AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
26.474

Kanske årets bästa bilafär

Sida 1 av 3
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja då har man köpt en ny bil igen.
Denna gång blev det en synnerligen välutrustad 325a som ska fungera som andra/bruksbil.
Jag var inne på en begagnad men med tanke på priset blev det en ny.
Brutto 443.000, netto 326,400 inkl företagsrabatten. Vad säger ni om det?

//Stefan
Bayer_Aleks
Sjukt bra rabatt!! Hur fan bar du dig åt egentligen :)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
26% rabatt!

Jag som bara fick 23% på min härom veckan :)

Det är nog lite lättare idag än för ett år sedan, skulle jag tro.

"BMW six appeal"
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
BMW slänger bort bilar nuförtiden, man kan få E90 innan faceliften för 200.000:- eller mindre om man har tur/skillz.
bara att gratulera till ett mycket lyckat köp..
Dan1_: var hittar man dem för 200 000kr??
vad blev det för färg, utrustning m.m??
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Jerry: Min polares farsa köpt en 325 (har dock ingen koll på utrustning mm) för 2 månader sen för 220.000:- på BMW i 08-området. Jag vet inte om läget var sämre än nu och de ville dumpa men jag har hört från flera om såna affärer. På mitt jobb har vi oxå sålt iväg bilar billigt, kanske inte riktigt lika billigt men ändå.

Inte min mening att nedvärdera din affär Stefan, grattis till bilen och hoppas du får många trevliga mil bakom ratten.
ma
37
mathiaso
530dx Touring M-sport -14
Detta priset verkar ju helt rätt... om nån har pengar så, grattis.

Länk

Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Verkar inte det lite skummt?? Jag gav 259.000kr för min 330 med M från -06 för två månader sedan, min har så gott som all utrustning utom navi.
om ni hittar en fin 318-325 så länka gärna
Mathiaso. Gällande 330´n på blocket så är det en svensexa... 185" för bra för att vara sant.
J.B
Gissar att du har den som firmabil , och dom rabbaterna kommer väll alldrig en privat köpare till godo ...

J.B

Länk
ma
37
mathiaso
530dx Touring M-sport -14
Ja, jag borde nästan förstått det.

Köpte själv en 330 E91 -06 M paket fullutrustad för 255 för en månad sedan, det tyckte jag var ett bra pris då, så när man såg detta så började man ju undra... men skönt att de va en ploj grej då.
e1
30
e1569
318d E90
Jag köpte min 318d i februari i år. En ny 07:a som blivit stående på nåt lager. Riktigt välutrustad, men med den gamla 122 hästars motorn. Gav 229.000 för den, listpris ca 360.000.
Blev det en coupé?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Här i närheten såldes en 325iT -07 för drygt 170' i våras. 4500 mil, dynamic, comfort, metallic, svensksåld. En polare ringde tidigt men den var såld...konstigt nog.

"BMW six appeal"
Bilarna som "dani" nämner var en handfull nya 325iT -08 med väldigt speciell utrustning som av ngn anledning blivit kvar. Att ha dessa som riktmärke är kanske lite missvisande.

25% låter otroligt bra och jag antar att detta förutom ramavtalet även inkluderar de kraftigt rabatterade paketpriserna som BMW kör med just nu. Exempelvis är väl Touring tillägget 4,900kr samt comfort+dynamic 19,900kr. För bara något år sedan var det helt andra priser på dessa paket.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Så ser min spec ut:
325i sedan
Safirsvartmet
Svart läder Dakota
Dynamic package
Comfort package
Pdc bak och fram
Steptronic
MultifunktonLarm
Velourmattor
Isofix
Förvaringspaket
Interiör Alu finslip
Fällbara huvudstöd bak
HiFi prof
USB
M-sport front, bak, sidokjolar
M-Sportratt
M-Sportchassi
M3 sedan bakvingen

Naturligtvis åker AC-schnitzer fälgarna på samt att jag ska byta till shadowline-listerna.

Hur är nya motorn ni som kört bilarna? Passar den ihop med automaten?
Är lite orolig att den ska kännas slö.

//Stefan
Märkte större skillnad mellan manuell låda på gamla och nya motorn, med automat så var det inte lika påtagligt, måste erkänna att jag inte kände något annat än en liten rappare karaktär.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
För alla som undrar om priset så var det bara en bil med denna utrustning. Övriga bilar som ingick i kampanjen hade andra utrustningsnivåer.
Dessutom fick vi vårt ramavtal på totalpriset. (Ni behöver inte sprida detta vidare);-)

Bilen bör komma inom 2 veckor och självklart ska jag lägga ut bilder på min sida på forumet för den som vill kan ta del av resultatet.

Känns i varje fall bra att inte stå utan bil även om det inte var det här man tänkt sig.
Nu startar jakten på en fin M3 Coupé. Någon som har en bil till salu kan slå en signal.

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det borde gå att uppdatera mjukvaran till automaten för att få en rappare och mer spänstig karaktär.
Någon som vet, eller har gjord detta?

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.