|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Vet någon om man får ha blinkersglasen bak lika röda som övriga glas som bakljus och broms? | |
|
Har diskuterats flitigt tidigare. Använd sökfunktionen "sök inlägg" uppe till höger. /Mvh |
|
|
bara det blinkar orange så ska de väl inte ge dig nåra problem, ja har då mina så. Har sprayat dom röda och ja har besiktat dom me dom oxå...men nu blir de vitt runt om =) Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Gunnar530: Jag rekommenderar att du köper vitt blinkerglas bak istället.. Enklare och snyggare.. BMWCS Nr: 4798 |
|
markus00 |
Jag funderar också på samma sak. Så länge det blinkar orange så är det lagligt då eller? För det borde det väl göra med en orange lampa. Det är ju helt klart ett billigt altenativ till oss som inte har råd med vita blinkers bak. |
|
bara det blinkar orange...spraya med röd transparant å sätt dit en orange lampa Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Enligt lag får du inte på något vis, med färg eller på annat sätt ändra ett godkänt och märkt glas! Jeppe |
|
|
Jag sprayade mina baklysen på E28:an och det gick inte igenom eftersom besiktnings -gubben tyckte att det lyste för lite åt det oranga hållet!!Så köp nya baklysen är mitt tips.Jag har själv köpt Röd/vita baklysen till min M3:a. Mvh Ricke |
|
markus00 |
Finns det helröda baklysen att köpa? alltså där även blinkersen är röd. Om man ändå sprayar blinkersen bak röd hur mycket får man då böta om polisen stoppar mig? |
|
Till E28 har du inte så mycket alternativ. De enda baklyktorna som finns tillverkas av Hella i en modell med orange glas och kostar ca 1200kr st!!!!! Det finns en del som säljer vita glas att ersätta det orange med men då måste du knacka ut det gamla (limmat) och limma fast det nya. Ser bra ut på bild men har inte sett det i verkligheten. brum brum |
|
Esa |
Enl. SBP är alla glas som är E-märkta godkända. Märkningen består av bokstaven E följt av två siffror som anger tillverkningslandet. 1.25.62 på Gelleråsen /Esa |
|
Vem är SBP? Alla E-märkta glas är inte godkända i Sverige. Dessutom upphör märkningen att gälla om du på något vis ändrar glaset. Jeppe |
|
|
Det handlar om att glasen måste vara reflekterande också. Om du sprayar på dom försvinner ju reflektionen. /Anderberg Kolla in bilen på Länk |
|
|
Reflekterande? Det har man väl reflexen till? Jeppe |
|
|
Jesperado: Sbp är svensk bil provning Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Hej! Var in och besiktade bilen i veckan och fick anmärkning på att jag hade fel färg på blinkersena bak! Mcyket möjligt sa jag till besiktningskillen men hävdade att dom var beställda och är märkta från tyskland! Och enligt pappret jag fått med lysena så ska dom gå igenom, Men han vägrade! Men tur som var så slapp jag ombesiktning. Bara en anmärkning! Så till nästa år måste jag ha andra glas! Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
Det skulle funkat förutsatt att bilprovning inte hade varit ett sammansatt ord, men nu är det ju det! Den enda korrekta förkortningen är ASB, Aktiebolaget Svensk Bilprovning. Företagets profilnamn är för övrigt kort och gott "Bilprovningen". Jeppe |
|
|
Det skulle funkat förutsatt att bilprovning inte hade varit ett sammansatt ord, men nu är det ju det! Den enda korrekta förkortningen är ASB, Aktiebolaget Svensk Bilprovning. Företagets profilnamn är för övrigt kort och gott "Bilprovningen". Jeppe |
|
|
Jesperado Det också... men även glasen i baklyktorna ska vara reflekterande. /Anderberg Kolla in bilen på Länk |
|
|
Om man målar med rött på det oranga glaset, hur ser det ut då? Är inte den oranga färgen i glaset synligt i alla fall? Att som alternativ ha vita blinkersglas bak går inte då jag inte hittat någon som säljer det till Touring. Fram och på sidan finns att köpa ser jag. |
|
|
Det finns mig veterligen inga krav på att glasen på t.ex. positionslyktor, stopplyktor, körriktningsvisare osv. skulle vara reflekterande. Varifrån har du fått det? Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.