AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.477

Har polisen inget bättre för...

Sida 1 av 2
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Var och gled lite med Bumse idag..Svänger in på en gata i stan och där Står Bosse Batong och viftar in mig till sidan..Han gör en MYCKET nogrann besiktning och hittar inget att anmärka på förutom att mina nummerplåtar är olagliga..Det står inte att Vägverket har godtjänt dom.
Visst dom är inte orginal (jag fick dom nya fula plåtarna när jag köpte bilen Aluminium) så jag beställde ett par som är både samma storlek som dom gamla och det är med reflex tejp...Men han tyckte att dom var SÅ olagliga så att jag fick ombesktning på bilen.. Har dom inget bättre för sig än att göra anmärkningar på sånt?
Så nu blir det att skruva dit dom gamla och besiktiga och sen hem och skruva dit dom "olagliga" igen

Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel..
gagge
farbror blå e helt enkelt bombade.. inget att göra åt saken, dom har o kommer alltid vara likdana...
kan inte svenska folket göra nåt åt de där t.e.x klaga lite på våra lagar som e så förbannat jobbiga å hålla på jämnt å ständigt, t.e.x ja körde för ett tag sen 75 km/h på en 70 väg å så stod dom en bit längre fram å vinkade såklart in mig å ja visste att de inte fanns nåt att anmärka på trodde ja tills han kom fram till mig å sa att de där gick väl lite för fort elr som måste vara sveriges vanligaste väg språk typ =) ajja han gick runt å tittade men hittade inget förutom att han sa att du får åka till närmaste mack å tvätta rutan å lyktorna för dom var för mycket insekter på.....mår man riktigt bra då elr NÄ...ja började skratta lite som han inte blev nå glad över..så till råga på allt blebv han sur å gav mig böter för att ja kört 3 elr 4 km/h för fort, Lol säger ja bara. Kam man ens bli bötfäld för dom höga farterna elr nån som vet =/ Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du kan bli bötfäld för att köra 1kmh för fort enligt den nya lagstiftningen där man tagit bort all form av moms. Men oftast brukar polisen vara lite schysst iaf.
de kan hända för de var inte här uppe de var lite mer mot ume hållet så, å där lite längre söderut e snutarna markant hårdare än här Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
rsarits
Polisen i norrland måste väl vara lite snällare, annars kanske dom inte får tag i hembränt på lördag;o)

Micke
Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Polisen kan stå i Jordbro och vänta i flera timmar men när jag ringde dom en söndag eftermidda vid 3-tiden ang pundare som borrade sig in i en lägenhet så tog det "bara" 45 min innan dom kom.Men när 15-årige svempa är ute å gasar med sin eu- moppe,då jävlar!!

micke 66 e28
Jag håller med! Har polisen inget bättre för sig? Åk t.ex på en motorväg, poliser vart annan kilometer! Har de inget bättre för sig? Rånare rånar banker mitt på ljusa dan i stan, hundratals stölder etc. men självklart, de måste stå och mäta hastigheten för att det är det enda de är bra på och det enda sättet för staten att få in pengar! Skärpning!
ps. Är det inte olagligt att gå över röd gubbe? i sånt fall, varför står de inte och bötfäller alla då?

/Manray/
Det är väl ganska otroligt att poliserna skulle räcka till för att stå vid varje bank eller vi varje hus ifall det skulle bli inbrott.
Att gå mot röd gubbe är vísserligen olagligt men inte med på straffskalan, alltså inga böter.
Sen kan man ju ifrågasätta varför i h-e man måste byta nummerskylten, har man inget bättre för sig?
Sånt går våra skattepengar till !! Ner med snuten om dom inte har nåt viktigare för sig.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
PB, touché!

Mvh
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag ligger och plöjjer motorväg en hel del här nere i skåne och det e tamejfan inte varje dag men ser en polis. Faktum är att det e mycket ovanligt. Har sett en vanlig hastighetskontroll på en 70-sträcka och blivit tagen ett par ggr på alkotest, inget mer. Nej för fan inte TAGEN då alltså, utan fått blåsa =) Sen fick ja skit för att ha kört med klassikern halvljus/dimljus men det e det hela. Nu talar vi om tidsrymden 5-6 år! Det finns inga trafikpoliser i skåne, kanske ett par inne i Malmö men annars e det bara att blåsa på. Här nere e det lungt.
fo
242
foo
328iC '96
Tjena!

Vanligtvis är det inte poliserna själva som bestämmer var/när/varför de skall stå. Oftast har de "kampanjer" att följa samt hålla sig efter ett schema.

Surgubbar och rötägg finns i alla yrken.

Skall ni klaga så gör det hos politikerna som bestämmer policyn.

Detsamma gäller vägskicket. Vägvärket måste hushålla med slantarna som de får av staten, samtidigt som kraven ökar från politikerna.

