AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.845

BMW-logo till E91-nyckel?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Sådär ja, då var även min nyckel "nästan som ny".
Gjorde ett mindre mektips om det :)

Länk

Mvh
Patrik

___
B M W
Pi
9
Pisa
325iA E90 -05
Patrik_N: Jättebra tips med läder-etuiet. Har stört mig på att loggorna på båda mina nycklar är "kantstötta", men nu kan jag både byta dem och skydda dem i framtiden.

/Daniel
Pi
9
Pisa
325iA E90 -05
Patrik_N: Hur mycket kostade etuiet förresten?

/Daniel
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Etuiet var inte farligt dyrt, 124:- inkl. moms, -10% CS-rabatt :)

Mvh
Patrik

___
B M W
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Sålde bilen för två veckor sen och hittade såklart inte loggan som jag verkligen ansträngt mig för att hitta :)

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Nån som vet om det är samma märke även till nyckeln på en e46a? Mitt ena har gulnat och det är ju inte snyggt det heller :-)

Niklas

Fransosen
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Strålande att det går att fixa en sliten nyckel!

@Patrik_N
Kan du inte skicka in ditt mektips till den officella Mektipsavd så är det lättare för andra att hitta? Länk

@Fransosen
Nej det är inte samma. E46:ans har en slags gummi-laminering över logon. Håller mycket bättre men blir som sagt lite gul med tiden.
Roffa1
Det finns ett betydligt bättre och exklusivare läderfodral (äkta kalvskinn) hos ebay.com
Köpte först BMW:s originalfodral (Plast) vilket snart visade sig helt odugligt, så fort man
tappar fodralet så fälls omg nyckelfjärren ut och får fula slagmärken av fallet mot backen.

Det andra läderfodralet är istället igenknäppt, så man trycker på fodralets utskurna symboler för on-off,osv. Det är endast vid start som nyckeln/fjärren behöver fällas ut.
Kostade endast $29.00 USD inkl frakt till Sweden.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.