AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.011

Ess återförsäljare

Sida 1 av 2
sk
21
skanemartin
330xd touring -01
tjenamoss..
Är det ngn här som vet om Ess Tuning har återförsäljare här i sverige?
Schmiedmann
Bayer_Aleks
Schmiedmann? Ehhh länka mig gärna om du hittar ESS hos Schmiedmann för jag va där förra veckan och frågade vad dem har och de va bara box trim dem hade.
Öppna lämplig webbläsare klicka dig till Schmiedmann.se klicka på .tex,. "E46" sen "Tuning och optimering för BMW E46" så hittar du "ESS kompressorsystem"

Det tolkar jag som att man är ÅF för ESS, eller??
Bayer_Aleks
Sarkasm kan du hålla för dig själv. ÅF menas väl med att man har deras sortiment och inte enbart "Supercharge" kit till E46?
Har själv mailat dem och fick svar ang tuning till min bil med svar:

"We have stage one with 205Hp/ 455NM and stage 2 with 215Hp 468NM

Gothenburg is 2,5 hours away from us.

Regards,

Hans Petter Kirkerod
Phone: +4741558555
Fax +4769198050"

Alltså är det Norge som är närmaste ÅF

mvh
Som man frågar får man svar...
Turbocenter i stockholm är ÅF åt ess sist jag pratade med dem(två månader sedan)

men jag tror att det billigaste och smidigaste är att prata med ESS i norge så kör du bilen dit och tar en två dagars semester i norge när du ändå är där och väntar på bilen och tar det lugnt medans de gör i ordning din bil så får du åka hem riktigt nöjd
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Vi (Schmiedmann) är återförsäljare för ESS.

Vi har inte alla deras produkter uppe på hemsidan men vi kan ta hem allt som ESS har i sitt sortiment.

Mvh
Viktor

www.schmiedmann.se
sk
21
skanemartin
330xd touring -01
Innebär detta även att ni meckar in programvaran i bilen?

Vi (Schmiedmann) är återförsäljare för ESS.

Vi har inte alla deras produkter uppe på hemsidan men vi kan ta hem allt som ESS har i sitt sortiment.

Mvh
Viktor

www.schmiedmann.se

So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
skanemartin:

Bor själv i Skåne, ESS är mitt förstahandsval men det faller lite på att lägga 100 mil körning och 2-3 övernattningar. Jag undersöker som bäst Rica, som har en erkänt kunnig samarbetspartner i Skåne. Om man tittar på de effektkurvor som Rica har för min bil - BMW 120d 177hp 2007, ser de föredömliga ut, rimligt effektuttag som följer orginalkaraktären. Uppgraderingar görs med bänkning före / efter.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
skanemartin:

Ja det gör vi.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
Du måste skicka DME till <ESS i norge för programering
det kan inte schmiedmann göra.
sk
21
skanemartin
330xd touring -01
öhh jaha.. Tolkade det som att coopervickis jobbade på schmeidmann och att dem kunde lösa allt? Det var syftet med min fråga, finns ingen anledning att blanda in två aktörer, desto större risk att ngt skiter sig på vägen.

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Enligt den informationen jag har fått av ESS så ska vi kunna lösa allt.
Förr viss programmering måste ESS ha styrboxen så då får man skicka den till dem.

Det tar ca 3 dagar fram och tillbaka.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Problemet med Schmiedman är att de har "...ALLT till BMW" men obefintligt lager; läs långa leveranstider.

Vad tillför det kunderna att gå genom er när man kan köpa ALLT till BMW direkt på nätet med information om lagersaldo och snabb leverans direkt?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Tobias1980:

Inte för att denna tråden handlar om detta men i alla fall:

Vi har 26 000 artiklar i lager...

Sen så har vi vissa artiklar som är beställningsvaror.

Det kan vara t.ex. kompressorkit eller andra produkter som inte säljs så ofta.

Att handla allt från samma ställe ger fördelar som t.ex. låga fraktkostnader.

Vi har lagersaldo på hemsidan.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Bayer_Aleks
Jag får säga att jag inte blev direkt imponerad när jag va hos er på Schmiedmann i Kungsbacka och hörde att ni beställer "vingar" och andra styling detaljer från Asien. På så sätt e det MYCKET billigare att gå in på eBay som jag gjorde till min förra E90 och köpte hela Schnitzer paket med front, bakdel, vinge och allt till bilen för total summa på 6000 kr MED frakt och lackering inräknat. Ni tog aningen för stora summor hjämfört med vad man kan få dem för direkt hem på posten eller med UPS, FedEx, DHL mfl.

Vad gäller tuning så tar det dubbelt så lång tid att gå genom er då man kan åka upp själv och få det trimmat av ESS med tanke på att närmast Norge är ni i Kungsbacka och man har ca 2,5-3 timmars färd upp med bil.
sk
21
skanemartin
330xd touring -01
känns som om det blir en tripp till norge, finns ingen mening med att ställa bilen i kungsbacka tre dagar om jag kan fixa det hos Ess. Oslo erbjuder mer sevärdheter än Kungsbaka ( ta inte illa upp),.:)))

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Bayer_Aleks:

Endast ett fåtal produkter i vårt sortiment kommer från Asien men, vad är felet med det?

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Bayer_Aleks
Ingenting fel med asiatiska grejer eftersom jag själv köpt därifrån och varit nöjd med vad jag fått. Kanske passformen något men inte annars.
Men felet med er är era priser som är en bra bit över vad man själv kan betala för och dessutom få det levererat fram hem till dörren. Ett litet exempel är BMW logga till motorhuv och bagagelucka i kolfiberlook....ni säljer OBS klistermärken, som man klistrar över original loggan och tar lite över 100 spänn för medan man kan köpa dem på 250 kr hela enheten utbytt i kolfiber till både huv, bagage och ratten.

E
1.156
E
320 ci cab -04
Tobis, när man framför kritik på en sån här tråd skall man ha klart för sig att det kan låta lite väl hårt. Sen är min personliga åsikt att det alltid är bäst att beställa grejer från en återförsäljar som svarar i telefon, kan hjälpa till vid leveransproblem ev fel på produkten osv. Billigaste delen på nätet är inte alltid den billigaste delen på plats i bilen.

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.