|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Funderar på att köpa denna, men den har ju haft 10 ägare på 4 år... Mindre skada på höger sida, som är åtgärdad av Bmw. Nu ska den vara i absolut kalasskick, men man blir tveksam med den historiken. Tacksam för snabba svar om ni har några fakta, och INGA spekulationer, tack. Mvh Kimmen. | |
|
Kolla först upp hur många av de 10 ägarna som är bilfirmor. Sedan kan vi börja diskutera på allvar. Min förra BMW hade 6 ägare när jag köpte den, jag var i verkligheten den andra ägaren. Resten var leasingbolag och bilfirmor som bilen snurrat runt bland. Skulle inte förvåna mig alls om storyn kring ovan M5 är likadan. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Tror också att antalet faktiska brukar är betydligt lägre än 10. ___ //Ulf |
|
|
Lite så är fallet även här. Dock så börjar man fundera då SMG-lådorna är lite halvkänsliga på dessa bilar, om man kör dom fel, och har det kanske varit 4-5 brukare så är det ju olika körstilar hos alla... Har dock hört att lådorna växlar ganska hårt, någon som kan kommentera detta, som verkligen har fakta? Ska titta på bilen ikväll, så jag behöver feedback här. Har haft ett antal M-bilar men ingen M5 E60. Hur uppträder lådorna? Klonkar det vid växlingar? Tycker priset på bilen är rätt, minus lite prut så hamnade jag helrätt. 3000 mil är inte mycket, men visst går det att köra sönder en bil även på 500 mil om man så vill... Snabba svar uppskattas. Ska som sagt titta på bilen ikväll. Mvh Kimmen. |
|
|
Jag har SMG 2 i min M3. Och SMG är ingen AUTOMAT som vissa tror. Det blir ingen mjuk gång så att säga. Utan växlarna slås in när man varvar ut. Men 10 ägare? Ja tycker så här iaf, om det är 1-2 privata ägare så tar dom säkert mer hand om bilen än om de finns 8st leasingfirmor/ bilfirmor. Jag tror inte dom bryr sej särskillt mkt om bilen då! Bara tanka, kör och slit på bilen. Medans en privatperson mer vårdar bilen osv osv! Mvh |
|
| Min bil har 8 ägare inkl. mig, inget att oroa sig för. Som Andreas skrev så är säkert hälften bilfirmor. Om det går så se till att få med garanti. Om du aldrig har haft SMG förut så tar det ett tag innan man börjar älska den. Lådan/bakvagnen kan klonka/låta lite men inget att oroa sig för. Skriv gärna om du undrar något mer. | |
|
Varför inte köpa en med mindre ägare då och svensksåld, t.ex: Länk Länk Länk Mvh Ubbe |
|
|
Nu är bilen min. Jag är grymt petig ska jag säga, riktigt nojig ibland, men denna M5:a är i absolut toppskick. En kalasbil m a o. Skicket var långt över förväntan. 3020 mil, och den är Svensksåld, med precis all utrustning(tror allt sitter där, inkl helläder med ljust läder på stolarnas baksidor samt svart läder uppepå instrumentbrädan), så man kan inte önska sig mer. Ang ägarna så är det mestadels bilhandlare som bytt den hit och dit, med 3 egentliga brukare. M-testad dessutom. En grym bil till bra pengar. V10:an är ju rätt sjuk dessutom... riktigt bra klipp i den, och med SMG-lådan som trycker i växlarna så är den en fröjd att köra... Jag var ute efter en Svensksåld bil, Silver med ljust skinn, låga mil, Head-up + lucka, och denna har allt... Känns fint. MVH Kimmen. |
|
|
Man får gratulera till köpet :) Kan ju inte bli bättre bil. Ha en underbar sommar med bilen :) Mvh Fredrik |
|
| Fin bil men tråkigt med nyansskillnaden på högersidan :( | |
| Gratulerar! | |
|
Grattis, Jag har själv en m5 -06. Fick här om dagen mina däck och fälgar stulna. Bilen stod på marken när jag kom ut på morgonen. Ingen kul upplevelse om jag skall vara ärlig. Mycket skador pga av det. Ett tips till dig och övriga köp ett par bättre låsbultar. Jag hade Bmw original låsbultar på och larmet igång naturligtvis. Tydligen så hjälper inte det. Man blir så trött på dessa idioter som inte kan skilja på sitt och andras. |
|
| Denna bil skulle brosan köpa men fick reda på från bmw i solna att bilen har vart Rå-smälld och den blev löst ut av försäkringsbolaget. sedan köpte en anställd på bmw bilen och reparerade den. Man gratulerar | |
|
Tack... Nu är det ju så här att bilen inte har varit råsmälld. Kontaktade själv Bmw-Sverige igår och den har varit lätt krockad på höger bakflygel, har dessutom fått bilder på allt ifrån den förra ägaren, så skippa skitsnacket, tack. Det stämmer att den har fixats av en anställd på Bmw. Sen när är det lönt att fixa s k råsmällda bilar? Kimmen. |
