AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.200

sänkning av e36 touring

Sida 1 av 2
24
Hägge87
Bmw 325 sedan e90 -05
hejsan jag har en 320 touring 97 års och tänkte ta och slänga på sänksats men jag vet inte va ja ska ha :( 60/40 '? 40/20 ? sitter 17 tumare på bilen

tacksam om nån har nån bild eller bra svar :)
Do
96
DonCorleon1
328 Touring -00 Facelifted - M - Sport
60/40 blir bra, ta inte samma tex 40/40, då blir bilen lägre bak och det e ju inte så speciellt snyggt, har ingen bild men jag har på min och det ser inte så fint ut......
40/20 blir för högt, E36 är fina 60/40
24
Hägge87
Bmw 325 sedan e90 -05
men ta i däcken i då ? och gå det att köra :P här uppe i norrland finns de ju lite gupp i vägen :P haha
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Sänker du för mycket blir det bara stötigt och obekvämt, även om bilen naturligtvis blir stabilare osv. Men en 60/40 sänkning på en bruksbil tycker jag är för mycket, det är såpass sällan man har nytta av den extra stabiliteten samtidigt som man snaabt tröttnar på stötigheten.

Tycker ett M-chassi (sänker 25mm) är alldeles lagom på en E36a, har så på min 328a. Visst kränger det lite om man pressar den men det är inte så farligt.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
24
Hägge87
Bmw 325 sedan e90 -05
tänkte Köpa coilovers :) så man kan justera som man vill fram är märket JOM bra ? nån som vet
24
Hägge87
Bmw 325 sedan e90 -05
eller bli hård och okörbar om ja sätter dit de ? :O
yttryck
hej !

jag har 40/40 sänkning på min touring,,
som Don corleon sa ovan så ser den baktung ut med den sänkningen,, samt att det är en för låg sänkning generellt för brukskörning,,
jag slet ut mina däck , trots 4 hjulsinställning , i mitt tycke så blir bilen för låg ifall man kör 3 personer i bilen. Vanlig brukskörning blir krävande. Kom ihåg!! fjädrarna sätter sig med tiden p.g.a utmattning och då blir bilen ännu lägre..
Mitt tips! sänk inte mer än 20-25 mm fram samt 10-15 mm bak.
min nästa bil kommer jag inte att sänka över huvudtaget ..
/igor
24
Hägge87
Bmw 325 sedan e90 -05
ingen som har nå bilder på hur dom se ut :O gå ju justera rätt bra när man har coilovers .. så man få den höjd man vill
24
Hägge87
Bmw 325 sedan e90 -05
de e ju helst fram man vill sänka :/ den e ju sky hög fram :( och jag vill ju inte göra epa lösning me kapa fjädrar :(
Mr
48
Mr Z
525dA -08
328i -96
Halloj!

Jag väcker en gammal tråd till liv istället för att skapa en ny då jag undrar ung. samma sak.

Jag letar efter ett billligt kit till min -96 328i touring. Är det någon som har bra tips?

Jag har hittat detta men jag är osäker på om det passar touring då det bara står att det är gjort för "limo/coupe"
Länk

MVH
Peter Z
Det passar Mr Z.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Tänk bara på att även beställa de kortare krängningshämmar stagen fram samtidigt om du inte får dem till.

Orginal sitter det c:a 25 cm långa och den kortare varianten c:a 12 cm.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
To
93
Tobbe76
Alpina B3 3.2 Touring
Mr Z, du kan få mitt kit till ett bra pris om du kan vänta en månad. Jag köpte ett TA teknix som jag bara ska ha en månad medan mina Bilstein reklameras sen hoppas jag få tillbaka dom. Då vet du at om passar... Ska bara använda fjäderbenen fram.
Mr
48
Mr Z
525dA -08
328i -96
Tackar för tips Clintan! Bilen är redan brytlåg så jag gissar att de främre krängarstagen redan är bytta men det skall kollas upp.

Tobbe! Jag är klart intresserad. Hör av dig till min mail och berätta vad du vill ha för dem och när du kan tänkas sälja :)

MVH
Peter Z
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Jag montera H&R 60/40 cupchassi på min 328 touring :) Blev rätt lagom! Kika på bilderna i länken o dom översta bilderna så ser du hur det blev: Länk
Mr
48
Mr Z
525dA -08
328i -96
Grymt snygg bil M3Crille!
Jag trodde att den skulle bli lägre med 60/40-sänkning. Det där är ju perfekt!

Jag kom på att jag glömde min mail till tobbe76 också...
Maila till peter.zeberg(at)gmail.com

MVH
Peter Z
Mr
48
Mr Z
525dA -08
328i -96
Jag måste bara dela med mig av svaret jag fick från JOM...

Frågan: (Jag besparade dem min skoltyska och skrev på engelska)
I wonder if this kit will fit my -96 BMW 328i touring?
Länk

Och vad fick jag till svar?....
this is for seat leon.
Please give me a type of your bmw.
Or please check under jom.de under 76x111

KEH!!! För det fösta går länken till rätt kit. Nu visas ju inte länknamnet här men den heter tom bmw-e36-320-323-328 blablabla....
Dessutom skrev jag ju i frågan att det skulle vara till en -96 BMW 328i touring... Shit vad trött man blir på sån´t...

MVH
Peter Z
Vet inte vad du mailat dem för fråga, men det kitet passar på din. Ingen skillnad på Sedan eller Touring.

Det enda de säger här hemma är att Touringens original fjädrar ska vara förstärkta och det är bara ren bullshit.

Men setet som du länkar till passar alla fall på din. ;)

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Mr
48
Mr Z
525dA -08
328i -96
Frågan står ovan svaret...
Jag skickade denna fråga till dem innan svaret kom från dig tidigare i denna tråd. Frågan är om man skall satsa på coliover eller ett "vanligt" kit? Och om man kör på det senare vilken höjd man skall ha...

Jag har ju blivit erbjuden att köpa Tobbes kit så det lutar helt klart åt det hållet!

MVH
Peter Z
Personligen tycker jag coilovers. Finns bara fördelar med det om man jämför.
Då har du möjlighet att justera till det som du tycker om runt om.

Köper du fast sänkning, så blir det som det blir. Eventuellt skärm skrap bak osv.

Det är ju smak sak, men jag tycker det ser hemskt ut när man ser vissa Bmw.
Ser ut som hela karossen fått punktering och bara hänger i röven, men som skrivet innan en smak sak.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Mr
48
Mr Z
525dA -08
328i -96
Det är precis så min ser ut nu... Som att jag har fyllt bakluckan med klinkers... :) Inte snyggt!

MVH
Peter Z
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.