AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.789

540 annons- feedback tack!

Sida 1 av 2
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
Har satt ut en annons på min 540,vill gärna ha lite feedback på annonsen och priset.

Länk
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag har sett den här bilen ligga ute på länge, även varit spekulant.

Annonstexten lämnar inte mycket mer att önska, bra information.
Men du borde ta bättre bilder, skippa den mörka bilden på angeleyesen.
I mina ögon ger den bara ett oseriöst intryck, ta istället en bild från varje vinkel utifrån.

Utelämna information om hästkrafter och vridmoment, en potentiell köpare är mycket väl medveten om hur många hk/nm en BMW 540 har.

Du har även börjat varannan rad med stor, varannan rad med liten bokstav.

MVH
Martin
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Rent sponatant så känns det som du skänker bort bilen, kan man få mera välskött prestandabil för den pengen, tror inte det.
Men det är väl så att de inte är så lätt att sälja nått överhuvudtaget om inte priset är lågt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Är det en 99:a har du 440Nm i vrid, fler o framför allt bättre bilder vore trevligt.

Mvh Stephan
mrreject
Spontant kan jag säga att jag sett den annonsen flera ggr och jag tycker den var klockren även när den bara hade en bild. Skitsnyggg bild förresten!
Tyvär är det så att folk är LIVRÄDDA för stora motorer. Det enda dom tänker på är bensinförbrukningen och SVINDYRA reparationer.
Tyvär får man "skänka" bort sådana bilar idag.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Iskall bil .....tyvärr
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En halv bild på bilen och en på strålkastarna duger inte för att skapa en lockande annons. Ta flera snygga bilder från olika vinklar så kommer annonsen att locka fler. Ju mer lockande annonsen ser desto större chans att någon tar upp telefonen.

--------------------------------
//Lövet
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Den första bilden är klockren. Ta några till så.
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Det jag reagerar hårdast på är interiörbilden... Knapparna för stolsminnet är överkladdade och det det mig vibbar om att det inte är en bild från denna bilen. Jag kan inte hitta nåt om några elstolar eller dylikt i annonsen heller.

Sen blir jag fundersam över M-fronten som inte nämns heller i annonsen.

Det är mina frågetecken
/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
tycker också att fler bilder runtom bilen kan önskas och en ljusare interiör bild kanske en på baksätet också.
Bilden på strålkastarna kan man se på xenonkungen eller något annat styling företag.. den lämnar ett ganska anonymt intryck.
Hur är responsen på annonsen? Verkar prissättningen vara rätt? Hur reagerar aspiranterna på miltalet?

Jag har för mig att du hade bilen ute även förra sommaren, letade nämligen E39 just då. Det som avskräcker mig är det höga miltalet och så bilden på "angel eyes". Ta fler bilder på inredningen och ur olika vinklar på utsidan.

Tycket även att priset är för högt för miltalet, skulle gissa att du får släppa den för 40-45 i dessa tider.
Jo bättre bilder så får du nog mer liv i luren/mailen...
Interiörbilden tycks ju vara från en annan bil, då A-stolpen är silveraktig.

Lycka till!

Mvh Ubbe
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
tack för svaren gubbar! håller med om att bilderna är kassa så jag har lagt in lite andra nu!

det har faktiskt varit enorm respons på mailen angående bilen! man vet ju dock inte hur många som är seriösa.
Råkade sätta fel pris i annonsen, nya priset är 63000+ självklar prutmån

Någon som har några åsikter om priset?

JAG
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hmmm...trodde ju att 59000 var dyrt...tror du det blir lättare med en höjning? :)
23000mil högt?! Det är 2300mil/år alltså fullt normalt, en 99:as 540 som rullat upp till 15000mil är en lågmilare, hade den rullat 38000mil så hade jag hållit med om högt:)

Bilderna är fortfarande dåliga, ingen taklucka? Hur länge har du ägt den? Om du haft den sedan 2000 är priset bra (om den är som sig bör i skicket) Annars går det hitta intressantare E39 540i, som denna...
Länk

Stephan
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
tycker inte miltalet är så högt heller! jag har bara ägt bilen i 2 år men den hade gått 12500 mil när jag köpte den så det kanske räknas som att ha ägt den i 9 år?:)
Nån skrev att man skulle sätta priset på 40000-45000. Är inte det liiiite väl lågt?

Stephan: På vilket sätt tycker du att den bilen du länkar till är mer intressant? bara undrar:)

JAG
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
En av anledningarna kan ju vara att det är samma bil på bilderna som är till salu.
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
martin_m: Tänkt på att bilderna kan varit tagna vid olika tillfälle innan och efter diverse styling?

JAG
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Har du lackat bilen svart efter det att du tog interiörbilden menar du?
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Kör du 5000 mil / år?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.