|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Törs man köpa en BMW M5 E39 -01 som inte har någon servicebok, och ingen information om vanos eller luftmängdsmätare är bytta? Bilen har gått ca 16 000 mil. // Emil Löfkvist | |
Gemini__ |
Finns ingen anledning till att köpa en med suspekt historik när det finns så många andra fina ex. på marknaden. |
|
Hur vet du att den har gått 16000mil? Finns servicar och underhåll dokumenterat med kvitton osv? |
|
|
Jag vet inte att den har gått 16 000 men det står det i panel iallafall. Finns inte mycket kvitton på bilen då den importerades från tyskland förra året någongång, har rullat ca 300 mil i sverige och dokumentation från tyskland saknas. // Emil |
|
| Då har du ju själv svarat på om man borde köpa den eller inte... | |
|
jo, det är väl sant igentligen. Men om man får ett bra pris på den? För mig känns det inte som något jätte problem om man gör något M-test eller liknande. Största problemet som jag känner är att kunna sälja den sen. // Emil |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk ????. denna ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
yesbox // Emil |
|
|
Kikar även på den här: Länk Men känns lite jobbigt att åka över 100 mil för att köpa en bil =). Känns dock som ett mycket bättre köp. // Emil |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Håller med om att den känns klockrenare dessutom bättre prissatt än den utan dokumentation. Är du inte mek själv och mycket kunning så är det vanskligt att köpa en bil utan nån som helst historia. Det kan kosta skjortan i slutändan även om det inte behöver vara en dålig bil för att den inte ha dokumentation. Den går kanske att spåra i BMWs databas iofs om man har bra kontakter på BMW. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag är utbildad bil / race mekaniker. Men som sagt, kan ändå bli väldigt dyrt i slutändan. Dom kontakterna har inte jag på BMW iaf. Ska maila lite och prata med killen i Piteå. // Emil |
|
|
Hade det varit en bil för 25-30.000 kr hade det inte spelat någon avgörande roll, men nu är det en M5 från -01 där man gärna vill ha tillbaks några av de satsade pengarna när man säljer. Det hade varit intressant att kolla den i BMW:s databas. BMW CS #1812 |
|
|
Hur går man tillväga för att kolla den i BMW´s databas då? // Emil |
|
|
UniBall86, Om jag har förstått det hela rätt är det bara att slanta upp ett par hundralappar hos närmsta återförsäljares serviceavdelning. Och kolla historiken från bilens födelsedatum och framåt. Rätta mig gärna om jag har fel. BMW CS #1812 |
|
|
Det låter ju inte fel om det är så enkelt =). Tack för tipset. // Emil |
|
|
Varför fundera över en utan historik för samma pengar som en med, den med har dessutom haft samma ägare i 4år. Jag förstår inte tankegången alls. Stephan |
|
|
tankengången är att man kanske kan få ner priset skapligt på den utan historik. // Emil |
|
|
Vad tycker ni att man kan ge för den utan historik? Går ju som sagt få fram lite historik av BMW iaf. // Emil |
|
| Jag hade inte ens gett 50k för den helt utan historik. Garanterat skruvad också. Du ska köpa en bil för drygt 150k och orkar inte ens åka 100mil, jisses.... | |
|
Ja om man läser och lysnar på vad alla andra här inne på forumet tycker så är den inte värd mycket. Själv så hade jag knappt gett hälften av vad hon vill ha, Reservdels bil + lite till max 60-70000:- |
|
|
Hej! Ja, varför försvinner dokumentation på väg från tyskland till sverige??? Kan det vara att det är ngt att dölja 30000mil??? Ok bilen kan vara bra, men det är en "no brainer" mellan dessa två, en är en högst osäker bil (dessutom med fula alu lister och replica E60 fälgar(garanterat på billigdäck)) och den andra är fulldokumenterat bil med få ägare..... ôhhh...varför tänker du överhuvudtaget på vilken bil du ska köpa. 100 mil är INGENTING, se det som en rejäl provkörning så att du blir rigtigt känd med bilen ... âven om du får ner priset på den odokumenterade bilen så kommer du aldrig att vinna på den affären... (10000 sparade i inköp är fort 20-30000 förlorade i reparation och värdefall+att den bilen kommer att vara rejält svårsåld sedan) MVH Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.