AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.512

Börja köra året runt med min fina rostfria välvårdade E34:a eller inte ?

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

itto:
He,he...fin och seriös kommentar det där, underbyggd med fakta dessutom ;)
OBS! ironiserar.. som ni förstod?

Ne, om du inte vill gradvis försämra din E34:a så ställer du av den till vintern och handlar en hyfsad E34 som är skattad o besiktigad över vintern och glider runt utan ångest ;)

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Tack alla entusiaster för alla förslagen. Jag har nästan bestämt mig nu. Ska som några föreslagit sälja Audin. Köpa en billig E34 i acceptabelt bruksskick att köra på vintern med, utbudet är enormt och priserna löjliga för bruksiga exemplar... Min fina E34 har jag plats att lagra så länge jag har lust. Använder den som sommarbruksbil just nu så den får motionera lite, det känns att den mår bra av att komma ut och röra på sig lite. :-)

BMW 4 Life
ungefär som jag sa då trots att mitt förslag var "sämst av alla" ;)
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
^MeTaNoLiC^: Inget personligt men i ditt förslag ingick att sälja E34:an eller min 750 och jag ska inte sälja någon av dom, var aldrig tanken. Funderade bara på om jag ska börja köra med min E34:a eller köpa en tredje BMW i lite sämre skick att köra med på vintern :-)

Sämst och sämst, alla har sina individuella prioriteringar och intressen. Ditt förslag är hur du skulle ha gjort om du ägde mina bilar och inget fel med det.
Alla förslag var kul att höra.

BMW 4 Life
inte säkert att jag hade sålt någon heller, jag brukar samla på mig bilar istället ;)
verkade bara som att du inte hade tid till 2st finbilar, därav förslaget att sälja 1 av dom..
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Delar ditt problem fast jag grubblar på 740in,som är i mkt bra skick inte vinterkörd på måånga år.Får inte mkt vid försäljning och bilen är ju en dröm på vinter dessutom utrustad med värmare.
Men det gnager mig att bilen ska bli tuggad av salt o annat skit på vintern.
Har egentligen inte plats inomhus är trångt nog nu med 6bilar i garaget,får fundera vidare hur jag gör.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Då ska vi se om det är möjligt att sälja en gammal bil i dessa tider... Länk

trucker: Jag tycker inte du bör köra en fin E32 740 på vintern... den kanske inte har så högt marknadsvärde heller men det är ju en ännu grymmare model än min 525 som jag tvekar att köra med. Borde bli letare för dig att ställa av då du har fler potentiela BMWs i stallet att köra på vintern med. :-)

BMW 4 Life
Ro
220
Robbex
320ik -88
Bmw 540IA -94
Min E34 540 har körts på vintern sen -00 tror jag.

Underredet är till synes väldigt fint. Har inte vart nere och kollat ordentligt men när jag vart under den ser jag ingen rost iaf.

Bilen har extra rostskydd som är lagt runt hyffsat nyligen. Men skyddet är lagt under listerna sen under hela bilen.

Över listerna ser det lite värre ut. Båda framskärmarna har lite rostbubblor, backluckan har rost i kanten. Vänstra bakskärmen har en rostfläck.
Och dörrkarmar har börjat smyga lite.

Denna typ av rost kommer man ju tyvärr inte undan på bmw. Det kommer börja rosta tillslut, hur mycket skydd man än slänger på.

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Beklagar Robbex. Har du kollat i hållrummen i balkar och sånt. Det brukar tyvärr vara värre på insidan av balkar, plåtar och hållrum där det inte syns och är mycket svårt att rengöra tyvärr...

Jag är en pedantisk entusiast som många här på AP och jag vill köra runt i en rostfri E34 på sommaren. En massa rostfläckar här och där förstör mycket av "känslan" för mig i alla fall. Just nu lutar det åt att jag ställer av den som vanligt på senhösten men vi får se. Får jag inte sålt Audin för rimliga pengar får den slita en vinter till.

BMW 4 Life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.