|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bloom, det där låter som en bekants sprittnya chevvy pickup... Hans 6-årige son skulle tvätta den och visste att mamma använder stålull varvid ungen "polerade" alla chromdelar med stålull... Tur att försäkring fanns! #232 i E28 registret Länk |
|
|
Jag brukar vaxa rutan när jag tvättar bilen då fastnar inte insekterna lika bra. Mycket lättare att få bort skiten. Bara vanligt vax inte flytande. Lycka till!!! Use Turbo |
|
Tigerr |
Stålull? :P Rulla in på en lackeringsfirma och be dem vattenslipa eller blästra rutan! No more insects! Eller så ta helt enkelt bort den, och ersätt med plastfolie (sånn man använder till mat) och byt den när den blivit sliten! ;) Asken >> Jag gillar verkligen din bil! Den måste minst sagt äta VOLVO V70 T5!? :) Tigerr |
|
TACK alla som avrådde mig från att använda stålull. Förstår nu själv vad det kunde ha orsakat. Jag tar och kör med fint sandpapper istället, det bör bli bra. |
|
Tigerr |
jartsu05 >> Hoppas verkligen att du skojar! :) Tigerr |
|
Tigerr: Jag me:)) V70 T5?? sånt vet jag inget om. Jag letar hojar och 911:or för fullt när jag är ute och kör. dom enda T5:or jag inte gillar är dom med blåa lampor på taket och blåa 3M-stripningar.... Asken |
|
| Mycké snack om hur man ska tvätta en vindruta.....hur polérar man antenn knoppen på bästa sätt? | |
|
AUTOSOL! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Tack! Var lite orolig....:-) |
|
Tigerr |
Asken >> Du måste juue äta nånna T5 när du är ute! Alla Volvo ägare är juue så himla kaxiga med: "Det finns ingen BMW-touring som tar en T5!" Nu är det juue din tur att visa vart skåpet ska stå, det är du skyldig som BMW ägare! ;) Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.