AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.192

Haha, dagens M3 - E46 flopp

Sida 3 av 3
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Antigen så var det inte en m3 (utan en m3 look a like) eller så saknade bilen 100hk vid tillfälet, s80 t6 är en OTROLIG trött bil, och även om den var trimmad, med chip, avgas och fillter, så är det ca 310hk i den, med en automat på 4 växlar och en vikt på 1.8 ton är den SLÖÖÖÖÖÖ i jämförelse med m3....

Jag vet e fan vart alla dem här volvo raggers och andra FWD turbo lovers hittar dem här tröta m3or, när jag ägde en m3 e46 så gick den så här...

Länk

Och lät så här

Länk

Kan säga att det var inte nån s40/s60/s80, 9-3/9-5 som kunde dra mig utan dem fick lyssna på mitt fina avgasljud.....då var det ändå bilar som hade uppemot 340hk manuella lådor och mycket mindre vikt än vad denna s80 som tråden handlar om har...

Lill aquila lägg ner snacket om att e46 m3 är slö för du gör bara bort dig ;)
Nej, precis.

En S80 som ger kickdown och en M3 som sakta glider iväg när ljuset blir grönt. Hur vet man att det var ett race på gång?

BMW CS #1812
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
för att det satt ju några braats i! och dom ska alltid hävda sig.. haha
cado,

Så ska det låda!

Kul att du håller med om mitt resonemang, att det krävs mycket laddning under huven för att en familjesedan (Volvo, Saab) ska slå en M3 E46.

Dock är väl S60R (chippad) undantaget som bekräftar regeln.

BMW CS #1812
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
cado:

Visst ska inte en Volvo ha en chans egentligen.... men det räcker ju med en felväxling i M3an så kommer du ett par sekunder efter vilket kan spela roll i sammanhanget....

// Daniel
te
303
ted81
BMW M3 E92
Herregud.....

vad spelar det för roll om en volvo körde ifrån en M3 i ett rödljus.

en miss kan få vilken bil osm hellst at förlora mot en långsammare.

jag förlora mot kompisens 850 T5 , när jag missa växel i min ferrari....
Inte skäms jag för det och behöver argumentera om det.

www.byebyepolizei.se sidan för dig som gillar bankörning
ted81,

Det är väl en definitionsfråga som bör ställas till alla trådskapare på forumet i så fall. "Trasiga pixlar på E38" - Vad spelar det för roll...?

Får man fråga vad det är för Ferrari/Pontiac Fiero som nämndes? ;-)

BMW CS #1812
te
303
ted81
BMW M3 E92
Philip : Någon fiero har jag aldrig ägt och kommer aldrig äga ;)

bilen jag nämnde var min gamla ferrari 355 Gts -95

Länk

-----------------------

Skillnad på att diskutera trasiga pixlar, mot att alla bmw ägare måste bevisa til varje pris att dom inte blir ifrånkörda av en annan bil i detta fallet en s80.

jag har kört om en bekant när han körde sin 700hk leksak och jag körde min gamle 320d e91 , men trolitgvis så gasade han inte ;)

Ne nu sitter man och skriver strunt, hoppas man kan få hem alpinan i morron så man kan åka en runda i helgen , god afton på er allihop

Japp, jag skojade till det lite bara för att dra resonemanget till sin spets.

Ferrari 355 är en riktigt vacker och trevlig bil, varför sålde du?

BMW CS #1812
Philip Sahlsten allt är till salu för rätt pris

______
Släpp koldioxiden fri
te
303
ted81
BMW M3 E92
Philip : Då ferrari har en fruktansvärt dåliga kvalitet och jag är mer för att åka än att titta på bilarna så insåg jag att ferrari inte är något för mig.

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
DET VAR RACE! Ungarna drog förbi det mesta från Torslanda, vi kom från havet de flesta av oss den varma söndagen...

Jag stod precis bakom de vid rödljuset, en DÖV och BLIND såg att de drog på utav satan.

Sen kunde man höra att M3 an (jo, det var M3 cab) drog över hela varvregistret, vilket är fel för den motorn.

Volvon hade säkert med vrid vid låga varvtal, varför den drog iväg. Skit samma, kul var det.

Skål!

Mvh:

Zoltan
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
varför ska man inte dra en m3a över hela varvregistret? dra skiten till 7000 varv är iaf optimalt..ju högre du varvar ju högre varv får du när du lägger i nästa växel. dock så är ju 3.2an rätt botten och mitten stark med dubbelvanosen
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jag menade att de startade från tomgång och verkade växla för tidigt. Självklart ska man varva ut den, det har jag gjort på en sån. Gick som helskotta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.