|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Tråkigt! | |
| Trist! Så 11,5 miljoner sms under ett år var inte mycket nog... :( | |
|
Det är väl bättre att göra om det till en betaltjänst direkt, hade lätt vart värt några kronor när man har bråttom och på resande fot utan internet. ______ |
|
|
Typiskt statligt beteende. Man uppfinner en funktion - som blir populär - då blir den dyr - då lägger man ner den! Klart smartare då att skapa usla funktioner som ingen använder, då blir det ju billigt från början :-/ -------------------------------- //Lövet |
|
| Kan ju vara nåt annat än pengar det handlar om..Men det lär ju inte komma fram. | |
|
Om man läser pressmeddelandet ordentligt så stor det lyckligtvis att den kommer att återkomma, men då som betalfunktion. Hoppas priset blir rimligt bara. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jahopp då får man leva i ovisshet när man kommer ikapp en misstänkt civilpolis då :( |
|
|
Jag kollade upp RR01 igår lite spännande Ha de T |
|
| skit | |
| Är jag den enda som tycker det är bra på ett sätt att den läggs ner?! Det känns lite fel att man lämnar ut namn på ägaren och orten där denne bor. Personligen tycker jag att ägaren borde bli informerad om sådan information lämnas ut. Ganska enkelt för ligor att hitta hem till bilar som de antingen vill stjäla eller göra inbrott i eller skadeverkan på. | |
| Infon som fås via sms kan även fås genom ett telefonsamtal så den som är ute efter ägaruppgifter kan fortfarande få dom fast på ett lite jobbigare sätt. Inga problem för den kriminelle alltså... | |
| I vilket fall som helst så borde ägaren underrättas om någon begär ut personuppgifter från bilregistret. Detta är vad jag tycker iaf! | |
|
Offentlighetsprincipen stadgar stenhårt att den som begär ut offentliga uppgifter inte behöver lämna namn. Det är en extremt viktig princip så om priset är att någon får sin bil stulen så är det värt det tyvärr. -------------------------------- //Lövet |
|
| Värdelös princip...varför ska alla veta allt hela tiden | |
|
Tjänsten har hjälpt mig ett flertal gånger när man misstänker en civilpolis bil framför (eller bakom för den delen). Pressmeddelandet lämnar ju dock som tidigare talare sagt utrymme för att tjänsten kommer att leva vidare, dock som betaltjänst som sagt. München |
|
|
Tjänsten kommer man att sakna.. Har använt den mycket i olika ändamål. Som att tillexempel få fatt på telefonnummer till ägaren av bilen som dubbelparkerat in min bil... Personligen så tycker jag dock att man bör kunna få reda på vem som ställer frågor om mitt fordon. Samma princip som när man tar en kreditupplysning. Om inte annat så bör iallafall nummret sparas ocj olisen få tillgång till upplysningarna om de får en anmälan från ägaren. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
ocj olisen = och Polisen //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Håller med GE, "skit" är enda sättet att kommentera detta. Mycket irriterande att tjänsten tas bort. | |
|
Ett nöje mindre, har roat mig några gånger och smsat på någon busåkare och sedan ringt upp och frågat hur de kör egentligen. Fast nuförtiden är det rena lyckträffen om någon har en registrerad mobil. Lite trist är det allt. =( Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
Läste nyss detta på tranportstyrelsens hemsida: Länk Kul att man återinför tjänsten igen. 3kr kan man ju leva med! MVH Stenis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.