|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Idag röck bilen även när den var kall, ska prova med ett annat batteri om en stund. Hoppas på att det är det som är felet, håll tummarna! Therzz |
|
| Fladdrar bilen även på tomgång,när den är varm?Alltså om den har orolig tomgång? | |
|
Ja tomgången är ganska knölig, låter absolut inte som den ska över huvudtaget. Den blöddrar kan man säga och varmätaren hoppar lixom. Therzz |
|
|
tu tror inte att en kablel eller vakumslang kan ha fått på nöten då generatorn byttes? lätt hänt att man kommer åt något på sidan om när man skruvar. bara en tanke... BMW ownz |
|
|
Jo jag har sagt det till farmin jag med men det var det inte heller för det hade han kontrollerat. UPD; Inte fel på batteriet! Röck lika jävligt med ett annat batt. Men en tanke är att under bilen finns en kontakt som går ihop med avgasledningarna med nån kabel som röjer iväg nånstans uppöver där man inte ser, kan det kanske ha med det att göra? Jag blir less på skiten! Therzz |
|
|
Det är ingen kabel eller slang som är i kläm heller. Therzz |
|
|
Nu är bilen snart avställd! Therzz |
|
|
Kan det kanske vara kontakten som sitter neranför grenröret som har med luft och bränsle att göra.? Therzz |
|
| vårt av veta vad du menar med din förklaring av kontakter,men iallafall..prova att koppla lös lamdasond kontakten och se om bilen går bättre.det är den kontakten som sitter i grenröret under bilen. | |
|
ja den var den kontakten jag menade :) hade bara ingen koll på namnet just då när jag skrev. ska be pappa ta en titt på den. TACK! Therzz |
|
|
Hur ser man om det är fel på den då? den där kontakten alltså? Therzz |
|
|
Den kontakten sitter i lamdasonden,om lamdan är trasig så kan man prova att koppla ur lamdasonden,då går bilen på uppskattade värden,dvs den blandar luft/bensin på troligt värde,och försöker få ett uppskattad luft/bränsle förhållande på 1/12..går bilen efter att man kopplat ur lamdasonden bättre så kan man misstänka lamdasonden..MEN jag vill fortfarande hävda att du kan ha problem med laddningen,i den nya generatorn sitter det likriktardioder som lätt kan gå sönder,när detta händer så laddar generatorn dåligt samt att du får in växelström i elystemet,visserligen fungerar batteriet som växelströms filter.. men iallafall..har en diod gått sönder till generatorn så får elektroniken problem att fungera felfritt,du kan få diverse skumma elfenomen.. mät hur mycke generatorn laddar,spänningen skall vara c:a 13,8-14,2 volt Dogge |
|
|
Tack så mycket för tipset, ska visa farsan vad du skrev så får han ta tag i det :P Therzz |
|
| Hej på er. Har varit med om liknande. Det var slangen mellan luftmätaren och insuget. Kan vara svårt at se så lossa slangen och bryt o vrid i den så ser du. På min var den sprucken på undersidan. Kosta under 300:- tror jag. | |
|
Tack ni är så snälla, jag hoppas det blir nån ordning på bilfan nu. :) Therzz |
|
|
Kan man ta laddningsregulatorn och sätta på den gamla generatorn? Det va när vi bytte generatorn som felen uppstog. Therzz |
|
| Hur har det gått med bilen??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.