|
| Gratulerar | |
michael.anki |
Grattis Mr Dobermann till en M bil. Låter som en del är lite avundsjuka! Bmw idag Bmw imorgon |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Grattis Kimmen till en rolig bil :) Synd du inte var ute efter en blå då, den som Ubbe rek är nämligen min. Sv.såld med 3 ägare(4 på pappert). Dock har jag inte taklucka på min, men min är 1 år nyare. Tillverkad 2006-07. |
|
Återigen, tack. Som jag nämnde tidigare så är jag väldigt petig. Har varit extremt pedant - riktigt jobbigt pedant tidigare, men har släppt en del på det, ju äldre man blivit. Det är faktiskt bara jobbigt att vara så petig, tro mig... Men fortfarande så sitter en del kvar... I alla fall så är denna bil i ett fantastiskt fint skick. Tittade på några M5:or innan, samt på 3-4 530:s, men ingen av bilarna var fina nog enligt mitt tycke. Har haft många M-bilar genom åren, och även vanliga Bmw:s, så jag anser mig ha bra koll på vad man ska titta på vid köp av en sådan här bil. Bilen har rullat lite drygt 3000 mil, Svensksåld, med precis all utrustning. Den har varit lätt krockad på höger bakflygel, och såna här saker har jag själv varit anti mot tidigare - MEN är det fixat på det sättet som denna bil är, ja då köper jag gärna en sån bil, vilket jag också gjorde. Har inga som helst tveksamheter kring det, pratade själv med Bmw Sverige om bilen, samt tidigare ägare, och eftersom skicket är det mest avgörande för mig när jag köper bil, så gav jag klartecken ganska omgående. Jag jämför mer än gärna denna bil mot andra M5:or ifrån -05 och -06, och jag VET att denna bil är finare än de flesta andra. Angående den milda färgdiff som finns när man tittar på bilderna i annonsen, så är det märkliga att den diffen syns inte i verkligheten, knappt. Innan jag bestämde mig för bilen så var det just den lilla, lilla färgdiffen som gjorde mig tveksam, för såna saker accepterar jag inte, men när jag såg bilen live så kunde jag knappt se nåt alls(färgdiff). Däremot så letade jag efter dammkorn i lacken, och hittade 2-3 mikroskopiska dammkorn, men just färgskillnaden syntes ju inte alls. Därför så var det inget att tveka över, enligt mig. Det spelar ju annars ingen roll vad folk eller säljare säger, att en omlackering blir perfekt, utan färgdiff - det stämmer inte. Det blir ALLTID en liten färgdiff, det går aldrig att undkomma. Klarlacken oxiderar med åren, så lägger man på en ny klarlack så stämmer inte ens glansen i förhållande till den gamla klarlacken. Men, det går att få till det 99% kanske, men aldrig 100. Så är det bara. Maskinellt så är bilen kanon. All el fungerar klockrent. Lädret i bilen är som nytt - gjorde läderbehandling med cleaner och milk igår, ja det luktar fantastiskt fräscht i bilen nu. Det enda som egentligen stör mig med bilen är ju just att dessa M5 E60:s står helt fel chassiemässigt. Det ska tydligen ha vissa aerodynamiska funktioner på M5 E60 - för bilen står ju lite lägre bak än fram, dvs som en gammal rallycrossbil.... ;/ . Jag vill ha bilen lite lägre fram än bak. Så det blir till att titta på en vettig chassiesats till den, någon som har gjort detta? Finns ju grejer ifrån Ac Schnitzer, Eibach och H&R b l a. Det som gör mig fundersam är ju just EDC-systemet, för att plocka ner bilar med EDC brukar inte fungera nåt vidare, för dämparna motverkar den sänkning som ett par Kortare/Hårdare fjädrar gör. Någon? Mvh Kimmen. |
|
| Det finns säkert ett syfte med chassiesättningen och inget man bör ändra. Rekommenderar dig inte att ämdra ngt om du inte konsulterat BMW M. | |
|
Chassiet är grymt tight som det är nu, och sättningen är ok. Men det har ju tagits fram olika eftermarknadsuppsättningar till dessa, så det finns ju marginaler tydligen. Jag har själv arbetat en del med chassieuppsättningar/tillverkning, så en viss kännedom har man. Skulle egentligen kunna nöja mig med sättningen men vill ha ner bilen lite... Kimmen. |
|
| Konstigt att försäkringsbolaget löser en bil som är värd en halvmiljon om den nu bara har varit "lätt" krockad. han som jobbar på bmw köpte bilen för 120.000:- dessutom... så lätt krock var det absolut inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.