AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.266

Bmw 330Ci -01 någon som har någon info?

Sida 1 av 2
Gee
Funderar på att byta ut Ådin mot en BMW som alltid varit favorit bilen.
Efter allt gott man läst om 330in är jag oerhört sugen på en 330 Ci, Är dock ganska kräsen i färgvalet samt utrustningen. Har hittat en bil som klart faller mig i smaken och undrar om det är någon som har lite information eller åsikter om den, tycker den ligger lite väl högt i pris dock.

Länk
Det enda som känns fel med bilen är priset - ungefär 20.000 för dyr. Annars ser den riktigt fin ut!

Vorsprung durch freude am fahren
Jasko76: var hittar du en 330Ci med de milen och m-paket för 118'?

Såg fin ut, du kan säkert pruta lite!
to
112
tomb
BMW 318d F31
Jasko76: Tycker du det där är dyrt? Den har bara gått 12.000 mil och 'är mer eller mindre fullutrustad. Jag tycker inte det är 20.000kr för dyrt, snarare 20.000 kr för lite av säljaren. =)
Däremot kan man ju alltid försöka få ner den ett par tusen då säljaren oftast alltid lägger på 10.000kr för lite prut mån. Riktigt snyggt med svarta "lungor" i fronten också.
Enligt di.se bilprisindex! Det är väl på faceliftade modeller priserna börjar skena iväg?

tomb: Jag tror vi kan stryka din åsikt mht jäv. :-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

138' är mycket för en 330Ci -01.
158' är inte ens att tänka på
118' är prisvärt

Realistiskt pris är väl någonstans mellan 120-130' om bilen i verkligheten motsvarar annonsen.

___
//Ulf
Hjälper ju inte så mycket vad en site på nätet säger om bilpriserna i verkligheten visar något annat... Som sagt, länka till en motsvarande för det priset!

Vill man ha m-paket får man oftast betala lite mer för e46. Du kan säkert få den för 130', vilket tycks vara ett ok pris. Inte alltför sällan där man hamnar ("ok pris") om man har krav på utr och färg!
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jasko: Bilpriser.se (som DNs priser kommer från) baseras på KVDs försäljningsstatistik. Med tanke på hur få 330 Ci som säljs där har bilpriser.se inget större förklaringsvärde. Det är absolut inget facit utan ska enbart ses som ett riktmärke. Det är en annan sak exempelvis med Volvo V70 som KVD säljer 50st av varje vecka. Då blir statistiken säker på ett helt annat sätt.

--------------------------------
//Lövet
J.B
För dyrt är väll det mest vanliga svaret någon ger om någon frågar om ett pris här på forumet ,, tills dom själva skall sälja ,, som alltid så är det i slutänden Kunden , Köparen SJÄLV som känner bäst vad Han Personligen tycker bilen är värd ..

Man kan betala mer bara för den överens stämer med färgen eller något annat som käns personligt med bilen ..

Den ligger nog inte helt fel , men säkert finns det nån krona att göra på den kanske ? ..

J.B

Länk
Är det som Andreas_lofgren säger, att statistiken kommer från KVD, så bör de ju hamna lite lägre generellt då bilarna i många fall köps osett och utan att ha möjlighet att provköra dem! Min uppfattning är också att dessa exemplar inte är lika välskötta i snitt som motsvarande privatägda. Kan möjligen användas som riktmärke som sagt.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bilpriser.se slår fel åt alla håll. Jag har köpt båda mina senaste två bilar för runt 20-30 tusen under vad bilpriser.se tycker att de ska kosta. En BMW530i -02 och nuvarande Volvo S40N T5 AWD. Som ni ser är det modeller som KVD inte säljer så många av.

Jag är absolut ingen extrem prutare utan det är helt enkelt så att bilpriser.se inte kan tas som någon slags facit. Inte heller slår de alltid fel åt samma håll, då hade det ju varit lite lättare.

//Lövet
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Hihi, bilpriser.se tycker 8 månader senare att min bil ska kosta MER än vad jag gav. Köpte på aukt Volvo i Borås och prutade 6%.

Någon som fortfarande tror att bilpriser.se kan tas helt på allvar?

//Lövet
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Tänk bara på att den är importerad 2006 och således kan ha lite luddig historik...
Skulle inte gett mer än omkring 110' om den är fin i lacken...
Trots allt är bilen 8 år gammal.
/J

Surf Or Die!!!
Gee
Importerad, det hade jag ingen aning om. fast så länge miltalet är garanterat gör det iofs absolut inget, dock brukar ju importerade bilar ha ett lägre andrahandsvärde så jag kanske inte var helt ute och cyklade om att priset var lite väl högt
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det finns inga garanterade mil oavsett import eller svensksålt. Åk och kolla, lyssna, känn. Testa fler med motsvarande mil och skick och skapa dig en uppfattning hur bilen ska vara. Det är lätt att bli kär i första ögonkastet.

Till importens fördel så har den förmodligen inte åkt lika många mil på svenska saltvägar.
Gee
Nej det är väl sant, blir väl till att åka runt och ta mig en titt på några har aldrig kört någon 330 så ska bli kul, Synd att det finns så få 330 diesel Coupér till salu i Sverige är väldigt intresserad av en sådan också. Men vad tycker ni om 330ins motorkaraktär? Har idag en Audi a4 turbo chippad till 200hk kommer jag bli besviken i början då man är mer van vid turbons tryck på senare varv
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Import vs svensksålt är ett ständigt diskussionsämne här. Under tiden jag hängt här har ungefär 50 bilar avslöjats som skruvade av personer på AP. 45 av dessa har varit importerade. You do the math.

Självklart går det att köpa importerat också, men det kräver mer energi för att kolla upp bilens historik.

//Lövet
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
330 vs Audi m turbo det kommer bli skoj för dig att ha drivning bak bara det gör halva bilen sen är den ju inte så nervös som en turbobil med framhjulsdrift bara där har du det som är mycket bättre
Sen tycker jag att Bmw är mycket mer bil än Audi men det är ju jag det

Ha de T
Gee

Jag tror jag kan hjälpa dig här, eftersom jag har levt i bägge världar, dvs har erfarenhet av BMW sexor och 1.8T motorer. Kan säga att du kommer att tycka att Audin kändes som en traktor efter en åktur i 330! Silkeslen sexa är överlägsen i gångkultur och hur den levererar kraften. 1.8T är bra motor, bra drag från början, men totalt karaktärslös i jämförelse med M54 motorn! Tvivlar inte med att du kommer att bli nöjd!

Tror inte heller att du blir missnöjd när du provar en 330. Riktigt trevlig motor som är väldigt pigg även på låga varv.

Ska man vara säker på det man köper, vilket man bör vara när man lägger så pass mycket pengar, så ska man göra en bakgrundskontroll INNAN köp. Oavsett om den är svensksåld eller importerad.

O du kommer aldrig hitta en bil som alla här på AP tycker är ett bra köp... Det viktiga är att du blir nöjd!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.