AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.265

Bmw 330Ci -01 någon som har någon info?

Sida 2 av 2
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Något som jag personligen inte gillar med bilen i annonsen är de kromade blinkersen på skärmarna. De känns väldigt "tvärt om" när man bytt kromgrillen till svart.
Sen tycker jag att man kan låta M-bilarna ha 4 pipor och de andra två och de med små motorer en...

Fälgarna hade enligt min smak passat bättre på en e36 och är troligtvis flera år äldre än bilen.

MEN, jag håller med om att bilen är snygg, men inte 100% i min smak.

Jag gillar dessa:
Länk

Länk

Länk

Framför allt den sista men fälgarna var gräsliga!! Tyvärr har de två övre kromlister runt rutorna så jag misstänker att M-paketet är eftermonterat, då skulle jag inte köpa bilen...
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den silvriga kändes inte särskild prisvärd. Den blå har varit till salu i flera månader. För uppåt 150' känns spontant denna bättre enligt min syn på saken: Länk

--------------------------------
//Lövet
J.B
Bara för att spä på lite ang M-Paketet som ALLA verkar ha Noja på ,,, det är väll ändå invuduelt om man vill ha det eller inte ..

Eller så kan man ju säga så här oxå , har man inte råd att köpa en riktig M3 M5 M6 så behöver man ju inte försöka efterlikna en billigare variant med det hela ..

Nu kanske jag satt lite fart på M-Paket diskutionen *skratt*

J.B

Länk
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Just på E46 tycker jag att M-paketet förhöjer bilen ordentligt men annars håller jag med dig. Varje gång jag ser en 520d med M-paket garvar jag invändigt. Har man inte råd så har man inte råd...

//Lövet
Personligen så gillar jag E46 med M-paket, speciellt för chassits skull som jag upplever som för mjuk utan M-chassi.

Vorsprung durch freude am fahren
J.B
Det är helt ok med personliga val och upp fattningar ,,,, men det är sällan någon utan M-paket som ratar ner på en bil som har det ,, men väldigt många som ratar ner en bil utan ....

En sak jag gillar mest i min bil är den elektriska stolen med minne då vi är flera som kör den .. så den skulle jag inte välja bort mot ett M-paket *s* skämt o sido ,,, jag tycker i alla fall att det som tillhör en Riktig M-bil , skall vara få förunnat andra om man inte har råd , M bilar är och förblir alltid något speciellt ....

Trevligt med värme i alal fall ;-)

J.B

Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag ser ingen parallell med att "vilja ha M-paket" och "vilja men inte ha råd" att köpa en M-bil. Det handlar ju mest om utseende, både invändigt och utvändigt. Skrattar gör jag däremot när jag ser en 318 som ser ut att vara tagen ur Fast & the furious eller vad filmerna heter även om det egentligen handlar om samma sak. Vissa har bara en annan smak än andra.

M-paketet har ju inte samma spoliers etc som m3an (e46), tror ingen misstar eller vill likna m3an bara för man köper m-paket. Däremot höjer man ju bilens utseende väsentligt, enligt mig. Tycker inte det är något konstigt att man vill ha en snygg (snyggare) bil?!

Jag tror personligen att det är få 520-ägare som vill få omgivningen att tro att det är en M5a de åker omkring i...
J.B
Man måste kunna ta lite IRONI i det hela oxå ,,,, men som nämt tidigare så är det mycket kritik till ,,,vill inte ha , skulle alldrig köpa mm mm om bilen inte har M-Paketet ,,,, då måste man kunna ta då andra ger en liten gliring tillbaks ang M-paketet oxå ,,,,
Hur som hellst så är det en personligt val o smak , och tur är väll det för annars skulle det bara finnas bilar som såg lika dana ut ;-) fins ju andra paket val till BMW oxå

J.B

Länk
Uppfattar det inte som "gliringar" när "måste-ha-m-paket" kommer upp, snarare så att bilen blir så pass mycket snyggare för en relativt liten peng att det är värt att köpa en annan. Återigen, får jag välja mellan en snygg bil och en snyggare bil tar jag den senare om jag inte måste offra för mycket annat!

Förmodar att du har en 330 utan m-paket J.B och att du blivit ifrågasatt varför du inte köpte en med dessa yttre attribut!? ;) Men som du säger, tur att vi tycker olika!

