|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att köpa begagnad bil innebär alltid risker. Risken ökar sannolikt med en importerad bil och miltalet har naturligtvis betydelse. Vevstakslager, ventilstyrningar + mängder med saker slits och måste mer tiden repareras eller/och bytas ut till stora kostnader. BMW o Merca är typiska importblar och deras motorer mekanik är naturligtvis inte ett skit hållbarare än t.ex nämnda Renault, vilkas motorer liksomöveriga franska bilar brukar ha lång livslängd. Om man nu väljer att köpa t.ex BMW, som jag själv gjort, så är det mitt eget ansvar att kontrollera bilen ordentligt, oavsett serviceböcker o annat. Kompressionsprov och koll av oljeläckage, växellåda/koppling, framvagn, bakvagn, rost, lack + tusen saker till. Innan man gör detta är det dock en bra idé att man undersökt bilens historia så långt det är möjligt. Detta gäller svensksåld som importerad. Skulle inte tveka att överväga t.ex en importerad Citroen C6 med manuell låda. Anledningen är att den versionen av C6 inte säljs i Sverige och därför måste tas in från t.ex. Tyskland. Däremot skulle jag sannolikt undvika att köpa en BMW/Merca som är importerad. Anledningen är densamma fast omvänd. Det är dussinbilar i Sverige och är dessutom de vanligaste märkena bland småkriminella. Detta behöver naturligtvis inte betyda att alla BMW/Merca hör till kategorin "hallickbil", men det är en belastningsfaktor och gör att iaf jág undviker dessa massimporterade bilar. Helt enkelt mkt svårare att kolla ursprunget. Greven |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.