|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hade vibrationer vid 105, 110, 120 började försvinna, jag undersökte bilen, hos ett företag i Huddinge som visade sig inte kan nåt eftersom jag är mek och det som de sa att jag skulle byta för 23 tkr var inte fel på utan de 4 st bakaxel bussningarna var slitna som bara den plus 2 st till de främre länkarmar framvagn, jag tillverkade min egen avdragare till bussningarna bak som kostade nästan inget från biltema jämfört med 7000kr för en ny avdragare hos en lev. iaf bilen går bättre nu men återstår bussningarna fram som jag är på väg att byta, jag kommer att lägga på gör det själv sida här bilder och hur man kan göra det, bussningarna gick ut som smör och in som smör, samt bilen går som smör ; ) det är så när man är proffs, föresten jag har byt alla 4 stab. stagen i bilen det gjorde skillnad med. MVH Mr_Power |
|
|
Lägg gärna ut anvisningarna hur du gjorde när du bytte bussningar, det skulle verkligen uppskattas. Blir galen på allt vibrerande, det är ju pinsamt.. |
|
| Nej, det har jag inte. Men det kanske är på G. | |
RobKla |
mr_power: Jag är ytterst intresserad av att se hur du gjorde en egen avdragare till de 4 bussningarna för bakaxeln. Jag har haft tillgång till verkstad med allehanda verktyg för stora maskiner utan att kunna få av bussningarna och få dit nya. Jag ser inte att det skulle vara problem att få dit de nya utan problemet är att få av de slitna. Bilen är nu nybesiktigad och övriga bussningar i länkarmar och stag är kontrollerade, de var alla sjyssta utan glapp. Så min tro på att få bort mina vibrationer ligger på de 4 bussningarna i bakaxel-vaggan. "Buy Quality - Cry Once" |
| Går det inte att såga med bågfil och dela dom, och på så sett få ut dom? | |
RobKla |
Patric T: Jo det kanske går men det lär väl ta ruskigt lång tid, det är ju inte bara gummi som skall sågas igenom. Är väl inte heller det enklaste stället och ge sig på med en bågfil. /R "Buy Quality - Cry Once" |
Proctologist |
jag hade ltie vibrationer i ratten vid 95-100 som kom bara i bland verkade det som. Balanserade om ett par däck som gått 400 mil sedan ny, nu är den bra fick verkligen tjata och påpeka att dom skulle ner på 0gram det verkar ha gjort susen känner itne av någe nu i all fall. Dock påpekade däckgubben att mina så kallade däck star perfomer som sitter på nu är inte runda dom som fått så höga betyg /pris på däckonline Bridgestone var det ända rätta sa han om man ville åka tyst i en bmw, byter nog däck nästa sommar till kumho eller bridgestone då.. |
| Hej! jag har skickat bilder och instruktioner om hur man byter back bussningarna men verkar den blev inte inlagd...nå ja Ni som är intresserade kan maila mig Era mail adresser så får Ni bilder med beskrivning på det...MVH Mr_Power | |
| KOLLA PÅ MEKARTIPS den är inlagd...lycka till med jobbet önksar Mr_Power... ; ) | |
| Nej, det har jag inte. Men det kanske är på G. | |
RobKla |
Jaha då var man tillbaka igen. Fortfarande vibrationer men mycket mindre, fortfarande i "sätet". Har bytt de 4 bussningarna i bakvagnen, vilket gjorde det bättre men inte försvunnit. Dessutom är framdämpare bytta pga läckage. Dock är det mer som om det är vibrationer/hugg i bakaxeln vid 95-110km/h. Testade att låta bakhjulen "släppa" med en burn, då känndes det med som om det hoppade/högg i bakaxeln. Kan det vara stödlager till kardan, hardyskivan eller bakaxelns hjullager? Vet inte vad jag ska gå vidare med nu. Som jag skrivet tidigare är både sommar/vinterdäck kollade, runda och noll-balanserade. Tacksam för nya tips "Buy Quality - Cry Once" |
|
Jag har då aldrig kört en E39 utan vibrationer. Har själv lagt ner en förmögenhet på att komma tillrätta med problemet men i slutändan bara mildrat det. Jag tror att man får acceptera ett visst inslag av vibrationer på en E39. RobKla: Har du bytt kullederna som finns precis bakom bakhjulen? På min blev det en stor skillnad när jag gjorde det, de gamla kullederna var helt slut efter 17900 mil. |
|
|
Jag är definitivt inne på Zed82:s linje. Heter man inte Hasso får man acceptera läget som det är. Man kan plöja ner pengar på att mildra fenomenet men man kommer ändå inte bli nöjd. Nej, stå ut med problemet, var glad över att slippa åka kommunalt och spara pengar och längta till den dag du har råd att köpa en annan bättre bil! Precis så gör jag :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.