/foo
fo
242
foo
328iC '96
Hej igen,

Satt och försökte luska reda på vad en meter motorväg kostade och sprang på den infon:

Länk

Kortfattat står det omkring 600 trafikanter omkommer per år. Genom en sänkning av hastigheten skulle en säkning av antalet omkomna kunna ske med knappt 40% och en total säkning av omkomna och skadade med drygt 20% per år.
Det billigaste och enklaste sättet att sänka hastigheterna är genom ökad trafikövervakning.

Det står även lite info om nollvisionen som iaf. jag tyckte var intressesant. Sedan hittade jag, ute på internet, även en hel del kritik mot vägverkets sätt att sköta sin ekonomi.
Man lär sig hela tiden ;)

/foo
Nu tycker jag ni gnäller lite mycket på farbor blå, jag tycker att det är bra att de gör sina kontroller, och har men olagliga saker så får man skylla sig själv efterssom man vet risken, det samma gäller fortkörning, polisen gör bara sitt jobb, jag blev själv av med kortet i några månader och fick ta om det m.m men vad f**n det var mitt eget fel INTE polisens, och jag e iaf glad att de finns och önska att istället för att minska skatten med ett par hundra att staten kunde lägga stålarna till polisen så de kunde utöka och bli bättre, skulle kunna kännas tryggt att t.ex kunna parkera utan att vara orolig för inbrott m.m.

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
Mjo visst.. jag var lagom glad när jag fick ta om mitt AB kort.. skyller dock inte på polisen här.. vägverket vilka inte klarar av att skylta hastighetsändringar korrekt.. !.

ang polistäta städer.. Varje gång jag är ute och åker i staden ser jag någon polisbil, oavsett om det är innerstad eller landsväg.. Mycket polis.. ryktet säger att det är någon form av samarbete mellan Växsjö polishögskola och kalmar poliskår.. någon som kan bekräfta Kalmars stora antal poliser?

Länk
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Bmw M3 e46 smg cab -02
Ha...ha...På tal om det så stannade SAMMA polis mig igen och han gnällde igen på mina skyltar...Jag skrattade och tog upp pappret som han skrev till mig för 2 dagar sen ang.ombesktnigen och jag visade för honom att jag hade en månad på mig...Han frågade varför jag inte åtgärdat det? Han menade på att jag har ju haft 2 dagar på mig...
Mina erfarenheter av vanliga snutar som håller på med riktig polisverksamhet är bra. Det har till och med hänt att dom ringt hem och undrat vad man håller på med egentligen. Men dom är trevliga och spelar inte kaxiga på något sätt.
Trafikpoliser däremot har samtliga jag stött ihop med varit otrevliga, har inte ens gått att föra en normal disskussion med dom. Dessutom har jag egna erfarenheter av att dom ljuger för att sätta dit en så hårt som möjligt och om det har funnits kryphål försöker dom täppa till det genom att ljuga!!
Okej, en trafikpolis var lite rolig, hade torskat för en liten fortkörning och nekat. I efterhand ville jag ha ut videobandet från deras bil men snuten sa att den inte hade varit igång men han erbjöd sig att vi kunde köra samma repa igen om jag ville, då med kameran påslagen...kul kille.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Mickqe, du vet om att du har en månad på dig innan du behöver bes, men du ska åtgärda felen snarast/innan bilen brukas.
Får man lov att fråga vad det är för plåtar du har skruvat på bilen?
För om det inte är vägverket som har utfärdat dom, så är det mer eller mindre falskskyltning.
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Bmw M3 e46 smg cab -02
Polisen som stoppade mig är känd i mina trakter ALLA vet vem han är och så fort han ser en bil som ser lite "ungdomlig" ut så gör han allt för att man ska åka dit...

>Pelle Persson< Jovisst är det falskskyltning men den enda skillnaden du ser är ju att det inte är vägverkets stämplar på...Det är både samma mått som orginal och med reflex bakgrund.
Man tycker väl att det finns viktigare att göra t.ex ta fast sånna som gjorde att jag får sitta i rullstol i resten av mitt liv..65 årig påverkad alkolist..Det enda han fick var 1200:- i böter..Och jag vid 17 års ålder ligga medvetslös i 5-dagar och på sjukhus i 6 månader och påföljd att man sitter i rullstol resten av livet...Då känns inte den där nummerplåten så viktig...eller?

Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel..
kunde inte hålla med dig mickqe, ibland är deras prioritering totalt jävla snevridna.

om dom skulle göra lika mkt åt att stoppa inbrott och droger osv som åt fortkörning och sätta dit snorungar som kör med dimljusen på och trimmad moped så kanske det skulle kännas bättre, det finns bra snutar, men dom är fåräknade dom flesta får en powerrush av att kunna styra och ställa sågott som hur dom vill.

beklagar det där med 65åringen... det är sånt som inte borde få hända.. fan ochså vad snett det är egentligen.

/mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.