|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
1. Behöver man några adaptrar för blinkers och parkljus om man uppgraderar till faceliftade strålkastare? eller passar det rakt av från icke-facelift? 2. Kan man köpa glaset löst till faceliftade strålkastare? hittat två till bra pris men dom var det en hel del stenskott / repor på.. 3. Var hittar man lampor/dioder som ersätter befintlig ljuskälla som belyser ringarna som ger lite vitare ljus utan att ge massa felmeddelanden på displayen | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
1 Det behövs 2 adaptrar på varje ljus om jag inte minns fel. 2 Nej man kan inte köpa lösa glas till faceliftljusen. 3 Hos Xenonkungen tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tackar! Har du / någon koll på följande? Var man köper dessa adapters? bmw eller nåt annat ställe? Vad glasen till strålkastarna kostar ca.. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hos en Hellaåterförsäljare eller BMW. Nej man kan INTE köpa lösa glas ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ber om ursäkt, läste helt vilse! tack för svaren. |
|
|
Söker du på ebay så hittar du glas med facelift-look, alltså inte original men ändå fina ! Länk |
|
|
Dessa pasar rakt av på ditt befintliga kablage Länk |
|
| Jag fick till slut tag i en uppsättning hella xenon som var i riktigt bra skick billigare än kopiorna på blocket eller hos stylabilen så tyckte det var lika bra att köra på dom.. blir billigare trots att jag måste köpa adapterkablage för 500:- | |
|
Kom på en fundering till ang dessa lampor.. Går det/blir det bra att montera någon form av eftermarknads xenon som ersättning för helljusen?? Nån som sett om det finns nå färdiga kit för detta någonstans? nån som testat? |
|
|
Xenonkungen har kompletta satser för H7, som passar till helljuset på din bil. BMW CS #5206 |
|
| www.xenonkungen.se eller .com ?? | |
|
glöm att jag frågade.. olika namn / look på hemsidan.. men samma företag.. |
|
|
PederF, vart har du hittat adapter kablage för 500kr? /Crille |
|
|
Crille_B Jag köpte från BMW, och räknade på pris exkl moms då jag tar det på firman 2st 63120025497 124:- / st 2st 63120025497 124:- / st så 620:- inkl moms. |
|
|
Okej, är det 4st likadana man skall köpa? Är detta ALLT som behövs för att få det att fungera? Kopplar jag in kablarna i de befintliga kontakterna eller ska man skala kablarna och montera de nya? /Crille |
|
PederF: Angående eftermontage av helljusxenon läs min 540 blogg ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Crille_B, det är två olika kablar, en för blinkers och en för parkeringsljuset dvs två av varje som jag har specat i mitt tidigare inlägg.. Det är kablar med färdiga kontakter så det är typ plug 'n play :) |
|
|
PederF, har jag missuppfattat eller har du skrivit fel artikelnummer? Båda artikelnummrena är ju samma? Jag tänkte om det var 2 olika så bör väl nummrena vara olika? Tack för hjälpen! /Crille |
|
|
Ja, du har rätt! jag klantade mig när jag klippte och klistrade! Det ska vara: 2st 63120025497 och 2st 63120025499 dom kostar dock lika mycket.. |
|
|
Okej, då är det lungt! Tack så mycket för hjälpen. Så du kan bekräfta att detta är allt jag behöver för att koppla in facelift strålkastarna? /Crille |
|
| Japp, funka fint för mig och jag har inte fått några felmeddelanden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.