|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
märkte idag att bromsskivorna är sopslut på bilen, vart är det billigast att köpa detta nytt?? mvh | |
| Biltema eller ebay Länk | |
|
Motor Nord i Sundsvall.. Eller rättare sagt>>>Du får oftast bra kvalité till ett mycket bra pris där iaf. Mvh Janne. |
|
|
Jag delar bara med mig av egen erfarenhet, jag lägger ingen värdering i det. Det satt nymonterade skivor och belägg fram från Biltema på min förra E39, efter ca 7-8 månader var den ena skivan skev. ------ BMW CS #04839 |
|
| Det var precis monterat biltema skivor på min bil när jag köpte den, 5månader tog det innan båda var skeva. Jag kommer iallafall inte köpa biltema igen. | |
|
Jag köpte Brembo Max slitsade fram efter 1200mil så var de skeva....verkar som ett hopplöst fall med att slippa vibbar vid bromsning |
|
Gemini__ |
Blev lockad av låga priser på ebay.de och slog till på en uppsättning skivor + belägg från estrol.de. Märket är Autego, de visade sig vara helt värdelösa. Råder dig att satsa på kvalitetprylar på en gång, blir lite smidigare/billigare i slutändan då. Har nu slutligen beställt Zimmermannskivor + ATE-belägg härifrån (efter ett antal dagars sonderande av terräng efter lämpliga och prisvärda inköpsställen): Länk |
Transocean |
Här kör ni storyn om skeva skivor igen, vad med att byta hela framvagnen först? |
|
Transocean. Man måste väl ändå förutsätta att frågeställarens framvagn är frisk då han undrar över var man köper prisvärda bromsar? Visst påverkar framvagnen något oerhört och har lurat många, inkl. undertecknad, på att svarva och byta skivor. Jag har numera lärt mig dock... Men bara för att man ger synpunkter på bromsutrustning så ska man väl inte avhandla framvagnen också? Gemini_ Det finns ju faktiskt kvalitetsprodukter också på ebay. Man får kolla vad det är för märken de olika säljarna har och inte gå enbart efter pris. Även på ebay får man vad man betalar för verkar det som. Min uppfattning är att det överlag är långt billigare på ebay.de till BMW oavsett om man köper B-produkter eller märkesvaror jämfört med motsvarande produkter här hemma. Överlag vad gäller bromsskivor så verkar det vara väldigt ojämn kvalitet på de flesta märkes- och B-märkesgrejer. Jag har fått skivor som skevat sig från allt mellan Biltema, EBC och Brembo. Har dock aldrig provat de dyrare alternativen som exempelvis Tarox så dessa kan jag inte uttala mig om. ------ BMW CS #04839 |
|
| Att köpa orginal från Bmw kostade mig 3400spänn inkl jobb vilket jag tycker är ett helt okej pris. | |
| Biltema funkar klockrent! | |
J.B |
Kan ju kanske bero på hur man använder bromsarna oxå ,,,,en akut inbromsning kan göra skivorna skev ,,, många inbromsningar så skivorna är jäkligt varma och sen in i en vattenpöl så är det gjort .. Alla gånger kanske det inte beror på vad det är för märke på broms skivorna .. J.B Länk |
| Kostar verkligen 4 skivor + belägg samt arbete bara 3400:- på BMW ???? Låter billigt isf. | |
Gemini__ |
"Gemini_ Det finns ju faktiskt kvalitetsprodukter också på ebay." Absolut, firman jag köpte märkesprodukterna av hustrerar ju där. |
| Länk | |
|
Det är väldigt viktigt att göra rent ordentligt när man byter skivor eller ok, så de glider ordentligt. Ligger bromsen på det minsta lilla blir skivorna varma och slår sig. BMW CS #5206 |
|
|
Bromsmannen kan jag varmt rekommendera: Länk Rostskyddade, borrade och slitsade Brembo-skivor. Funkar riktigt bra och är dessutom väldigt snygga. Inte farligt dyrt heller tycker jag... |
|
| jarls tar runt 1600 för skivor och belägg fram, zimermann skivor och textar eller jurid belägg. helt ok tror jag! | |
Gemini__ |
Är riktigt bra priser hos Jarls. Ett mycket bra tips. |
| Glömde att skriva att priset, 3400kr avser skivor+belägg och arbete enbart fram. | |
Gemini__ |
Ja, de kan konsten att ta betalt det är ett som är säkert. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.