|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Anledningen till frågan,är att under sensommaren (Augusti/September)försöka dra i hop en renodlad E24:a träff någonstans i landet. Tanken då är att försöka ha den någonstans där det inte blir allt för långt för vissa(vilket är omöjligt). Vill då veta hur många som är intresserade av en träff,och var de flesta befinner sig i landet,och därav välja en destination för träff. Ser gärna att en heldag ska utnyttjas...ev ett helt dygn om övernattning kan ordnas till bra pris,och parkering för våra bilar erbjudes. En heldag/dygn,innebär ju då även någon form av sysselsättning att fördriva tiden med,förrutom att snacka bil och sparka däck/inbördes beundran =). Kul vore, om det fanns möjlighet för ev goocart åkning eller någon annan adrenalinpumpande aktivitet. Självklart innebär denna träff även en gemensam middag, antingen på restaurang alternativt festplats,och ev familj ska självklart vara välkommna också. Om det blir en dylik träff,kommer även hjälp att önskas från andra,för att få detta genomförbart. Än så länge är detta endast i funderingsstadie,därav denna tråd så man vet hur många som skulle nappa på en liknande träff. Alternativ vore att ha en egen träff ihop med ett annat redan planerat evenemang,men då finns risken att det blir ytterst ytligt,och chansen till att umgås och ha trevligt tillsammans försvinner. Så vad säger ni!? Mvh Patrik |
|
Ett bra initiativ. Skulle vara jättekul med en sån träff! Jag bor i Kalmar. //Bengt |
|
|
Ett helrätt initiativ Patrik, på Mantorp försvann man ju bland alla andra fina maskiner. Är datumet rätt hugger jag på allt inom ca: 10 mil från Stockholm. Skokloster är trevligt. Mvh, Per-Magnus |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jo tanken är ju att man ska ha trevligt tillsammans,och umgås. Potential finns ju för en ordentlig träff....kom ju ändå nästan 30 bilar till Mantorp. Mvh Patrik |
|
Skulle vara kul att cara med en gång men avståndet sätter käppar i hjulen för mig. Halva vägen var? Typ Sundsvall?? mvh Magnus Melkersson Nyförvärvet. Länk |
|
|
"Vara" stavas med "v", inte "c". Det skulle vara fina fisken med en edit funktion. mvh Magnus Melkersson Nyförvärvet. Länk |
|
|
Hej hallå. Mycket bra initiativ Patrik. jag är på om det inte krockar med övriga utflykter i sommar.Milen spelar ingen roll för mig,E24 är kul att köra. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Har oxå haft funderingar på en träff (som många andra säkert) så bra Patrik att du startar en tråd! Bor i Västervik 28 mil söder om sthlm och jag åker gärna en sväng i M6an. De jag har spånat på är en träff här då jag jobbar extra på ett kanonfint ställe fin slottsmiljö med bla restaurang, fest lokaler, spa, hotell och stugby vid östersjön! Länk Nackdelen är ju då att jag bor ju inte så centralt i landet =( //Magnus Tolf |
|
|
Bra, förslag. Förslag på plats: Örebro Vi har (enligt den själva: Länk sveriges bästa utomhus gocartbana. Sedan vore det fint med fotografering vid slottet mitt i stan. Dessutom ligger stan i i centrum för befolkningen =) Hade själv planer på en träff här e24 + e34 m5 folket. /Bosse |
|
| Jag bor på Åland men stockholm skulle vara närmast för mig då isf. MEN Grym&Elaks förslag var inte alls tokig! Jag har varit i örebro en gång o det var jätte trevligt! har till och med kört Go-cart där=) riktig kul=) Jag är med på de flesta ställen bara det inte är allt för långt bort! men Örebro låter riktig bra=) man kan bo i Gustavsvikscampingen där:) | |
| Bra initiativ Patrik! Finns många fina ställen, Skokloster, Mariefred, Sundbyholms slott (utanför Eskilstuna) och redan föreslagna ställen som Örebro och Västervik. För egen del tycker jag Västervik låter trevligt. Föresår att vi försöker spika ett datum så snart som möjligt så blir det enklare för alla att ta ställning till. / Ulf | |
Kul att ett intresse finns! Inom Stockholmsområdet tycker jag personligen är uteslutet. Skulle gärna vilja ha lite hjälp med planering, och lite forskning av ev rabatter för ev övernattning osv. Sitter själv i en lite taskig sits f.n,då jag arbetar inne på Hall kriminalanstalt,där mobiltelefon är förbjuden. Så jag har endast möjlighet att använda telefonen efter kl. 16.00. =( Vad tycker ni om att planera detta mot sista veckan av Augusti eller första veckan i September? Örebro tycker jag låter OK,men man kan ju Googla lite på andra föreslagna orter. Kul om det finns utrymme för parkering av bilarna + ett ställe där man kan grilla alternativt reataurang med bra mat. Mvh Patrik |
| Bra initiativ Patrik! SKÅNE! Helsingborg sundets pärla! :) | |
|
Finns relativt nybyggd gocart med tidtagning och "prispall"..hehe... Om de skulle bli träff här kan ja tänka mej att...med hjälp, planera in något! Helsingborg låter inte dumt heller =) //Magnus Tolf |
|
|
Alla förslag låter intressant. Men för att göra Ö-o "lite" mer spännande kan jag slänga in whiskyprovning på slottet på kvällen för de som väljer att stanna över natten. Fast då behöver jag ett datum ganska snabbt =) Jag vet att alkohol inte hör ihop med bilar men det är skillnad på alkohol och alkohol!!! Blir det Ö-o som plats göra jag, med Patrik, ett schema för dagen. Grillplatser med sjöutsikt har vi gott om lika så pra p-områden. Känner min som en statsministerkandidat som fiskar röster =) |
|
|
Kan man föreslå två alterntiv. Västervik låter supernice, men för de av oss som har familjecomitments så är det tajt att vika en helg / övernattning / relativt lång resa även om det låter supertrevligt. Som komplement skulle man förutom en Västervikshelg kunna ha en kvällsaktivitet (a'la Brostugan fast med något tidigare start) för uteslutande 635:or. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Jag sitter i Uppsala (med bilen tillf i Katrineholm). Västervik eller Örebro känns spontant bra. Jag tycker att Örebro plockar poäng på läget i landet och på ev Whiskyprovning :-) Bra initiativ Patrik! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Jag sitter i Uppsala (med bilen tillf i Katrineholm). Västervik eller Örebro känns spontant bra. Jag tycker att Örebro plockar poäng på läget i landet och på ev Whiskyprovning :-) Bra initiativ Patrik! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Hmmm...varför inte det sköna Rottneros ir sunne vid folkfesten fryksdalsdansen i slutet av juli??hehe | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Båstad kanske låter bekant! Min står där, tror inte jag kör så långt som till Örebro med den.... |
| I och omkring Lund håller jag till. Hänger gärna på om det blir inom rimliga avstånd och jag har tid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.