gör jag ju i alla fall, for om ventilar bara går av utan anledning då är fabrikationsfelet ju nästen större... Förenade bil har inte givet mig svar på va dom har gjort med kamakslerne och högtryckspumpen, så just nu tänker jag köbe vodoo dukker och kontakte trollkarler o sån.. @ bmw145 Fråger du om jag har chipped min bil? Nej.. |
|
|
teflon.don Glömde att.. jag venter med at plocka lös delar et liten tag då jag venter på om någon av tidningerne som jag har skrivit till vil se motoren.. |
|
|
AKN Axeln går av där skruvarna sitter, det ser ut som att skruvarna är båda gängade och typ klinkade i ändan där skuven kom ut så dom inte kan ralla lös, jag tror att själva felet uppstår pga igen sotning i dessa insugskanaler, det blir stenhård beläggning och dessa små underdimentionerade axlarna går av på grund av belägningen och klent material... Eddy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.