AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
60.813

E39 5-serie Värdering?

Sida 2 av 2
Upplänkad bil känns extremt dyr ur perspektivet att man kan kunna köra 2-3 år och få samma värdeminskning i kronor som snitt 523an från 99 (som sannolikt ligger en bit under 50KSEK).

Värderar man däremot att ha just en 523 från 99 med extremt lågt miltal högt kan den var värd att titta på.

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
För min del är det m5 e39 som gäller, letar efter en fin som bara den....

Den som jag länkade till i början av tråden var jag å kollade på idag.

För att vara en 00 med 19300 mil på mätaren, så var den i helt okej skick, men kopling slirade, lite till början av rost på äna bakskärmen, äna listen bör bytas och däcken kanske räcker till 500 mil till, dessutom kunde han bara gå ner till 145k, så jag tror jag skippar den mest pga milen och att det lär behövas runt 25k till för att få den som jag vill....

Så någon med en fin m5 (helst från 01 och framåt) hör gärna av dig till mig via pm om du ska sälja!

Mvh//Cado
För den som gillar att öppna plånboken finns denna M5aspirant!!!

Länk

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
simon_en

Vad har denna bil med en m5 e39 att göra?
cado: "Hej söker för fullt efter en fin 5 serie som jag kan använda som året runt bil, allt från 520-m5 är av intresse....."

/Udo Dirkelsniff
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Då det är brist på fina m5or enligt mig, så har jag kikat lite på denna skönhet...

Länk

Någon som kanske har tittat på den?

Vad tycker ni om priset.....

Mvh//Cado
Ser riktigt fin ut!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Hej alla!!

Nu har jag köpt en m5 03, carbonsvart full utrustad med en ägare i tyskland, fram tills 4200 mil, och en ägare i sverige fram tills igår :)

Alltid servad hos bmw, alla nycklar, och kallas skick ;)

På råge till allt, dessutom modad med lite godis så att säga :)

Supersprint hela vägen inkl. grenrör, stoptech big brake kit och hartge v-max...

Kan säga att jag är kanon nöjd!!

Mvh//Cado
Gustavs?
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Zed82

Yes!
Grattis cado!

Jag kan föreställa mig ljudet i denna kärra.

Kom gärna förbi Göteborg och visa upp den på någon fredagsträff.

BMW CS #1812

Kan tänka mig att du är lika nöjd nu som du är på den här bilden Länk

______
Släpp koldioxiden fri
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Philip Sahlsten

Tack mannen, har jag vägarna förbi så visst varför inte :)

henke lexus

Nästan ;)
Det kommer upp bilder på Garaget snart va? ;-)

BMW CS #1812

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
I slutet av augusti, kommer den att besöka ess tuning, för en kompressor matning vt570 kommer sitta på den och iom avgassystem hela vägen på så lär den hamna på ca 600 hk ;)

Hål utkik efter bilen i slutet av augusti :)
Det låter brutalt! Ser fram emot detta.

BMW CS #1812

Vet att trådskaparen har införskaffat sig en E39 men tänkte ändå fråga över värderingen gällande dem.

Vad tror ni om slutpriset på denna -97a 540?
Länk

7 Ägare sen 2000, han vill ha mer än de länkade 523orna som tom var yngre.

Agro: Ca 60 KSEK
Fullt möjligt att få dom pengarna (ca 2700st tillverkade 540i/6 E39 Limo), trots att den inte har fabriksmonterat M-paket (kom mars-99), saknar troligtvis svart innertak, men fyrpipigt avgassystem + mycket troligt kärleksfull ägare driver upp priset, skicket måste vara topp, 7äg i Sverige sänker.

Det viktigaste för slutpris för vilken bil det än må gälla är hur gärna säljare vill bli av med bilen, så det är mycket svårt att veta vad ett eventuellt slutpris blir.

Jag hade bjudit 65tkr, om den är i skick som jag vill ha, eller så hade jag köpt en med fabriksmonterat M-paket vilket är det mest troliga (och får betala 100-115tkr), då värder jag inte fyrpipiga systemet tillräckligt, det är både dyrt och häftigt:)

Stephan
Vad tror ni om lämpligt slutpris på denna E39a?

Länk

Väldigt låga mil för att vara 11år gammal..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.