AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.897

Varning ny annons av skojare på blocket

Sida 1 av 2
He
75
Hema
316g compact -98 alpinvit
Länk

Nu är han igång igen med andra fälgar, samma telefonummer, men annat namn och personen ifråga finns således inte heller denna gång på varken hitta eller eniro..

Varning!

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad händer när man ringer honon, vill han ha förskottsbetalt?

--------------------------------
//Lövet
He
75
Hema
316g compact -98 alpinvit
njae, han vill först inte skicka, för han vill inte vänta på pengarna. Men sedan så kan han tänka sig att skicka om man sätter in lite pengar först.. Förra annnsen (som jag nämnde i 1-serie-avd.) hette han jan. Inga uppgifter stämde.. Men han låter som en norrlänning. :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sist hette han Johan eller Jonas och fälgarna kostad 9000 kr men prutades till 7000 men han sket i att skicka dom mot efterkrav,trots uppgjord affär, vid påstötning påstog att han skickat dom "för det var väl du som redan satt in pengar". Noll koll mao förmodar att han sålt dom till flera stycken mot förskott. Samma telefonnummer.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
1-seriefälgarna är borta men samma telefonnummer har två BMW-hjulannonser ute just nu, med olika namn. Göte Samuelsson i den ena och Janne i den andra. Personlighetsklyvning?

Får jag bara lite tid över ska jag försöka se om det går att få tag på killen live.

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hoppas ni anmält detta till Blocket så att dom kan ta bort hans annonser
th
105
thepe
520iM -10
Det finns inte en Göte Samuelsson inom en radie av 70mil från Övertorneå, så visst är det skumt.

Thepe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är nu anmäld , för övrigt vem inbillar sig att man kan köpa en uppsättning M6 originalhjul i perfekt skick för 5000 kr :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Det är helt jävla otroligt vad det finns många som försöker blåsa folk på begagnade bilar och delar. Helt fantastiskt. Jag försökte sälja en begagnad så kallad "före detta dyr-som-satan-bil", eller lyxbil, om man så vill, för ett tag sedan och jag höll på att bli mörkrädd av alla gökar som fanns... Just begagnade bilar som var svindyra som nya verkar dra till sig mystiska människor. Även jag hade kontakt med folk som sedan visade sig ha 14 olika namn, bo på 12 olika ställen och samtidigt ägde 23 bilar. Vad är grejen med det?

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
ki
226
kim750
530da-04
Nu är han igång igen under namnet Kiarl-Åke från Övertorneå.
M6-fälgar för 5000:-

Går det inte att stoppa såna här?
Ingen som vet vem det är?

Mvh
Kim
Länk

Ingen träff på Hitta...
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fortsätt anmäl till blocket. Det är det enda som funkar. Till slut tröttnar han på att betala pengar för annonser som tas bort.

--------------------------------
//Lövet
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Jag är en av dom dumma personer som betalde i förskott...Eftersom jag var i Stockholm när affären skedde så gick det såhär. Hade självklart annars "hämtat" dom själv. (Bor i Kalix). En snabb affär som gick åt pipan, 7000kr åt helvete. Det var sista gången jag gjorde en förskottsbetalning av den summan. Pengarna räknar jag som borta, men jag ska göra allt jag kan för att sätta dit den jäveln. Ärendet är polisanmält men det har gått nu nån vecka och polisen är otroligt sega.... Är det någon som har lyckats få fram från vilket nummer annonsen är betald, riktiga namn på killen (jag har swedbank kontonummer) eller någon annan information som gör att man får tag på killen i verkligheten så kontakta mig: ( skoter_tokig@hotmail.com )

Det går utan problem att få fram uppgifter, det enda man måste ha är kontakter....

/Crille
Jag såg tidigare ikväll Uppdrag Granknings sommarvariant som idag repriserade inslaget om självmord. Med endast ett personkontonummer lyckades de där efter fyra misslyckade försök hos lika många bankkontor på det femte kontoret få kassörskan att råka nämna kontoinnehavarens namn. Vid ett sjätte besök verifierades sedan uppgifterna och vips...identiteten fastställd. Avsnittet finns att se på svtplay - metoden är inte helt dum och förr eller senare lyckas den garanterat, banksekretessen till trots. Det gäller bara att nyttja lite munläder likt de gjorde i inslaget och påvisa att man avser att göra en inbetalning inför vilken man vill kontrollera kontoinnehavarens identitet så att pengarna verkligen hamnar rätt...
Jag har hans kontonr (Swedbank) om någon är intresserad av att försöka spåra upp personen.

Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
nerikzon, maila kontonummret till mig så ser vi om det är samma som jag har fått. ( skoter_tokig@hotmail.com ). Har kollat upp lite lätt och "kontot" befinner sig i Norrköping. Namn går att få fram om man har lite tur,...

/Crille
Är det inte den här nissen ni är ute efter? Han bor ju i Norrköping: Länk
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Murpz, TACK för informationen... SÅ många blåsta och ingen har gjort något ännu? Polisen måste ju ha fått in mer än 1 anmälan?

Det är sånahär personer som folk borde släcka lampan för...
Hans namn är uthängt överallt.....

/Crille
VARNING!
NU ÄR "KARL-ÅKE FRÅN ÖVERTONEÅ" IGÅNG IGEN

Han annonserar samma fälgar igen! Kolla på länken nedan:

Länk
Polisanmäl!
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Helt otroligt att han fortsätter!

Men,men... så länge det finns lättlurade människor kommer han ju fortsätta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.