|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag satte ett pris som var helt OK, bara ett par tusen mer än vad bilpriser.se rekommenderade för att ha lite prutmån. Det är en 2004 1.8T quattro World Cup med all lull-lull, inklusive ett benknäckande hårt sportchassi och jag begär rimliga 90000. Får 70000 för den på Autopartner... Vorsprung durch freude am fahren |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag har annons på min 735:a -96 i brukskick, första dagen fick jag mail "jag bjuder dig 35 000 kr snabb affär" tackade ja till erbjudandet och skrev i mailet tillbaka att det går bra och komma och hämta närsom i veckan, ha kontanter med dig och ring innan, jag är hemma efter kl 16:30. Det kom ingen och kontantkortet tjomen använde sig av är det ingen som svarar på! jag ville bara deklarera min trötthet på dessa som ringer eller mailar ett bud och sen inte är ett dugg intresserade, men alla är vi olika. Jag ringer inte och mailar inte på någonting som jag inte är seriöst intresserad av och har för avsikt att göra affär. Tid är värdefullt och varför då slösa med någon annans tid? min bil: Länk |
|
Jasko, drog iväg en powerpost till dig. |
|
|
Jasko...miltalet kanske är högt? Tyvärr så är väl C5-karossen på AUDI lite "ute" nu men har den inte gått särskilt mycket så borde du få iväg den för de där 85-90 du begär. Fast har den rullat över säg 17-18000 mil är den tyvärr iskall för de flesta..då ska du nog ta Autopartners bud. Tror jag iallafall...:) Frasse |
|
|
Fortfarande under 15000 på mätaren... Inte så lite, men ingen katastrof heller, speciellt med tanke på skicket. Som ingen kunde se eftersom ingen bemödade sig att ens titta. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Prova att annonsera den för 80 då? Fortfarande en vinst för dig, inte bara i pengar utan framförallt i den ökade flexibilitet som som du uppnår. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Eftersom ingen ens kom och tittade så var den väl....hur ska jag säga....mindre prisvärd. (läs: dyr!) Frasse |
|
|
Inte värre än andra jämförbara bilar. Kruxet är att de kanske inte tittade på jämförbara bilar, utan på, säg, en 1998 A6 1.8T som ju är betydligt billigare än en från 2004 med full specifikation dessutom. Är du med? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Var det en Sedan eller Avant? Sedanerna är närmast stendöda begagnat. Kan nämna att min fars inbytta A6 2,4 WorldCup -04 stod i över 7 månader hos Söderbergs i Norrköping efter inbytet. Detta var i januari 2007 och den gick till slut för ~130'. Sedan, Multitronic, 10k mil. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Det var (är) en sedan. Jag misstänkte att Avant är lättare att kränga. Men även sedanen är otroligt rymlig, speciellt med sätena nedfällda kan man köra över 2 m långa saker! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Bilen i sig är väl inget skit men...vi bor ju i kombins förlovade land så det är kankske därför sedanerna är iskalla...Brrrrrr... Min var med en sedan....och faktiskt skitsvår att bli av med trots att det var den nyaste karossen och absolut den billigaste utannonserade i hela landet. Men det gick till slut trots allt....puh, så jag håller tummarna för dig Frasse |
|
|
Sålde min gamla Explorer (slitvargen) nyligen. Motorn hade sagt upp sig. begärde 10 tusen för den. 20 under en vettig på blocket. Ringer cirka 20 idioter på två timmar. Blir utskäld för att jag säger att motorn är trasig (står i annonsen). Då en kille hävdar att den inte är det???? Blir utskäld då jag kräver svenskt personnummer och adress. Blir utskäld för att jag inte kan möte en kille 80 mil bort halvägs.(utan motor) Blir utskäld tre dar senare för att jag sålt den? (tog fyra timmar) Blir utskäld för att att jag inte tar ett "konoerbjudande" på tre tusen!!!(fick elva) Sista och första idioten är inte född än.....den saken är säker.... Men vist jag prutar ofta mycket och hårt på bilar. Vill ju som alla andra göra en bra affär. Inget konstigt med det. Men idag så brukar jag bjuda på bilar med utgångspunkt från bilpriser.se om prisättningen där är vettig. Har vart många vänder till bilhandlare när man känner att deras pris och mitt bud inte ens är på samma plan halva. Har bilen ståt mer än tre månader så testar man. Annars orkar jag inte bry mig. Men har sällan mött en otrevlig handlare så länge man är trevlig själv. Bästa affären är båda är nöjda....i alla fall för mig. |
|
|
Kanske en dum fråga - men varför kräver du ett svenskt personnummer och adress? Det är väl det sista man lämnar ut. Och om köparen sen skulle sakna ett svenskt personnummer - vad spelar det för roll? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Enkelt....Jasko... Om det saknas kan inte bilen registreras på personen. Du har sålt bilen men har kvar ansvaret för bilen. Felparkeringar, trängselskatt, registerhållning osv....Kan bli sjukt mycket strul...jag vet....litar inte på nån numera... |
|
|
Ja, det är ju självklart =) Jag menade att man självklart ber en eventuell köpare ta fram k-kort eller ID vid ifyllandet av bilens papper. Inte så fort de ringer för att fråga om bilen. Eller så har jag uppfattat dig felaktigt? Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Jag frågar redan när dom ringer om dom har det. Inte vilket det är. Redan när dom ringer. Annars får dom ta med svärmor, jultomten eller nån med svenskt personnummer. Spar man massa tid. | |
|
På senare tid kör jag enbart med mailsvar i mina Blocketannonser och ber intressenter svara med fullständigt namn och telefonnummer. Det har fungerat mycket bra. Sålde ett kontrakt på en lokal under våren och ville slippa alla däcksnissar och rekonddruttar som ofta är sugen på den typen av lokal jag avyttrade (garagelokal 86m2 i hyreshus). I annonsen bad jag också att man skulle ange vad man tänkte använda lokalen till. Fick en hel hög mycket bra svar. Inga ovannämnda typer av intressenter. Tyvärr hade jag satt ett fast pris och inte nån budgivning så den som svarade först och hade vettiga intentioner med överlåtelsen. Förstår verkligen inte de som skriver 'ej mailsvar' i sina annonser. Kan nån förklara anledningen till att en del helst vill ha telefonkontakt? |
|
|
"...så den som svarade först och hade vettiga intentioner med överlåtelsen." skall vara "..så den som svarade först och hade vettiga intentioner med överlåtelsen fick köpa kontraktet" Editfunktion vore ju najs... :) |
|
|
Snabbare och ofta smidigare kontakt via telefon tycker jag. Dessutom kan jag fråga saker som skulle ta en evighet att skriva/läsa igenom på mejl. Men smaken är ju delad... Frasse |
|
|
Jovisst det ligger lite i det och jag tar gärna telefonkontakt efter en initial mailkonversation. Har man inte ork eller tid att författa ett enkelt intressemail så tycker inte jag att man verkar alltför intresserad. Jag tror att man dessutom filtrerar bort jiddernissar hyfsat bra med den metoden också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.