AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.885

Min nya bämve

Sida 2 av 2
Bayer_Aleks
Nickeman: Jag vet också en hel del som kör runt med 275 och ET33-35. Pratade även med din via "Garaget.org" och frågade vad man ska ha för inpressning. Men nu när du ifrågasatte inpressningen så ska jag fan plocka ur ena fälgen och kolla vad det står för ET mått på den, för det ska vara ET35, de e vad jag beställt.
Annars e det väl ingen konst att svarva ner dem 3-5 mm?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Bayer_Aleks.
Jag hade samma problem som du vad gäller bredden på bakdäcken. Fick gå ner till 255 för att däcken inte skulle ta i, dessutom skiljer sig däckfabrikaten åt vad gäller däckets vinkel. Har man lite tur kan det gå vägen genom att välja ett annat däck. Tycker fälgarna ser snygga ut, bilder ger aldrig rättvisa.
Håller helt med om att det finns för många som kör omkring med de fälgar du nämnde.
Stort grattis.

//Stefan
Bayer_Aleks
Tackar Stefan!
Vad körde du med för däck på din? Asså grejen e att det tar verkligen på kanten av däcket, så de e slitlite som behöver korrigeras. Ska åka förbi däckverkstad o fråga om råd ifall en 265 blir bättre för 255 kommer bli lite tysk-styling-stuk med för breda fälgar o på tok för smala däck :)
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag vet inte hur mycket "gods" det är på insidan av dina fälgar - men det BORDE ju gå att svarva bort 4-5mm utan problem tycker man ju.
Jag körde förra året med 265/30R19 ET33 på min rejält sänkta E92 och det gick bra förutom när jag hade 4 pers i bilen. Och då va bilen riktigt sänkt med som sagt.

Så satsa hellre på att svarva hjulen är att valsa skärmkanterna tycker jag.!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
såg på blocket..

en vallsning kostar ju runt 4000,så en värmepistol och denna manick..=)

Länk

Sen har jag läst att Need for Speed i malmö är duktiga?
255 på 9,5" fälg kommer knappast se ut som tyskstuk. Jag körde med 245 på 9,5" på min M3a och det såg ytterst lite stretchat ut. Så ska du ha tyskstuk lär du få gå ner till 225 ungefär.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tyskstuk = Små fälgar men jävligt djupa. Alltså, 17" med världens kant.

Själv kör jag 18" 255 på 9.5" fälgar bak. 8.5" fram på 225'or.
Bayer_Aleks
Du glömde lägga till att dem alltid har för smala däck för fälgen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.