Själv tycker jag m-paket gör mycket (läs skulle inte köpa utan) på e46 och e60/61 medan det är mindre viktigt på e90. Ska bli kul att se hur det blir med nya 5an (F10?).
J.B
Har inte blivit ifrågastt ang det Keiser ,(och JA min har inget M-paket ) Torde nog alla set som följt länken utan behöva fråga . är fullt nöjd ändå ..men om du kikar på på dom upptagna frågor på forumet här på 3-serien ang det , så är en utan M-paket enligt många inte värd mycket !? ..

Så jag ville bara slänga ut en liten motvink till det hela och det vart och blir nog en hel del komentarer från en del ,,,,,,för det verkar inte ha tagits upp något om det ,,,fins en hel del 3 serie utan M-paket och dom är nog lika glada o nöjda med sina bilar oxå . men ser inte ner på M-pakets bilarna .
Många M-pakets fanatiker kan jag tycka bara ;-) eller är det dom som hörs mest bara kanske !? .....

Skrev det hela som en kul tanke bara efter många års läsning här ,, inget personligt .....

No Hard Feeling

J.B

Länk
Gee
Tack för alla svar även om tråden börjat "balla" ur lite i slutet, OT: Efter att ha läst om erfarenheterna hos er som också kört 1,8t innan kan jag knappt bärga mig längre, Den blå har jag också varit väldigt intresserad av men som tidigare nämt har den varit inne väldigt länge, tyvärr så är de andra 2 annonserna borta. Tycker att det blivit väldigt få 330ci till salu den senaste tiden på blocket tyvärr så det blir kanske att vänta ett tag till. Särskildt om man nu är lite kräsen också som jag kanske är :P Vill absolut inte ha en silvrig bil faller inte mig i smaken helt enkelt, ne en Alpinavit hade varit drömmen men verkar inte finnas någon sådan, Det jag riktat in mig på är en Svart eller en imolaröd, eventuellt mörkgrå. Sen är jag lite rädd för det här med automat också, har letat en hel del men lyckas inte hitta något direkt svar på om SMG lådan i e46 är smg I eller II.

Angående M-paket eller ej så är min åsikt faktiskt att jag tycker M-sport II paketet eller vad det heter som e46an har nästan är snyggare/stilrenare än standard m3 paketet, så det handlar knappast om att vilja ha en m3 men ej ha råd, kan mycket väl köpa en m3 också särskildt som dem gått ner en del i pris, men en 330 är ett bättre val rent logiskt för min del, tycker inte heller att en m3a är en bil man kör ca 5-10 mil om dagen med (No offence ni som gör detta).

Var i österrike nu i vintras och det var där som jag såg en imolaröd 330 cab facelift med M-paket och kan säga att jag föll direkt för hela utessendet på bilen varav jag bestämde mig för att byta till en sådan.
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
Jag har förmånen att köra en A4 1.8T Q i som tjänstebil samtidigt som jag har en 330i också...de förenar verkligen det bästa ur 2 världar..
330: n är förresten med standardchassi innan lyftningen 02, den är importerad, inte mätarskruvad...gjorde en ordentlig koll innan jag tog hem den, har kört den i 3 år och enda felet har varit defekt kamaxelgivare och en spindelled, dessutom ingen rost...varför köpa svenskrost?

Älskar verkligen bilen, otroligt skönt fjädrad och med verkligt bett när man vill köra på lite på en kurvig väg...är dock inget för tävlingsbanan kanske men på svensk lappad landsväg är den kort sagt underbar....

Hur som helst så räcker inte 1,8T motorn alls till mot 3 literssexan, varken rent akustiskt eller prestandamässigt trots att den är chippad...även karaktären med klippet på högvarv är helt klart till bumsens fördel....men det är ju ingen tvekan vilken bil som funkar på vintern och som är tystast och mest ombonad, även Audin är ovanligt nog med standrdchassi, det är hårt nog kan jag lova.

Älskar verkligen bägge bilarna, fast av olika anledningar....

"Audin är ovanligt nog med standrdchassi, det är hårt nog kan jag lova."

Jag vet exakt vad du menar! Min A6 quattro har sportchassi och en hårdare bil har jag aldrig kört. Behöver njurbälte nästan! Definitivt inte gjord för dåliga svenska vägar - annat är det på Autobahn där den ligger som ett strykjärn, även om motorn kommer till korta där istället - 1.8T.

Vorsprung durch freude am fahren
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Gee: SMG lådan i E46 325/330 är SMG1. Det är bara M3 E46 som har SMGII.

//Lövet
Gee
okej tack lofgren, precis den uppfattning jag fått också, då får det bli en manuell hoppas bara att den rätta dyker upp på bloket snart ; )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.