AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.846

BMW-logo till E91-nyckel?

Sida 1 av 2
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Hej!

Extranyckeln saknar BMW-logon som trillat av. Jag var in på BMW i Skellefteå och han sa att det inte gick att få tag på en ny då det inte var lista som reservdel. Kan det verkligen stämma att man måste köpa en helt ny nyckel?

Logon var borta från båda nycklarna när jag köpte bilen men jag hittade turligt nog en logo i baksätet och den sitter nu superlimmad på plats.

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Sådär ser nyckeln ut: Länk

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har för mig att den logon som sitter på pärmen med alla instruktionsböcker har samma utformning och storlek som den på nyckeln. Det sitter en på min som är i läder i vart fall, vet inte om det finns på alla pärmar...

Blir väl billigare att köpa eller kanske få en sån pärm hellre än att köpa en ny nyckel.

Många konstiga saker kan man köpa löst hos BMW men denna verkar inte gå att köpa löst. Har hört några till som försökt.

Niklas

Fransosen
Jag skulle me behöva ett emblem. Köpte en nyckelring i Spanien förra året där dem rista in mitt namn och sen la ett audi emblem på.
Här har du för ca 16 kr med frakt. Men be han maila en bild ifall dem har.
Länk
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Kanon, jag testar! Inte så många kronor i sjön om den ser kass ut.

Du kan ju köpa bara själva nyckelhuset hos BMW.
Alltså bara plasthuset och inte nyckeldelen.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag testade eBay-varianten. Kostar $2 *med* frakt från Kina, ser den OK ut så hamnar den på reservnyckeln.

Lägg gärna upp bild sen.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Den såg på pricken likadan ut men var lite för stor... Om jag på något snyggt sätt kan slipa bort 1-2 mm av radien så är det funkis. Ska se om det går att limma den på en axel och köra i borrmaskin mot ett fint slippapper kanske.

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Finns på BMW och kostar 33kr + moms.
Art nr 66122155754

//Mats
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Men va fasen, jag har ju varit in hos BMW och där var det nekande. Skulle bara finnas hel dyr ny nyckel. Vilekn detalj är det du skriver om Mats? Ska gå in igen så jag får det fixat. Ser rätt tråkigt ut utan emblemet även om det bara är reservnyckeln.

Finns på BMW's hemsida om jag minns rätt.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det jag syftar på är BMW-emblemet som sitter på "låsa-knappen".
Jag hittade inte nyckeln överhuvudtaget på RealOEM och får ingen träff om m
an söker där på nummret.
Men reservdelskillen i Solna hittade den direkt. Nummret är som sagt var 66122155754

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Terry N
Hej

Har också införskaffat ett nytt emblem, hur gör man för att få loss det gamla? Måste man vålda mkt för att få bort emblemet?

tack på fh
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Emblemet fanns inte löst tidigare, tydligen. Var inne hos den lokala BMW-nasaren samma dag som reservdelskillen hade fått hem en kartong full med nyckelemblem, så dom var tydligen eftertraktade. Fick med mig ett par hem :)
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Mitt gamla hade trillat bort så det är troligtvis bara att sätt något vasst under kanten och bryta försiktigt.

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Tack för svaret Mats, missade det. Ska fixa via Solna vid tillfälle.

Terry N
Måste dubbelkolla mats, är det din e90 nyckel? har våldat ett tag, det sitter som berget, är det en tunn alubit som är limmad? De glömde nog inte limmet på min iaf ):-

Terry N
fick ordning på det, emblemet satt bra, men släppte till slut, nu är nyckeln som ny igen!
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Sådärja, det tog bara 10 månader att fixa sen mitt första inlägg. 41 spänn på BMW i Solna. Tack Mats, innan du skrev 9 månader senare hade jag gett upp. Nu kan jag fixa till reservnyckeln också.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.