|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
lövet, konstigt för när jag skaffade ebay konto så fick jag ange adress där lösen kom hem till mig innan jag kunde annvända mitt ebay konto. Kanske det har ändrats?? |
|
|
Det finns åtminstone ett rejält utrymme för någon att göra ett bättre uppläg än Blocket. Blocket funkar för att sälja sängar och annat överblivet. Men skall man köpa en bil så är upplägget på Mobile.de rejält mycket bättre. En sak som jag dock uppskattar på Blocket är att man ser införandedatum på annonser, det anser jag är ett absolut krav om man vill köpa något. Dessutom får man direkt upp de senaste annonserna, man behöver inte välja kategori, det tror jag skapar mycket trafik till Blocket, att man kan kolla om det kommit in nått kul, utan att leta efter något speciellt. (verkade inte fungera så på bilannonser.se, så jag tror den är dödsdömd om dom inte rättar till det) /Mats J |
|
|
En följdfråga (gissar givetvis att Andreas har ett bra svar!): blocket.se (50 768 handlarbilar, 45 070 privata) jmf med bytbil.com (42 537 beg bilar) just nu. Så blocket.se borde vinna, men är inte andelen större handlare högre på bytbil.com? Min sökning 2008-> och nyare bl 13 753 bb 8 014 Med andra ord kan man skrota att använda bytbil.com? |
|
| Om man nu verkligen är ute för att köpa eller sälja en bil, finns det väl ingen anledning att inte använda Blocket då det helt klart är där folk kollar? Att dom därmed drar till sig många skojare av olika slag är ju helt naturligt - och som i övriga livet krävs det ju en viss kunskap/erfarenhet för att undvika smällar. T.ex tråden här om den unga Stolta Piratpartisten som blev avlurad sin dator...Jag tror Blocket kommer att behålla eller t.o.m stärka sin ställning, om dom inte tabbar sig på nåt vis typ trögar ner sajten eller höjer priserna kraftigt. Eller göra som Bytbil eller om det var Bilweb, när man gjortt en sökning och fått upp en lista med säg 100 bilar, och klickat på en för en närmare koll, när man då skulle backa tillbaka till listan så försvann sökresultatet och man fick söka om igen...just om detta har jag pratat med en del köpare/säljare under åren och dom flesta kommer ihåg, trots att det nog är uppåt 10 år sen... | |
|
Kan meddela att Bilannonser.se sagt upp all sin personal nu och ska lägga ner. ------- //Lövet |
|
|
Jag testade att annonsera ut min Focus på Bilannonser.se innan jag gick in seriöst för försäljning. Förutom att det var onödigt krångligt att lägga upp en annons så var responsen enbart 3 st engelskskrivande bluffspekulanter. Hade den ute några veckor innan jag satte ut den på blocket för samma pris och sålde den dagen därpå. |
|
|
Då kan man lugnt säga att vi fick ett tydligt svar på trådens ursprungliga fråga. Ytterligare ett bevis för hur starkt och etablerat Blocket är. Hur går det förresten för Bytbil.se nuförtiden? Jag är aldrig inne och letar bilar där. |
|
|
Bytbil är Sveriges största renodlade bilsajt för begagnade bilar i dagsläget. www.kiaindex.net ------- //Lövet |
|
|
Nu har de ju nya bilar i lager också förresten. Plus lite husbilar, motorcyklar osv. ------- //Lövet |
|
| Synd bara att bytbil endast fungerar för handlare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.