|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om det här då? Har en bil till salu eller ev byte. Fick ett mail med erbjudande om byte mot en e39 528, ingen mer info. Begärde mer info om årsmodell, miltal, utrustning och foto. Ytterst rimligt tycker jag. Fick ett nytt mail med fråga om hur mycket jag vill lägga emellan och följande info: 2 ägare nybes och skattad, inget mer, inga foton. Dessutom olika "svenska" namn på kontaktpersonen i bägge mailen men samma mailadress med ett mindre svenskklingande namn... Vad är det med folk? Hur svårt kan det vara att skriva miltal osv när personen man kontaktat ber om det? Är det hemligt måntro? Ska man lägga bud på en bil man inte har någon information om? Varför får jag Lasse Bessik vibbar av sådant beteende? Så många frågor och så få svar. |
|
| B2L, skulle inte bemöda mig vidare konversation med denne person. | |
|
Jag fick precis ett mail: "Är du intresserad av byte? Har en Mercedes." Inget mer i mailet. Ska jag gissa mig till vilken Mercedes det är eller? ------- //Lövet |
|
| Ibland börjar man undra..... | |
|
Lyfter tråden lite. Det är inte bara folk som svarar som man ifågasätter betende på. Letar efter en kul "Övningskörnings/första bil" åt grabben (dax att börja köra) Annonsörerna har nog också skruvar lösa ibland. Ringer på lite annonser. En 205 CTI (gti cab), svar: Näääääää sålde för länge sen vett dö !! En Madza MX3 ,svar: Såld, orkar väl inte ta bort annons jävlen !! En Nissan 100NX och nu startar konversationen. Köpare = K Säljare = S K:Hej .Ringer på din annons på blocket, har du bilen kvar? S:Ja. K:Bra, funkar allt som det ska, startar och går ialla väder? S:Nää fel på diesel pumpen. K:Öh OK men det borde inte sitta någon diesel pump i bilen, du menar att bensin pumpen är kass? S:Nej diesel pumpen funkar inte. K:Jaha men bilen går väl på bensin? S:Vilken bil ska du ha? jag har många! K:Hoppsan , visste inte det, du har en 100NX som är intressant. är den ok förutom det som du skrev i annonsen? S:Nej, har sålt lite delar på den. Ska du köpa resten eller? K:Men va f..n har du sålt delar från den sa du? S:Ja, ville du köpa eller? K:Nej tack, ville ha hela bilen. Men tack o hej.. Sökandet går vidare, hoppet är det sista som överger människan. |
|
|
haha vilken lirare! :) Alpina B8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.