|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Nu är den sköna sommaren här! - med insekter som har kletat sig fast i vindrutan. Har Ni bra rengöringtips för just vindrutan med vanligt schampo får man gnugga länge och väl. Har själv funderat att använda stålull nästa gång =)). | |
|
Köp en gul hård svamp på macken dom funkar bra, använd för f*n inte stålull. Mvh...... |
|
|
stålull.......e du inte klok =) gör som B.L skriver köp den speciella insektssvampen nästa gång MVh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Stålull - en dålig idé, om du inte planerar att byta ut rutan snart! Det finns speciella insektsrengöringsmedel hos de flesta välsorterade biltillbehörsaffärer/bensinmackar. De brukar funka väldigt bra, framförallt där det är dumt att gnugga med insektssvampen (lackerade ytor). Mvh |
|
|
men rutan e väl inte lackad elr hehe =) Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Nej, just det! Men flugorna fastnar inte bara på rutan. Det är lite trist att ha en luden front på bilen. ;o) Mvh |
|
|
men va ska man använda bäst till övriga fronten då....var hos mina föräldrar igår å dom har nyligen köpt sig en högtryckstvätt, å på deras bil har ja hört att man inte ska använda just högtryckstvätt pga att den e så ny och för att dagens lacker e tunna å allt sånt, men vi gjorde de ändå å inget hände förutom att alla myggor å flugor for bort Mvh Mr-speed P.s frågan e, är de bäst att använda avfettning *starkare sort* och högtryckstvätt elr stå å gnugga för hand D.s BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
deras bil e en 01:as avensis *icke stylad men trimmad* hehe =) BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Mr-speed, som jag skrev: insektsrengöringsmedel! Mvh |
|
|
ok...ska fara å köpa de då!!!!! Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Mac 124 Prickbort, säljs på bla Preem... Fungerar på all skit, låt det ligga ca 15-20 min så försvinner allt så fort du spolar av bilen... //Cosmos "4000rpm = körglädje" E28 Registret #160 |
|
Tigerr |
På tal om välsorterade mackar.. Jag var inne på stora Statoilmacken i Limhamn igår - Jag dog nästan! Långt inne i affären står en lite hylla med bilgrejer, typ nån bogserlina och nån dunk med olja. Absolut inget annat! Men precis bredvid stod en lika stor hylla full med kattmat, en dubbelt så stor med chips, dippa, ostbågar, jordnötsringar.. *bla bla bla* Och utanför står det "Bensinmack med livs" Aaa faan, det menar ni inte!? Skulle snarare stått "Ica affär, som råkar ha en och annan bildel i sortimentet".. Nån som gjort liknande observationer!? För att svara på frågan om insekter - Kör med insektsvampen över hela bilen - Gnugga bara inte för hårt! Skölj noga, tvätta först tex huven med vanlig mjuk svamp - insektsvamp - och mjuk svamp igen. Inget slitage, inga fläckar! Works för mej, och jag ger bara det bästa till min Beemer! :) Tigerr |
|
Tigerr, för ett antal år sedan fick jag för mig en fredagskväll att montera X-ljus, och behövde följdaktligen ett relä. Bodde i Norrtälje och åkte först till Texaco (numera Preem). Dom bara skakade på huvudet. Raskt iväg till nästa och frågade, samma resultat. Därefter upp till OK som hade stängt. Samtliga hade dammsugare, grillar (även stora gasoldrivna), Utemöbler och livsmedel, men inga reläer. Har även råkat ut för att de inte har säkringar(!) till bilen. som svar på frågan om Insekter... Jag har ca en dl YES diskmedel till 3 liter vatten i spolarburken, funkar asbra. Om det är vid tvätt, sno mammas YES och gör ren vindrutan först, sen är det bara att tvätta bilen som vanligt. Insektssvampen fungerar alltid bra, men jag har råkat ut för repor på nyare bilar med sådana. #232 i E28 registret Länk |
|
|
Håller med bjernler, diskmedel fungerar bra, avfettningsmedel är sämre. CHS |
|
|
De har med Ica och Statoil är ett j..la h..vete. In med mer mat och mindre macktillbehör. Typ bildelar och rengöringsmedel. Dom har plockat bort massor av grejor som är bra att ha. Men men.. så är det nu för tiden BMWCS Nr: 4798 |
|
| En bra microemulsion eller ett insektslösningsmedel i kombination löser upp näst intill alla flugrester. SVampning tar bort det sista. | |
Tigerr |
Asken >> Vafför eru så tråkig att du använder sånna saker? :P Vart är din McGayver(?) känsla!? ;) Men kan iofs förstå att du behöver sånnt, vad jag har hört så haru skrämt upp din 540iA rättså rejält! :) Om du är i Malmö nångång i sommar så hör av dej! Tigerr |
|
Tigerr: Jag har bytt medel, kör MacRipper numer bakdäcken är slicks efter en helg...*svorglosa*! Är på gång att byta in 540:an har tröttnat på draget. Det blir 318tds-95 37500mil som taxi i Estland istället:D Asken |
|
|
>Har själv funderat att använda stålull nästa gång HOHOHOHOHOHOHO!!! slutar aldrig förvånas över en del människors funderingar, hur fan kan man komma på en sån ide ens? ;) /mvh jocke |
|
|
Stålull! Det fattade jag som en bra skämt för att få fart på debatten och det verkar som det gick hem. PS. Kanske kan vira fast stålull med tvållösning direkt på torkarbladet? Det borde hjälpa. Nu är det för övrigt garanterat sommar, körde om en kille på motorvägen i morse, han hade 70 tals Cheva med cortenplåt till motorhuv. Vad jag kunde förstå av hans minspel så var det inte bilstereon som hans(?)tjej fixade med. Han fick nog en annan typ av torkarproblem DS. |
|
|
:-) Stålull... hm... det känner jag allt igen från en av alla anekdoter som man samlar på sig (vare sig man vill eller inte) En bekant lånade sin pappas splitter nya Jeep och lovade att tvätta den, fick då för sig att hon hade använt svinto vid ett tidigare tillfälle, varpå det sattes igång och gnuggades längs ena sidan och jodå smutsen försvann mkt effektivt, dock var inte det det enda som hände... Resultatet mellan panik och förtvivlan blev att jag och en kompis fick ägna hela kvällen och natten åt avancerad rubbing och vaxning tills fingrarna kroknade, för att försöka dölja "misstaget" innan bilen skulle lämnas tillbaka. Ljuspunkten (förrutom alla skratt nu i efterhand) är att vi faktiskt lyckades riktigt bra tack vare att det ej hade gått ner i grundlacken (puh..) Så... skämt eller icke, skippa stålullen :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.