AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
65.014

Folk som svarar på bilannonser

Sida 2 av 5
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
att skriva i annonsen talar endast svenska eller liknande milt brukar spara mig från de största bilprutarna,varit med om en o en annan icke svensk som vägrar ge sig, ska jämföra priset med allt mellan himmel o jord.. till en blev jag så trött på att jag till sist sa detta är ingen marknad i bagdad!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Självutnämda värderingsmän som sitter på forum och skriker högt om hur mkt saker är värda, tillslut tror alla att man kan få något för dom pengarna dom påstår. Finns mer än en sådan här på ap!

Sen att det alltid finns ljushuvud som ska påpeka saker och ting för andra hör till vardagen. Oftast har dom personerna ett bäldigt trist liv och det är bara att be dom att skaffa en annan hobby

Jepp, sådana värderingsmän har jag stött på här. Folk som tycker att man kan få en fin E9x 325i för 150.000... Jag har då inte kunnat hitta en sådan, inte ens långmilare, vilket ändå inte är intressant när man köper en max 3 år gammal bil.

Vorsprung durch freude am fahren
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jasko: I höstas var det inga som helst problem att få tag i 325i E90 med 10.000 mil på mätaren inklusive xenon och sportstolar osv för 150'. Det fanns flera stycken. Nu verkar priserna ha tagit ett hopp upp igen.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Håller med dig Lövet....igen!!!
*asg*
Men det finns faktiskt en och annan nu med men man får vara snabb och ringa när annonserna dyker upp...en hel del skickas utomlands direkt av exportörer....

Frasse
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är helt sjukt att priserna på runt 3 år gamla bilar stigit de senaste 7-8 månaderna. Det har aldrig hänt i världshistorien förut.

Letar för fullt efter en fin och välutrustad 330 E90. I höstas var det inga som helst problem att hitta ett bra objekt för runt 200´, nu ligger liknanade objekt runt 30´ högre i pris. Jag avstår naturligtvis att köpa något...
Egentligen är det ganska intressant att det alltid ska prutas på bilar, oavsett om de är nya eller begagnade.
Inte fan står man i kassan på Ica och försöker pruta en krona för att tomaterna är lite småfula och hävdar att de minsann är billigare på Lidl...... =)

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Anledningen till att man prutar är väl att det funkar? Jag skulle också hellre ha fasta priser men prutet ligger liksom inbakat i säljprocessen så det går inte som säljare att sätta "rätt" pris direkt. Alla prutar ändå...

Men sätter man ett rimligt pris så brukar affären gå hyffsat smidigt. Att sätta ett jättehögt pris och sedan vara generös med prutet funkar inte - folk ringer inte då.

//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Att pruta på en begagnad bil är väl inget konstigt alls...alla begbilar är ju olika i skick, miltal, utrustning osv.
Nya bilar får man ner priset på för att det i regel är en hiskelig massa pengar inblandat, samma sak med husvagn, hus, sommarstuga, byggmaterial mm.
Egentligen marknaden i sig som är så här...och den har vi ju själv skapat...

Frasse
Detta är en av anledningarna att jag använder mail som förstkontakt.

Då kan man känna efter på vilken nivå det ligger i ligan mellan köpare och säljare.

Jag brukar tex inte maila tillbaka om det finns starka brister i kommunkationen, eller om det endast innehåller en rad med pris.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Häpp! Nu dök det igen upp en 325i -05 10k mil för 150'. Till och med 149'. Xenon, navi men inte sportstol: Länk

//Lövet
Helt OK, faktiskt. Men sportstolar är ett måste i mitt fall, iDrive kan jag gott leva utan.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt ok? Jo tack, den är runt 25000 billigare än allt annat i samma klass ute på blocket nu ;-)

//Lövet
Denna har fångat mitt intresse, kan bara hoppas att "regeringen" här hemma ger sitt godkännande.... :)

Länk

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kändes i jämförelse inte särskilt prisvärd. 2000 mil mindre, saknar xenonljus och 30.000kr till?

Får jag föreslå: Länk ?

//Lövet
Woof! Den var fin! Problemet är bara att jag tänkte ge min A6 i inbyte... därav behov av att vända mig till en bilhandlare.

Hade Audin på blocket i två månader, och otroligt nog bara två telefonsamtal från folk som ville byta mot nån gammal E46 och SAAB 9.3, plus en massa skambud via e-mail. Så nu är jag trött på detta och ska se så jag blir av med den för visso fina Audin, eftersom suget efter en BMW gör mig helt galen...

149.000 kr är ett bra pris på en 325 E90.

BMW CS #1812

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sätt ut bilen på blocket till det pris som du får av bilhandlaren. Jag lovar att du blir av med den ganska snabbt då.

Tyvärr är nog den dåliga intresset bara ett resultat av en för hög prisförväntning. Antar att du annonserade för väsentligt mer än vad du får i inbyte?

//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
fortsättning:

Poängen med att sälja bilen först är att du får större möjligheter till att göra en bra affär då. Dina valmöjligheter ökar mycket i och med möjligheten att slå till snabbt och att också kunna handla från privatpersoner.

//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Vad begär du för A6-,an?
Jag sålde min -05. 2.4 C-karossen nyligen för 119000....bara en hint

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.