|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| He Jasko Det blir Frankrike men blir det tid över så kanske jag tar mig en sväng förbi där med ;) måste som sagt bara få i ordning på det här :( så irriterande så det finns inte | |
|
Jag vet hur det känns... tro mig! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Nu fick jag ett mail från Molway med: Hej. Däcken som du beställde är slut både hos oss och våra leverantörer. Vi får inget leveransbesked på när däcken kommer in igen, troligtvis 6-8 veckor. Ska vi makulera din order eller vill du ha något annat istället ? :///// |
|
|
När saker och ting vill jävlas med en så gör de det! Det är bara att välja andra däck. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Har du kollat på www.dackonline.se? | |
|
Jag har beställt från däckonline 3ggr och har faktiskt varit helnöjd, alltid snabbt skickat. Nu har de ju verkstäder i stan så får de sätta på grejerna med. Jag kör på Kumho ecsta ku 31 där bak och de är förvånansvärt bra, både vid vått, kurvtagning och främst en låg ljudnivå. 255/35/18 tror jag kostade 1600kr. Men om den andra verkstan har gjort fel så är de ju skyldiga till ditt dåliga däck, så då får väl de pröjsa ett nytt? |
|
| Nja, däcken skulle ju slitits ändå. De har varken gjort ett bättre eller sämre jobb. Jag har alltid handlat från däckonline och är toknöjd. Däcken är inte gamla, snabba leveranser och inget annat än bra bemötande! | |
| Nu har jag gjort ett nytt försök på Däckonline.se beställde Dunlop Sp sport 9000 så jag hoppas det går bättre den här gången. :) | |
| Dani, du har så rätt! Han kom ju in för att de slets snett!! my bad! | |
| Lugnt :) | |
| tänkte kolla med er gör det nån skillnad om ja behåller mina michelin pilot fram för de klarar jag mig på en sommar till och har mina nya dunlop bak?? mvh: | |
| Givetvis så spelar det ingen roll om du har olika däck fram och bak. | |
|
Borde kunna gå med oliga fram och bak, är nog mest beroende på däcken egenskaper. Har däremot själv erfarenhet av när det inte blev alls bra, finns någon gammal tråd i forumet om detta. Jag hade då en 328i -99 och bytte bakdäcken till nya Pirelli Rosso tror jag de hette. Bak satt det fortfarande rätt slitna Conti Sport Contact. Tror just Pirellidäcken var ganska mjuka i sidorna, så bilen blev väldigt svajig. Bäst beskrivning var att det känndes som att åka runt med ett par hundra liter vatten skvalpandes i bagaget. Innan jag bytte även de andra två däcken skiftade jag hjul fram/bak, men har man olika bredd så går ju inte det. |
|
| minns inte riktigt hur mycket tryck det var, men skulle tippat på mellan 2.5 till 3 kg.. nu har ja krängt på mina dunlop sp9000 och fram sitter fortf. michelin pilot sport roblon och så som du beskriver att det känns att man har hundra liter vatten i bagaget, undrar om det försvinner med tiden ? men min dsc lampa och abs lampa lyser i fast gult sken fortf. Är det nån som vet vad man ska göra?? mvh: | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.