|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tja Alla! Hör av mig till er nu igen för lite hjälp. På min 330 e46 cab facelift 04 Mpaket II 255/35 bak 18 är slitna helt på insidan efter att ja bara kört 400 mil på helt nya michelin pilot sport däck har varit inne med bilen för en fyrhjulsinställning som visade att mina hjul stod som de skulle samt att cambern var helt ok. idag när ja körde hem från jobbet kunde inte sömmarna hålla mer utan däcket gick sönder samt att både Dynamische stabilitets control och DBC lamperna tändes gult på instrumentpanelen.. ja undrar verkligen nu om bakdäcken inte tar i nånstans på insidan för att de är för breda samt vad göra?? snälla hjälp mig :( | |
| Hade de tagit i så hoppas jag att den verkstaden som utförde mätningen märkte detta, det bör du ju märka själv oxå när du kör isåfall. Är hjulvinklarna helt OK samt att alla bussningar mm är hela så får det mig att tro att det kanske är fel på däcken. Jag hade först kollat med en till verkstad ang. fyrhjulsmätning, säger de samma sak hade jag hört av mig till Michelin. | |
| Det är original däck som sitter på inga ändringar har gjorts samt att bilen inte är sänkt nåt bara original som den är 15/20 lr vad det nu är på M-paket II. Jag har vinklarna på papper samt att jag var med under hela proceduren på verkstan han kunde inte justera längre eftersom det var max. Han kände efter bussningar med och de var helt ok med, Allt gjorde på Antons Däck i Borås.. vet verkligen inte vad som är problemet däcken är helt uppätna på insidan. :( | |
|
OK det verkar sjukt skumt. Nu vill jag inte skrämma upp dig i onödan men är du säker på att bilen inte är krockad? Jag hade nog försökt att lämna in den på en BMW verkstad iaf och förklarat ärendet. Trist när det blir såhär och lösningen verkar så svår, jag hoppas det löser sig. Lycka Till! |
|
| Nej inte vad ja vet i alla fall men ja kan nog kolla upp det med.. resten av däcket är i det skicket som det borde vara i. Sen är det inga lågbudet däck vi pratar om :( | |
| Nån som vet vad ja ska göra med lamperna?? ska man bara åka upp till Bmw och släcka de vad göra? | |
| när jag kollar på bilen bakifrån så lutar hjulet inåt man kan se det med blotta ögat.. men på fyrhjulsinställningen så var värden som de ska det gick inte justera mer.. vad ska man göra snälla hjälp mig!! | |
|
Jag råder dig att åka till BMW för även om du fått Kina tillverkade skit däck (som du inte har) så skall de inte slitas på det viset förutom om man kanske kör på bana men aldrig annars Hoppas att det löser sig Tror också att den har varit emot någon gång men tro skall man göra i kyrkan och inte på ett forum Ha de T |
|
| BMW har normalt så att bakhjulen "lutar inåt" pga cambervinkeln men det är normalt. Givetvis ska de inte luta FÖR mkt men det är svårt att säga vad som är normalt eller inte på ett forum. En sänkt bil lutar ju mer än en som inte är det. Jag tycker oxå att du ska in till BMW. | |
| ja ska göra det!!! när ja står bakom bilen och kollar ser man tydligt att hjulen lutar inåt.. jämförde med en annan vän som har lika dan bil som jag fast med större däckdimension och hans var betydligt rakare.. Han Berättade för mig att han haft samma problem och att han gjorde hjulinställning på en annan verkstad och blev betydligt nöjdare.. ska åka på semester om tre veckor så ja vill verkligen fixa till det.. :(((( | |
| Testa att lämna in den för en fyrhjulsinställning på BMW. Skulle kunna vara en dåligt kalibrerad maskin hos den där firman. | |
| Jag ska ta med mig hela däcket upp till Bmw i morgon och visa upp det för de och se vad de säger.. Sen får ja väl åka in till nån annan verkstad och göra hjulinställning igen. Nu ska ja beställa två nya bakdäck vet inte vilka men ja vill så gärna åtgärda problemet innan nya däck åker på. Förstår verkligen inte vad det kan vara, jag har tillämpat allt som står i min makt :(( | |
|
Jag har en 330 touring med 255/35/18 bak och tittar man bakom bilen så lutar hjulen knappt märkbart för ögat. men jag har sett bimmers här i malmö som hjulen lutar ordentligt på. Då har man i sitt stilla sinne undrat hur länge de däcken skall hålla... Kör in till BMW, tror att de kanske har direktservice på såna saker. Vet däremot inte vad det skulle hjälpa med att du tar med hjulet in då du kan berätta hur det ser ut. De kan ju bara konstatera att det är sjukt snedslitet. Jag vet hur det känns när man bara vill få ordning på grejerna och ingen vet vad felet är då det inte finns felkod att slaviskt följa, ibland hade man bara velat köra analogt som förr i tiden. Lycka till, hoppas det ordnar sig snabbt! |
|
| Det är mitt sista alternativ o göra är att hjulet upp till bmw så de bara får se för det e sjukt hur ett däck kan vara så snedslitet. Finns inget värre än när man inte vet vad man ska göra samt ha en deadline :( | |
| Att hjulen lutar påverkar inte slitaget så mkt, det är alltså cambervinkeln ni nämner. Det är toe in/out som sliter däck. | |
| Dani! Hur fixar man till den då? | |
| Det gör du genom just fyrhjulsmätning så jag hade testat en annan verkstad, helst en BMW verkstad för de har ju bättre kännedom om just din bil. Det är dock toe som påverkar slitaget mest, camber påverkar inte så jättemkt. | |
|
Brukar inte toe påverka väghålningen med? Att bilen spårar lite mer t ex. Har du märkt nåt sånt, Mirza? Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Jodå det ska den oxå göra. | |
| Tycker inte att den spårar så oerhört mycket.. Har varit uppe på Bmw nu på morgonen och visat de hjulen..de har skickat mig till en annan verkstad för en ny fyrhjuls inställning så vi får se vad som händer Har fortf värden från den första verkstan som gjorde inställningen, visar det sig att det problemet blir åtgärdat nu då ska jag ha mina cash tillbaka..:D ska beställa däck idag med så jag hoppas verkligen jag hinner få i ordning på allt innan ja åker på semester om två veckor. | |
|
Bråttom till Bosnien? :) Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.