AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
26.476

Kanske årets bästa bilafär

Sida 2 av 3
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjena,

Jag var redan innan rätt positivt inställd till automatlåda, men jag tycker att motor och låda fungerar bra ihop. De största skillnaderna jag har märkt från vår förra automatbil (E46 330iA) är att lådan i nya bilen använder mer motorbroms och även håller kvar lägre växlar längre när man kör med tyngre högerfot. Ofta räcker vanliga D-läget men som vanligt är det en klar fördel att putta över till DS när man ska köra mer aktivt, speciellt på 325-motorn som jag tycker behöver en del varv för att komma till sin fulla rätt.

Har hittills använt "manuella läget" oftare än på förra bilen, tycker att det fungerar riktigt bra att putta runt mellan växlarna själv. Har hittills inte blivit "överkörd" av lådan heller utan fått välja helt själv hur jag vill växla när jag har den i manuella läget. Vet dock inte om jag bara varit för snäll eller om den tillåter mycket.

Mvh
Wiberg
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej igen,

StefanL>>
Ser att du ska ha ett Performance-paket till din 325. Vad är det för delar du ska montera på? Har bläddrat lite i Performance-katalogen och är lite småsugen på vissa delar.. :)

Mvh
Wiberg
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tja!
Det blir hela aerodynamikpaketet, bakspoiler, växelväljare, fjäderbenstag av aluminium, pedaler, samt att jag monterar mina Ac-Schnitzer fälgar.

Tror det kommer bli riktigt snyggt. Var inne på Ac-schnitzer paketet men Performance grejorna känns mer rätt.

Lägger ut bilderna när det är klart.

//Stefan
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Läckert! Ser fram emot bilder! :)
stefanL: du skriver i texten att du beställt m-front ,bak ,och sidokjolar medans du i profilen skriver performence paketet.. vilket av dem är de??
sorry såg inte att det fanns 2sidor.. läste nu :P
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
bmw_jerry;

Ska ändra i profilen:-)

Det är Performance som gäller.

Performancep har ingen vinge på bakluckan, utan man får köpa den löst till en kostnad av ca 5-6.000 kr. så jag beställde originalspoilern som sitter på M3 e91.

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
m3 e90 ska det vara.

//Stefan
vad kostar performance paketet?? ska bli spännande med lite bilder :D
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Inkl. montering och lack 24.300:-

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Bilen står nu hos AutoPartner i Linköping och på fredag hämtar jag ut min nya kärra och överlämnar den till hustrun. Hoppas hon blir glad.

//Stefan
vi vill gäran ha bilder då :D det är klart hon blir glad.. jag hade blivit överlycklig :D
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Klart bilder kommer.

//Stefan
har bilen kommit? nu vill man höra lite :D
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Lyckas man hitta rätt kombination av ramavtal och paketrabatter kan det bli så här trevligt. Min farbror köpte i februari -07 en 520d Touring med bruttopris 422' och netto 331'. Det blev 21,5%.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
bilen har kommit:-)

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Länk

//Stefan
såg bra ut men man ser inte så mycket... när ska performance grejjerna på?
Br
9
Bruborn
325i -09
Köpte en "kampanjbil" i maj av Autopartner i Växjö i för 309 kkr med följande spec.

BMW 325i -09:

Saphiresvartmetallic
Läder Dakota Oyster
Comfort Package
Dynamic Package

Stöldlarm
Hifi högtalarstystem
Fällbara nackstöd
Interiörlist högglans
Förvaringspaket
Velourmattor
Multifunktion i ratt
M-sport ratt/vxlspak

Ser att en del begagnade 325:or kostar mer på firmorna idag än vad jag gav:-) Hade inte tänkt köpa nytt först men kunde inte låta bli till det priset och den specen.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag ser att Stefans bil ligger ut på annons för 329 000 kr...

Länk

Hoppas att deb blir såld. Blir väl ändå ganska dyra mil det där? antar att bilfirman tar en fin slant i provision?

Mvh/ Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.