|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag är inte mycket till skadeglädje, men idag garvade jag stoooort! 4 brattz jämte en GUBBE i S80 T5, vid rödljuset upp mot Angeredsbron, från Hisingen. Fin ny asfalt, lika förutsättningar. Gubbfan drar M3:an, och ja, ungarna försökte minsann... Haha, lär er ratta en sån kärra. Gubben var över 60, förmodligen vet hur man växjar och varvar ut. Mvh: Zoltan | |
|
Växlar ska det stå.. Mvh: Zoltan |
|
| Åh nej, shit :) sicken osis. | |
|
Han hade väl bara automat och gjorde kickdown. Kan man köra en M3 E46 ordentligt har inte S80 en chans utan chip. BMW CS #1812 |
|
| Finns s80 verkligen i T5. Heter inte den T6 med dubbelturbo och 272hk orginal? | |
|
Vet inte om det stod T5 eller T6, jag är inget Volvofreak, även om jag jobbat med utveckling (klimat). Stod Tx i alla fall. Men det var grymt, jag körde om gubben i Gårdsten senare, han såg inte ens nöjd ut, bara avslappnad. Rutin. Rätt skoj, brattzen trodde de skulle vara kungar, men de fick på näsan. Jag har iofs. dragit från betydligt fler hästar än 150, men med E34 520. Varv o växel är bl.a. vad många missar, redan från start. Mvh: Zoltan |
|
|
Ska tilläggas att S80:n var den gamla modellen, utan facelift. Tidigt 2000-tal, fulblå. Mvh: Zoltan |
|
|
Både S80 T6 och S80 T5 finns. T5 har dock aldrig sålts officiellt i Sverige men flitigt utomlands. T5 är en turbofemma på 225 hk. -------------------------------- //Lövet |
|
| Hehe, då va det alltså T6 med 272hk. Alltid lika roligt att se folk som tror att dom kan köra bil så jävla bra blir förnedrade. =) | |
|
FD-Ormen, I och med att detta är ett BMW-forum ser jag helst att BMW-bilar vinner. M3 E46 mot S80 T6, ni hör ju själva hur det låter. Kan man inte köra så spelar det ingen roll om man så har en Ferrari Enzo eller en Lada Samara. Jag tror 100% ärligt att dom sjabblade bort sig i starten. Jag har också kört ifrån betydligt snabbare bilar upp till 50-60 km/h. Sen blir det värre :-) BMW CS #1812 |
|
|
Kör själv V70 med T5 motorn (250hk) och automat. Får man bara fäste med framhjulen kan det gå undan, annars gör den sig faktiskt bäst "på rull". Den är ganska svår att komma ikapp om man väl fått upp farten och någon försöker hänga på. |
|
|
Kristoffer_L, Jag hade en chippad 850R T-röd förut och visst gick det bra när man väl fick fäste på framhjulen, men att tro att den skulle vara lika snabb som M3 E46 är bara löjligt. Jag har inget emot Volvo och självklart finns det överladdade bilar som kan piska M3 E46 rakt fram, inget snack om det. Men knappast original V70 (250 hk) och S80 T6 (272 hk). Då får det allt vara lite mer modifierat :-) BMW CS #1812 |
|
| 4 person i en bil, 1 person i den andra, ja undra varför volvon vann... | |
|
Jag tycker iaf att det är en vansinnigt rolig historia. Kvittar väl om det är kass förare, 4 man i bilen eller att M3'an "egentligen" ska dra Volvon. M3'an kom inte ifatt och gubben fick sig säkert ett gott skratt! :D |
|
|
Ja, självklart ska BMW prioriteras... Själva grejen med glamouren som var ball. Gubben hade faktiskt sin kärring med sig, se de var 2. Men det kvittar, hade de kunnat köra, hade de dratt gubben. |
|
|
Japp, utan problem. Det går en del fina M3 E46 i Angered faktiskt. BMW CS #1812 |
|
| då den väldigt ofta inte presterar bättre än m3 e36.. finns ett antal trådar om det här. | |
|
Så illa är det väl inte Länk Länk mvh/ Anders |
|
|
Aquilla: Ge nu upp för f-n. M3 E46 alla dagar före din snart 20 år veteranbil. // Daniel |
|
|
Aquilla: Ska du börja nu igen? Du blev rätt ägd sist, förstör inte den här tråden med. Kan det vara avundsjuka? |
|
|
Phoenix M3: Det är det säkerligen :) // Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.