AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.909

Smäller i bakvagnen vid hastiga växlingar

Sida 2 av 2
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
jaaa, riktigt riktigt less.. Är det någon bmw-gud som har koll på hur mycket utgående axel från växellåda ska glappa? Och hur stort ska glappet vara mellan utgående axel ifrån diffen (mot kardan) och den axel som ena drivaxeln sitter fast i, om ni nu förstår mig rätt..
ga
49
garmo
525i -89
Har samma problem som dig. Hittade du någon lösning?
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
Jag har konstaterat att det är mina drivaxelknutar som glappar, de inre mot diffen. Jag har lånat hem en hel bakvagn så jag ska byta dessa plus diffen så jag kan återkomma med svar efter helgen! :)
Jo
2
Jockek89
525i e34
Hej!

Har du löst ditt problem? Jag har nämligen samma problem.
Mina silentbussningar är jätte fina så det är inte dom, men jag har sett att denna 33311132251 realoem.com är väldigt dålig!
Jag vet dock inte vad den kallas, diffbussning?
Ska försöka få tag i en ny sådan och byta den och se om klonkandet försvinner.

mvh
Joakim
St
120
Stillaman
Lexus GS 450H
BMW 523i
Lexus IS 200
Vet att de gamla fordarna hade på vissa av sina v6-modeller en splinad hylsa mellan bakväxel och sista kardan som kunde, när den var sliten slå och glappa som en typ "sista varning" innan hela diffen rasade om man burnade för hårt.
Har inte kollat Jockes art-nr, men har bmw ngt liknande?
Jo
2
Jockek89
525i e34
Hejsan!

Nu har jag bytt den bussningen som sitter ovanför diffen, vart skillnad på bilen nu.
Den är mycket stadigare och klonkar inte lika dant längre.
MEN det klonkar lite fortfarande men inte på samma sätt, det visade sig vara denna bussning: 33311128670 på realoem, alltså nr 2 på bilden.
Är denna lätt att byta eller måste jag plocka ner hela bakaxeln för att byta den? någon som vet??

Mvh
Joakim
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.